ستاد امر به معروف اصفهان پیگیر بیمه موتورسواری بانوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اصفهان | بیمه

ستاد امر به معروف اصفهان پیگیر بیمه موتورسواری بانوان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام محسن مظاهری بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز محرم الحرام اظهار داشت: توسعه ستاد امر به معروف از جمله اقداماتی است که برنامه ریزی و شکل گرفته است.

وی ادامه داد: 114 شهرستان در استان داریم که از این تعداد 52 شهرستان دارای شرایط لازم برای ستاد هستند و اکنون در 41 شهرستان ستاد تشکیل شده است.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: 140 تشکل و 87 اتحادیه شورای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اداری فعال هستند و این مجموعه در شهرهای اطراف اصفهان نیز فعال است.

وی با بیان اینکه 40 مسجد ویژه در استان اصفهان داریم که به صورت ویژه در بحث امر به معروف و نهی از منکر نقش دارند، گفت: تعداد شوراها در سطح 2 در 438 مسجد و در سطح پایین 1100 مسجد فعال است. با همکاری از بسیج

حجت الاسلام مظاهری با تاکید بر اینکه اولین وظیفه این شورای امر به معروف و نهی از منکر در مسجد و محله رسیدگی و استیفای حقوق شهروندان است اظهار داشت: همچنین دومین وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر است. شارژ و فعالیت در راستای حقوق شهروندی؛ بر اساس نص صریح قانون، در جلسات تصمیم گیری در موسسه باید یک وکیل آموزش دیده حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: سومین نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه نظارت و بازرسی است که با همکاری نماینده بازرسی استانداری انجام می شود که در این راستا 170 مورد بازرسی میدانی و 170 مورد بازرسی صنفی انجام شد. بازرسان مرکز اصفهان برای بررسی اصناف، بازرسی گزارش دادند بی صدا و پلیس به محل مراجعه می کند و در صورت قاچاق کالا یا گران فروشی، تخلف اصلی به تعزیرات گزارش می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانداری اصفهان با بیان اینکه در ایام فروردین و در شهر اصفهان روزانه 970 نفر در اصفهان برای انجام تذکر زبانی و رعایت قوانین حضور داشتند، گفت: : آخرین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برخورد قانونی فرمانده سرباز زد نهیان انکارناپذیر است که در حال حاضر 205 پرونده حمایت قانونی علیه فرمانده معروف تشکیل شده است که از این تعداد حدود 70 پرونده منجر به صلح می شود.

وی سپس به تشریح پیشگیری بیمه ای از تصادفات موتورسیکلت بانوان پرداخت و اظهار داشت: به دلیل نبود قانون در این زمینه، بیمه هزینه های ناشی از تصادف را پوشش نمی دهد و به همین دلیل ممکن است مشکلات بهداشتی و قانونی به وجود بیاید. زنان در استان اصفهان امر به معروف و نهی از منکر کردند شارژ و تسهیل زندگی مردم نامه ای به نهاد مربوطه جهت تصویب قانون تنظیم کرده اند.

حجت الاسلام مظاهری هشدار داد: فعالیت رسانه ای مصداق معروف است و در این زمینه باید آن را مصداق نامید. معروف و رد جمع چیزهاست.

وی افزود: طبق قانون هر آنچه در قانون اساسی و شرع مقدس به معنای مثبت آمده حسن و حرام مصداق بد است و بر این اساس حدی برای خوب و غیر وجود ندارد. ممنوع است.

دکمه بازگشت به بالا