ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد، ۶ صبح تا ۱۳ است

ساعت

ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد، ۶ صبح تا ۱۳ است

وزیر نیرو و منابع معدنی با اشاره به روند افزایشی مصرف برق در کشور گفت: بر اساس مصوبه دولت ساعت کاری ادارات از 24 خردادماه از ساعت 6 صبح تا 13 آغاز می شود.

به گزارش میجیک، علی اکبر محرابیان در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه مهمترین برنامه وزارت نیرو در خصوص مدیریت مصرف برق در بخش اداری، تغییر ساعت کاری ادارات است که بر اساس مصوبه شورای دولت از خرداد ماه سال جاری . 15 ساعت کاری دفتر از 6 صبح الی 13 خواهد بود و از این طریق مدیریت مصرف انجام می شود البته علاوه بر آن باید در مصرف سرمایش نیز ملاحظاتی در نظر گرفته شود و دمای محیط را نیز تنظیم کرد. دمای راحت 24 درجه

در دولت سیزدهم بیش از 9000 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه هوا گرم است، مصرف انرژی به سرعت در حال افزایش است، به طوری که در هفته گذشته بیش از 600 مگاوات به برق مصرفی کشور اضافه شد و هزاران مگاوات به مصرف برق در هفته آینده و در سوله آینده اضافه می شود. برای مدیریت شرایط از آنجایی که در ابتدا دو برنامه مهم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که توسعه نیروگاه ها در برنامه اول بود. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 9 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده و بیش از 20 هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت است که نیمی از آن نیروگاه حرارتی و نیمی دیگر نیروگاه های تجدیدپذیر است. نیروگاه ها (عمدتا نیروگاه های خورشیدی و گاهی نیروگاه های بادی).

وی مدیریت مصرف را از دیگر بخش های این برنامه نام برد و افزود: طی برنامه ای که در بخش های مختلف نوشته شده مدیریت مصرف به گونه ای است که با رعایت ساعات اوج مصرف حداکثر انرژی دریافت شود.

برنامه ریزی برای تامین برق صنعت

محرابیان با بیان اینکه حدود 90 درصد صنعت را صنایع کوچک و کارگاه ها تشکیل می دهند، گفت: برای این صنایع محدودیتی در تامین برق وجود ندارد و به راحتی می توانند از برق استفاده کرده و محصولات خود را تولید کنند. نکته این است که تعداد مشاغل در صنعت بسیار مهم است. صنعت متوسط ​​که عمدتاً صنعتی واقع در شهرهای صنعتی است. برای این نوع صنعت، فقط تعطیلات محدود است و می تواند حدود 6 ساعت در روز برای 6 روز در هفته تولید کند و در آن روزها محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: حدود 700 واحد صنعتی بزرگ در کشور وجود دارد که عمدتاً صنایع فولاد، مس، آلومینیوم و سیمان را می‌سازند و برای این نوع صنایع برنامه‌ریزی شده مصرف در ساعات پیک کاهش و انرژی بیشتر می‌شود. مورد استفاده در ساعات غیر پیک برای دریافت و اجرای طرح های تولید، بیان کرد: در فصل پایانی سال و در دو ماهه نخست امسال مصرف برق صنعت بزرگ کشور 15 درصد افزایش یافت. این صنعت با استفاده از ظرفیت برق بدون اعمال محدودیت، تولید را افزایش می دهد و خود را برای شرایط آینده آماده می کند.

همکاری 40 درصد مشتریان در صنعت برق

وی همچنین برنامه در نظر گرفته شده برای مدیریت مصرف در بخش خانگی را به اشتراک گذاشت و اظهار داشت: دو سال است که سابقه صرفه جویی در انعام داشته ایم و مردم با این ظرفیت همکاری بسیار داشتند به طوری که در سال گذشته بیش از 40 درصد مشتریان خانگی. از آن استفاده کرد. ظرفیت به عنوان پاداش برای پس انداز، آنها هزینه ها را کاهش می دهند. بر این اساس قبض برق مشترکین خانگی که سعی در کاهش مصرف دارند شامل تخفیف و حتی ممکن است رایگان باشد. این ظرفیت و امکان مشارکت مشتری در این پروژه است.

وی با بیان اینکه کمپین «با انرژی» از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: افرادی که در مصرف برق صرفه جویی کنند در قرعه کشی شرکت کرده و جوایز مختلفی از جمله کالاهای خانگی، بسته های اینترنتی، دوچرخه، کالاهای الکترونیکی و 100 دستگاه خودروی پیامکی در این کمپین دریافت خواهند کرد. تبلیغات 360 درجه است یعنی تبلیغات در سطح محیط، فضای مجازی، شهر و رسانه انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا