مطالب عمومی

ساخت بزرگترین سفارت آمریکا؛ شهری در لبنان برای هماهنگی اقدامات ضد مقاومت+ فیلم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، وی این هفته تصویری از سفارت جدید آمریکا در لبنان منتشر کرد که بیش از دو سال از ساخت آن می گذرد. این سفارت در منطقه اوکار در شمال بیروت واقع شده است.

روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم کمال خلف گزارش داد که گزارش بزرگترین سفارت آمریکا در جهان عرب در لبنان موجب انتقاد و انتقاد لبنانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پرسش‌هایی درباره ساخت «شهری پر از شهر» شد. اسامی سفارت.» “ساخته شده.

بر اساس این گزارش، مساحتی که سفارت در آن ساخته خواهد شد به 180 هزار متر مربع خواهد رسید و بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا، انتظار می‌رود که ساخت آن تا سال 2023 با هزینه 1.2 میلیارد دلاری تکمیل شود. این سفارت شامل یک فرودگاه، مکان تفریحی، ساختمان کنسولگری و واحدهای مسکونی است.

این پروژه سوالاتی را در مورد تبلیغات رسانه ای مطرح شده توسط برخی از رسانه ها و شخصیت های سیاسی لبنان در مورد “میزان نفوذ ایران در لبنان” مطرح می کند، تبلیغاتی که ایالات متحده و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پشت آن هستند، در حالی که در واقع کاملا برعکس است. بزرگترین سفارت ایالات متحده در غرب آسیا پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 در بغداد ساخته شد، اما سفارت جدید ایالات متحده در لبنان از نظر اندازه، امکانات و هزینه نسبت به سفارت بریتانیا در بغداد برتری دارد. سفارت آمریکا در عراق با هزینه ای بالغ بر 600 میلیون دلار ساخته شده است، اما هزینه تخمینی ساخت سفارت آمریکا در لبنان بیش از 1.2 میلیارد تومان است، یعنی سفارت آمریکا در لبنان بزرگتر از سفارت در هر کشور دیگری خواهد بود. از طریق حملات مستقیم نظامی اشغال شد.

الیوم افزود: اندازه سفارت آمریکا و گزارش های مربوط به ماموریت جدید نشان می دهد که این سفارت مقر عملیات نظامی و امنیتی آمریکا در لبنان، سوریه، فلسطین و قبرس اشغالی خواهد بود. این نشان دهنده سطح چالش هایی است که مقاومت در لبنان با آن مواجه خواهد شد. طبیعی است که یک خط قرمز تماس مستقیم بین این سفارت غیرعادی و اسرائیل علیه حزب الله کشیده شود، به خصوص که ایالات متحده امنیت اسرائیل را یکی از اولویت های سیاست خارجی خود در خاورمیانه قرار داده است.

وضعیت کنونی لبنان نشان می‌دهد که آمریکا نه تنها با ایجاد سفارت در غرب آسیا، بلکه با سرقت کمک‌ها و حمایت‌ها از ارتش لبنان و تقویت روابط با نیروهای آن، در تلاش است تا کنترل خود را در لبنان افزایش دهد.» روزنامه گفت حمایت واشنگتن از ارتش لبنان شامل تجهیزات و آموزش است، اما مایل نیست ارتش لبنان به سلاح هایی دست یابد که اسرائیل را تهدید می کند.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی به سفیر آمریکا در سازمان ملل که اخیرا به فلسطین اشغالی سفر کرده است، گفته اند که کمک های آمریکا به ارتش لبنان باید مشروط به شرایط خاصی در خصوص حزب الله باشد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که این حزب از لیندا توماس گرینفیلد برای کمک آمریکا به لبنان درخواست کرده است تا در برخی از مسائل مربوط به حزب الله الزاماتی وجود داشته باشد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا