سختی‌های بانوان ورزشکار یمنی زیر آتش جنگ

با وجود جنگ و بحران اقتصادی، زنان یمنی به ورزش حرفه ای در این کشور ادامه می دهند.

وضعیت اسفبار زنان ورزشکار یمنی در آتش جنگ

به گزارش میجیک و به نقل از Widdle East News، عامر سحام کیک بوکسور یمنی است که در مسابقات جهانی شرکت کرده و در مسابقات داخلی و خارجی مدال هایی کسب کرده است. شروع جنگ در یمن در سال 2014 سفر مکرر به خارج از کشور را برای یک جوان 25 ساله برای رقابت در خارج از کشور دشوار کرد، بنابراین او تصمیم گرفت از استعداد یمنی خود استفاده کند. او در سن 18 سالگی یک باشگاه ورزشی را در صنعا پایتخت یمن راه اندازی کرد تا به طور خاص نسل جدیدی از مبارزان زن را آموزش دهد.

عامر از 6 سالگی کیک بوکسینگ را شروع کرد و تا به امروز فعالیت موفقی داشته است و کمربند مشکی و همچنین مدال های مسابقات منطقه ای را کسب کرده است. معروف ترین دستاورد او کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی باشگاه های عربی 2017 در امان بود که با وجود درگیری در یمن در آن شرکت کرد.

وضعیت اسفبار زنان ورزشکار یمنی در آتش جنگ

عامر می گوید که تمرین کنندگان هنرهای رزمی در نهایت شخصیت قوی تر و سطح بالاتری از اعتماد به نفس دارند. این ادعا توسط بسیاری از مطالعات علمی تأیید شده است که می‌گویند علاوه بر فواید سلامت جسمانی، افرادی که در ورزش‌های رزمی شرکت می‌کنند، سطح اضطراب کمتری دارند و میزان افسردگی کمتری دارند. برخی از محققان می گویند که ورزش می تواند یک جایگزین درمانی ارزان قیمت باشد.

عامر گفت که دختران باید هنرهای رزمی را بیاموزند “تا زمانی که در اتوبوس، خرید یا راه رفتن در خیابان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، بتوانند از خود دفاع کنند.”

وضعیت اسفبار زنان ورزشکار یمنی در آتش جنگ

پیاده روی در یک باشگاه ورزشی در وسط شهری که هدف حملات هوایی بوده و در میانه یک منطقه جنگی دشوار است، به طور فزاینده ای دشوار است. تهیه تجهیزات ورزشی دشوار است زیرا توسط ائتلافی از رهبران سعودی محاصره شده است که در حال مبارزه برای کنترل دولت تحت اشغال حوثی ها هستند. به دلیل کمبود منابع، مقامات ورزشی یمن رسماً ورزش مردان را در اولویت قرار می دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا