مطالب میجیک

زنان با حجاب ایرانی بر بام کشورهای مسلمان + فیلم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، میشکوا چیراگلو; امروزه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند. هر کشوری برای توسعه و پیشبرد مسیر خود در میان مردم آن کشور به این متولیان مهم نیاز دارد. در کشور ما سال‌هاست که زنان در عرصه‌های مختلف نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند. از جمله می توان به نقش آنها در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی و … اشاره کرد.

زنان با حجاب ایرانی بر بام یک کشور مسلمان

مقام معظم رهبری ضمن توجه و تکریم بانوان کشور در عرصه های مختلف از جمله بانوان ورزشکار نقش خود را در حفظ اسلام ناب محمدی نشان دادند و نمونه پرافتخار بانوان مسلمان ایرانی در بین کشورهای جهان هستند.

مقام معظم رهبری خطاب به بانوان فرمودند: بانوان ورزشکار ما ثابت کرده اند که حجاب اسلامی مانع درخشش آنها نیست. در عرصه ورزش هم ثابت می کنید که حجاب بر خلاف تبلیغات دشمن و فریب حرف های دشمن که از حجاب حرف می زنند و می بافند و منتشر می کنند، حجاب مانع درخشان شدن زنان نمی شود. حجاب شما الهام گرفته از زنان دیگر کشورهای مسلمان است. شنیده ام که در این سال ها ورزشکاران زن از بیش از ده کشور مسلمان دیگر با حجاب در عرصه های ورزشی بین المللی حاضر شده اند. این غیرعادی است. قهرمانان و ورزشکاران زن ایرانی این کار را می کنند و به این شکل آشکار می کنند.

وی همچنین با مریم هاشمی قهرمان جهان ووشو کرمانشاهی در مسابقات مالزی صحبت کرد. شما با نشان دادن شخصیت و هویت زنان مسلمان ایرانی نشان می دهید که زنان مسلمان می توانند با حفظ حجاب و حدود دینی حضوری پررنگ و آبرومندانه در عرصه ورزش داشته باشند.

رهبر انقلاب دفاع علنی این ورزشکار برای نظام جمهوری اسلامی از دیگر امتیازات وی محسوب می شود و افزود: یکی از برنامه های جنگ روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، کاشتن ادعاهای کذب مبنی بر اینکه نخبگان عرصه های مختلف مرکز ندارند، است. با نظام اسلامی که شما با اعمال خود به آن وابسته هستید، نظام اسلامی را از بستر جهانی اعلام می کنید..
آن دسته از مردم آنان از حضور ورزشکاران جوان ایران اسلامی در عرصه های بین المللی قدردانی کردند و افزودند: خدا را به خاطر وجود جوانانی چون شما شاکرم.

زنان با حجاب ایرانی بر بام یک کشور مسلمان

از نظر فلسفه اصلی ورزش که سلامت جسمی و نشاط روحی جامعه است، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و باید فضاهای ورزشی بانوان گسترش یابد… ورزشکاران کشور نیز از محبوبیت دور هستند. فرهنگ نادرست جهان با رعایت حدود شرع و کرامت و متانت، در رشته ای که می توانند حضور داشته باشند. نشست جمعی از قهرمانان ورزشی و مسئولان کشوری

بیانات عروسکی مقام معظم رهبری درباره جایگاه بانوان ورزشکار ایرانی در جهان

الان هم تیم ملی والیبال بانوان ایران اولین فینالیست مسابقات والیبال زنان و مردان در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران شد.

آخرین مدال تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت‌های رسمی بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ برنز بود و به این ترتیب طلسم ۵۶ ساله کسب مدال این تیم با صعود به دیدار پایانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکست. کشور و شاگردان کمپدلی مقام اول این تیم را از انقلاب گرفتند.

از سوی دیگر با صعود تیم ملی والیبال بانوان ایران در دیدار پایانی بازی همبستگی کشورهای اسلامی، مدال نقره این تیم قطعی شد که اولین نایب قهرمان تاریخ بانوان ایران محسوب می شود. والیبال

زنان با حجاب ایرانی بر بام یک کشور مسلمان

تیم ملی تکواندو ایران نیز روز گذشته با 5 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز در بانوان و آقایان به دست آورد و از میان مدال ها ناهید کیانی مدال طلا و ناسترن ولی زاده مدال برنز را کسب کردند.

همچنین رقابت های وزنه برداری اوزان 81 و 76 کیلوگرم بانوان در المپیک اسلامی برگزار شد و ایران در دسته 81 کیلوگرم موفق به کسب یک طلا و دو برنز شد. الهام حسینی نماینده ایران در دسته 81 کیلوگرم با رکورد 100 ضرب یکضرب، 123 حرکت دوضرب و مجموع 223 کیلوگرم سوم شد و طلای یک ضرب و برنز دوضرب و مجموع را از آن خود کرد.

بانوی ورزشکار مسلمان ایرانی نشان داد که با وجود محدودیت ها می تواند خود را فراتر از دنیا و خارج از نقش های دیگر از جمله مادری به جهانیان نشان دهد و به نماد افتخار کشور مورد علاقه اش تبدیل شود.

دکمه بازگشت به بالا