برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی چیست و شامل چه متریالی می شود؟

سبک همپتون به خانه هایی اشاره دارد که توسط افراد ثروتمند در جزیره نیویورک ساخته شده است. این سبک با حال و هوای ساحلی روستایی و غیررسمی مشخص می‌شود. سبک همپتون مملو از رنگ ‌های ساحلی ساده، وسایل دکوراتیو چوبی، دیوار های سفید، تجملات زیبا و … می باشد. شما می توانید به راحتی سبک دکوراسیون داخلی ساحلی را با استفاده از المان های طبیعی، جزئیات ظریف دریایی و لوازم دکوراتیو با رنگ سفید ایجاد نمایید. اگر در شهر های ساحلی زندگی می کنید کار شما به دلیل عناصر طبیعی مانند آب و هوا آسانتر خواهد بود،  اما موقعیت جغرافیایی هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند و شما  می توانید این سبک را در خانه خود پیاده کنید.

سبک ساحلی - آشنایی با سبک ساحلی در دکوراسیون داخلی منزل - سبکی پر از آرامش

عناصر کلیدی یک خانه به سبک همپتون چیست؟

نور در سبک دکوراسیون داخلی همپتون

یکی از ویژگی های اصلی خانه به سبک همپتون نور فراوان است. وجود پنجره ها و دربهای بزرگ همراه با پلان فضای باز برای ایجاد یک فضای معمولی همپتون ضروری است. فاکتور نور در سبک دکوراسیون همپتون بسیار مهم است و باید توجه بسیاری به آن بشود. به همین منظور شما باید از رنگ سفید در خانه خود زیاد استفاده نمایید و دیوار های خانه خود را روشن نگه دارید.

چراکه رنگ سفید فضا را روشن و دلباز نشان می دهد. همچنین، وجود درب و پنجره های شیشه ای تمام قد یکی دیگر از روش ها برای ورود نور طبیعی به داخل خانه استفاده است.

رنگ در سبک دکوراسیون داخلی همپتون

سبک همپتون به معنای یک پالت رنگی ساده است که با رنگ‌ های شنی و دریایی کار می‌کند، اما شما را دعوت می‌کند تا با رنگ ‌های زرد، خاکستری، رنگ چوب گرم، فیروزه‌ای و آبی جسورتر باشید. بافت ‌های طبیعی مانند گل های تازه، صدف، طناب و حصیر را بپذیرید و با خیال راحت آن ها را ترکیب و هماهنگ کنید.

یکی از دلایلی که سبک همپتون تا به این اندازه زیبا به نظر می رسد این باشد که تم های رنگ آبی به شدت آرامش بخشند. هنگام غروب آفتاب در امتداد ساحل قدم بزنید و گنجینه ‌هایی را که پیدا کردید به خانه بیاورید مانند صدف‌های خیره‌کننده و چوب ‌های ادست نخورده و طبیعی که به طور تصادفی به آن برخورد می‌کنید.

استفاده از متریال طبیعی در سبک دکوراسیون داخلی همپتون

در سبک دکوراسیون داخلی به مبلمان چوبی و حصیری، فرش ‌های سیزال (در واقع الیافی است که از برگ گیاهی به نام آگاوه و یا آگاو به دست می‌آید)، پرده‌ های نازک و سبک، کوسن‌ های پنبه ای، فرش ‌های سیزال و رنگ‌ های کرم و بژ فکر کنید. همه آن ها را با دقت ترکیب کنید و با لایه بندی کار کنید تا به فضایی هماهنگ، آرام و در عین حال جالب برسید.

برای ایجاد تنوع و عمق، نقاط قوت و رنگ های مختلف را با هم ترکیب نمایید، سپس یک لایه از الیاف طبیعی مانند حصیر، جوت، کتان یا طناب را به دکوراسیون خود اضافه کنید. لازم به ذکر است، چوب نقش مهمی را در فضایی به سبک همپتون ایفا می کند. در سبک همپتون باید از پرده های روشن و نازک استفاده کنید. چراکه نور طبیعی باید به آسانی به خانه راه پیدا کند. همچنین استفاده از قالیچه های مناسب یک راه ساده و عالی برای ایجاد بافت در سبک همپتون است.

مبلمان در سبک دکوراسیون داخلی همپتون

یک خانه با سبک دکوراسیون داخلی همپتون پر از وسایلی است که کاملا  این ویژگی های این سبک را منعکس می کند. در واقع سبک دکوراسیون داخلی همپتون ترکیبی از تجمل، آرامش و عملکرد است. مبلمان سبک همپتون شامل مبلمان کلاسیک و خنثی با تعداد زیادی کوسن، صندلی های روکش دار به همراه متریال شیشه ای و فلزی است.

هنگام انتخاب مبلمان به سبک همپتون، باید به دنبال ویژگی ‌های ساده و اصیل باشید و قطعاتی را انتخاب نمایید که منعکس‌کننده سلیقه شما هستند. لازم به ذکر است، روی کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید تا بتوانید چندین سال از آن استفاده نمایید.

در کنار مبلمان خود می توانید یک میز کوچک چوبی با رنگ های گرم قرار دهید تا بتوانید کتاب مورد علاقه، لیوان چای و قهوه خود را روی آن بگذارید. همچنین می توانید با استفاده از لوازم دکوری شیک یک سبک همپتون شیک را برای خود ایجاد کنید. برای این منظور، مجموعه ای از صدف روی یک سبد حصیری و یا بافته شده و شمع هایی که موقع سوختن بوی اقیانوس و طبیعت می دهند، استقاده نمایید.

در یک آشپزخانه به سبک همپتون یا ساحلی فضای دلباز و داشتن نور مناسب بسیار با اهمیت است. با حذف وسایل غیر ضروری شروع نمایید تا فضایی بزرگ و راحت در دسترس داشته باشید. لازم به ذکر است رنگ غالب در آشپزخانه همپتون سفید می باشد.

سبک ساحلی یکی از سریع رشد یافته ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد. شاید یکی از دلایل پیشرفت و به سرعت جا افتادن این سبک در بین افراد این باشد که، تقریبا همه افراد سبک ساحلی را به دلیل یادآوری کردن خاطرات خوش دریا و ساحل و نیز حال و هوای ساحلی و اقیانوسی و روزهای خوش تابستانی دوست دارند.

پس اگر شما نیز علاقه مند به دانستن اطلاعاتی از سبک تابستانی و زیبای ساحلی هستید، با ما در فراترز تا انتهای این مطلب همراه باشید. شما هم مانند ما، حتما لذت خواهید برد. شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ویستا اساس کار خود را بر ارایه خدمات فنی مهندسی با نگرش معمارگونه و خلاق _ کیفیت ساخت و اجرا _  قیمت مناسب و اعتماد سازی متقابل بنا گردید.

چندین نوع متفاوت از انواع سبک های ساحلی وجود دارد. اگرچه درهمه انواع فضاهای این سبک، اشتراکات و شباهت هایی از جمله تمایل به رنگ های اقیانوسی و رنگ های سفید و نورانی خورشیدی، حضور پارچه ها و متریال های طبیعی و همچنین نور فراوان طبیعی وجود دارد. اما در عین حال  تفاوت های جزئی را در هر یک از آن ها شاهد هستیم.

سبک ساحلی آمریکایی

سبک ساحلی آمریکایی با آرامش و راحتی عجین شده است؛ به همین دلیل این سبک یکی از سبک های معروف آمریکا به شمار میرود. این سبک به سرعت در حال رشد و گسترش در شاخه های دیگر و زیر مجموعه های سبک ساحلی مانند: سبک کلبه ساحلی، سبک معاصر ساحلی و بسیاری دیگر است.

علی رقم تفاوت ها و تنوع هایی که در هر یک از این زیر سبک ها شاهد هستیم، اصل و اساس سبک ساحلی در همه آن ها و اجزاو المان ها رعایت می شود. وفور نور طبیعی، رنگ های سفید گرم نورانی و اقیانوسی، سطوح منعکس، مبلمان گرم و نرم و فضاهای دنج و نیز دکوراسیون دریایی که همه مثال هایی از این ویژگی های مشترک این سبک ها به شمار می روند

سبک ساحلی جزایر استوایی

از جزایر هاوایی ، پولینسیا و بسیاری دیگر در اقیانوس پهناور آرام، این سبک به سرعت در حال گسترش یافتن در کل خانه های جهان است. این سبک ساحلی استوایی و یا سبک جزیره ای، رنگ ها و سنت ها و باورهای مردمان بومی منطقه خود را انعکاس می دهداین سبک به روشنایی، بافت ها و الگوهای استوایی، المان های طبیعی، درختان ساج طبیعی و دیگر درختان و همچنین دکوراسیون دریایی خود معروف است

 

دکمه بازگشت به بالا