سرانه فضای ورزشی کردستان ۷۰ سانتی متر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کردستان

سرانه فضای ورزشی کردستان ۷۰ سانتی متر است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آمنه غلامویسی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: سرانه فضاهای ورزشی کشور 80 سانتی متر است و استان هنوز تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد و در چند سال اخیر توسعه اماکن ورزشی، ساخت چمنزار انجام شده است. در روستاها و پروژه‌های نیمه تمام ورزشی روباز باعث افزایش سرانه ورزش استان شده و استان را به میانگین کشوری نزدیک کرده است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی در شهرستان ها نیز متفاوت است به طوری که در بیجار این سرانه تا یک متر و بیشتر از میانگین کشوری و در سنندج بین 40 تا 50 سانتی متر تقریبا نصف میانگین کشوری است.

غلامویسی اذعان داشت: امسال مدال را به خاطر بسپارید حمل ورزشکاران مختلف در رده های مختلف شرایط خوبی دارند و مقام قهرمانی ما را دارند.

وی بیان کرد: با توجه به کمبودهای ورزشی، مشکلات و کمبود برخی امکانات، شاهد رشد خوبی در حوزه بانوان بودیم و موفق به کسب مدال شدیم. حمل ما برنده مسابقات بین المللی، جهانی و آسیایی هستیم.

27 بانوی ورزشکار کرد در تیم ملی حضور دارند

دررئیس ورزش و جوانان کردستان اذعان داشت: در بخش بانوان 27 بانوی ورزشکار در تیم ملی حضور دارند که از این تعداد 3 نفر در سطح بین المللی و جهانی مدال آور شده اند. که آورد برابر.

غلامویسی گفت: از بین 16 زن اعزامی به مسابقات بین المللی و جهانی، روناک حسین زاده دو مدل طلا و نقره را در مسابقات جهانی تکواندو کره جنوبی به ارمغان آورد و نارینا خیاط علاوه بر کسب مدال طلا به عنوان فنی ترین بازیکن بازی های آسیایی نیز شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: کردستان دارای ورزش های با استعداد و ورزشکاران مستعدی است که بسکتبال، وزنه برداری، دو و میدانی، کنگ فوو و به ویژه تکواندو و کشتی و هندبال در سال های اخیر در سطح ملی مطرح شده است.

کردستان در مورد داوری بین المللی حرفی برای گفتن دارد

درغلامویسی گفت: کردستان در رشته داوری در رشته ها و رده های مختلف در سطح استانی، کشوری و بین المللی حرف هایی برای گفتن دارد که از جمله آنها می توان به داور جوان کشورمان آقایان امید شیخ احمدی در رشته ژیمناستیک و آرمان اسعدی در این رشته اشاره کرد. فوتبال، کاراته و والیبال برخی در سطح بین المللی چیزی دارند.

رئیس ورزش و جوانان کردستان افزود: در بین ورزشکاران در بازی های آسیایی نماینده ای از کردستان وجود ندارد اما جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان است که پس از 65 عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی را به دست آورد. سال ها. سال و سیدامید شیخ احمدی نیز به عنوان داور ژیمناستیک در این مسابقات شرکت کرد.

غلامویسی خاطرنشان کرد: نماینده کردستان در المپیک بالاترین استعدادهای اتومبیلرانی نیز مدال آور است و با توجه به پیشرفت در حوزه زیرساختی و حمایت مسئولان، وضعیت ورزشی استان رو به پیشرفت است.

وی بیان کرد: در برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت، هدف اعزام نمایندگان استانی به بازی های آسیایی و المپیک است.

دکمه بازگشت به بالا