مطالب میجیک

«زن، زندگی و آزادی» شعار انقلاب اسلامی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، انسیه خزعلی در مناظره تلویزیونی با معصومه ابتکار استاد دانشگاه تربیت مدرس که در برنامه شیوه شبکه چهار برگزار شد، اظهار داشت: مشکلی که در مدرسه و انقلاب ما وجود دارد بحث است و آن باید زمانی تمام شود که استقبال از مناظره منطقی باشد، این کلمه باید شنیده شود و اگر با اصول ما مطابقت ندارد، باید در مناظره پاسخ دهیم.

این نماینده زن و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: مشکلی که انقلاب ما را شروع کرد و شهید بهشتی و شهید مطهری بر آن تاکید داشتند، بحث اجرای سیره اهل بیت است. وقتی برای چیزی دلیل می شود، باید آن را بپذیریم. ما باید به حرف گوش کنیم و حرف خوب را بپذیریم و اگر چیزی اشتباه است باید با آن برخورد کنیم.

وی افزود: بحث سیاسی شدن مسائل زنان بسیار مهم است. ما در اسلام و اهل بیت بنیادی ایجاد کرده ایم و امام خمینی(ره) اولین کسی بود که این بنیاد را برای ما تشریح کرد تا مشخص کنیم چه خدماتی باید به زنان ارائه شود و چه وظایفی دارد.

وی گفت: امام نگاه خوبی بر اساس عقلانیت در حوزه خانواده دارند، بعد از انقلاب سعی کردند به امام بگویند از مدیریت جمع آوری کنید و امام قبول نکردند. من و خانم ابتکار که امام است به من محل فعالیت دادیم، خانم دکتر، دانشجو بودن و فعال بودن در لانه جاسوسی، آموزش نظامی دیدم و تا جبهه پیش رفتم، در واقع آموزش نظامی دیدم. برای کمک به مبارزان تدبیر امام زن را از منظر ابزار دور می کند.

در زمان شاه آزادی برای زنان وجود نداشت، زنان برده بودند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان شاه آزادی زنان وجود نداشت، زنان برده بودند، ادامه داد: ازدواج از نظر اسلام تکامل و برابری به معنای غربی محسوب می شود. درست نیست و مساوات به معنای خصوصیات فردی و شرایط مختلف تکلیف است و باید مشخص شود اقوام زن را دید. برابری غربی نیست، اما عدالت، بله، عدالت مساوی است با دستیابی به حقوق مسلم زنان. همچنین عدالت فراتر از برابری است.

باید به حرف های دهه هشتاد گوش داد

خزعلی گفت: باید به حرف های دهه 80 گوش دهید. به آقای جبلی گفتم صندوق دختر و زن را باز کن و حرف و نظر بخواه. زن، زندگی و آزادی شعار انقلاب اسلامی است رهبران می گویند زن نفس می کشد. زن جان می دهد و باید تفسیر آنها از مردسالاری غربی رها شود تا هویت آنها به درستی تبیین شود.

او گفت: افراط گرایی به زنان حمله کرده است. زنان سرمایه هستند، 45 درصد متخصصان را زنان تشکیل می دهند و باید در مناصب باشند و در دولت سیزدهم در دستگاه های مختلف مورد توجه قرار گرفته اند.

هیچ مانعی برای اشتغال زنان وجود ندارد

معاون امور زنان و خانواده دولت گفت: هیچ مانعی برای کار زنان وجود ندارد. یکی از کارهای خوب دولت این است که دو زن نیز به دستور رئیس جمهور در شورای عالی حضور دارند.

در رابطه با عدالت جنسیتی، مشکل مربوط به 20 نهاد مرکزی است که در ماه های پایانی دولت قبل نظارت کاملی بر این نهادها وجود نداشت و اکنون در حال رایزنی با نهادهای مختلف هستیم تا مشکلات هر نهاد را به دقت بررسی کنیم.

در افراط، دوقطبی در جامعه ایجاد می شود

خزعلی گفت: به نام آزادی کشور را ویران می کنند و منافع بسیاری را تهدید می کنند باید به حرف هایی که به ظاهر دروغ است توجه شود. از طرفی افراط و تفریط باعث ایجاد دوقطبی در جامعه می شود.

وب سایت جدید بخش زنان به زودی آماده می شود

نماینده امور زنان در دولت سیزدهم گفت: دولت یازدهم تمام سوابق دولت قبل را از سایت آرشیو حذف کرد حتی نسخه آرشیو آن حذف شده است.

وی افزود: گزارشی از پیشرفت زنان در 40 سال گذشته در پورتال معاون زنان قرار دادیم اما آن را حذف کردند.

خزعلی گفت: خانم ابتکار نباید انتظار داشته باشد که فقط سوابق دولت یازدهم و دوازدهم در سایت قابل دسترسی باشد.

برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از وظایف است

خزعلی افزود: برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از وظایف نمایندگان در برنامه ششم است که در ماه های پایانی دولت قبل فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است و می خواهند مصوبه ای را حذف کنند. مجلس که مجلس قبول ندارد، بازنگری است.

وی هشدار داد: در مهندسی فرهنگی مشاوره وظیفه معاونت رئیس جمهور است و این سوال که چرا با ترک فعل این اقدام انجام نمی شود. دولت تا کی؟ هم داریم تخریب می کنیم و هم می سازیم.

خزعلی گفت: چند لایحه به کمیسیون و مجلس ارسال شد. ما یک دشمن مشترک داریم و همه باید کنار هم بایستیم و سعی کنیم کسی را از قطار در حال حرکت رها نکنیم.

ما نمی توانیم همیشه مطالبه کنیم

وی گفت: اگر می خواهیم برای چیزی عذرخواهی کنیم باید برای آبان ماه 1397 هم عذرخواهی کنیم نه اینکه بگوییم صبح جمعه می فهمم و دل مردم را بسوزانیم. ما نمی توانیم همیشه مطالبه و مطالبه کار داشته باشیم.

خزعلی ادامه داد: یکی از وزرا 16 سال سابقه وزارت دارد و شیخ الوزیره نام دارد، اما باید به خانم ابتکار که چندین سال نایب است، شیخ المونین خطاب کنیم!

وی گفت: این دوستان در زمینه زنان سیاست گذاری کرده اند و نمی توان دیگران را متهم کرد.

معصومه ابتکار در این مناظره با اشاره به جان باختن مدافعان امنیت و برخی شهروندان گفت: دشمنان حتی وجود ایران را هم قبول ندارند و راه انسجام داخلی فرصت دادن به نسل جوان است و این مشکل نخواهد بود. انجام شود. با طلب بخشش بوجود آمده است.” همه ایرانیان و ما باید نگاه مادرانه داشته باشیم، باید با جوانان معترض مانند فرزندان خود رفتار کنیم.

وی افزود: می گویند من دیگر مسئولیت جمهوری اسلامی ایران را ندارم و به عنوان یک فرد غیردولتی جوانان می گویند ما را می شناسند، جوان ها می گویند ما تریبون نداریم، صداها باید شنیده شود. باید به منتقدان و معترضان اجازه انتصاب داده شود و این شرط وحدت ملی است.

سازگاری کلیدی است

ابتکار بیان کرد: ما همه سوار هستیم و دلمان برای کشور می سوزد و اتحاد لازم است و باید به جوانان فرصت امیدواری به آینده بدهیم. جمعیت قابل توجهی از ایران مطالبی دارند که می خواهند بشنوند.

وی تصریح کرد: یک عذرخواهی ساده از حادثه مرحوم امینی می تواند از هجمه ها و حوادث دیگر جلوگیری کند، شعار زن، زندگی و آزادی منطبق بر ارزش های انقلابی و اسلامی ما و از سرفصل های شریف دین ما است. و مورد تاکید امام (ره) است.اما افرادی هستند که احساس می کنند اینطور نیست در حالی که قانون اساسی آزادی را تضمین کرده است.

معاون سابق امور بانوان رئیس جمهور گفت: نحوه گشت ارشاد مورد انتقاد قرار گرفت و نه روحیه جوانان را شکست و نه نتیجه ای به همراه داشت، اما عده ای بر طبل محکمی کوبیدند که رویکردشان تغییر کرد و حقوق بشر را رعایت کردند. یکی از خواسته های دهه فجر

ابتکار گفت: در سال 2018 بیش از 30 برنامه جامع در سطح ملی برای تحقق عدالت جنسیتی تدوین شد و در سطح استان در حال ترویج این امر هستیم و سیستم نظارتی داریم.

وی گفت: قانون اساسی ما برابری را در اولویت حقوق زنان در همه شئون اسلامی قرار داده است. ما برای بچه دار شدن خیلی استرس داشته ایم، بنابراین باید شرایط لازم را ایجاد کنیم.

دکمه بازگشت به بالا