اقتصادی

زمان امکان خرید صندوق‌های قابل معامله برای متولدین تابستان ۱۴۰۱ اعلام شد

نماینده توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد از امکان خرید وجوه قابل معامله برای متولدین سه ماهه دوم سال 1401 از ابتدای خرداد ماه خبر داد.

ذبیح الله سلمانی در گفت وگو با میجیک، با بیان اینکه در قانون بودجه سال 1401 به ازای هر متولد 1401، یک میلیون و 500 هزار تومان به عنوان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: منابع مورد نیاز برای تامین این امر است. از منابع عمومی دولت در دسترس است.

وی با اشاره به آغاز مراحل ثبت نام از 13 اردیبهشت ماه گفت: از 13 تا 24 اردیبهشت ماه یعنی در بازه زمانی 20 روزه 378 و 653 نفر ثبت نام کردند. بر اساس آمار ثبت احوال به طور کلی در سال 1401 حدود 980 هزار نفر متولد شده اند و بر اساس بررسی های انجام شده 380 هزار نفر در سه ماهه اول سال متولد شده اند که می توان گفت 95 درصد والدین آنها هستند. متولدین سه ماه اول آخرین سال ثبت نام شده. .

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با بیان اینکه تاکنون فقط والدین متولدین 3 ماهه سال 1401 می توانند برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: با توجه به اینکه ثبت نام متولدین 3 ماهه اول سال 1401 است. سال گذشته به اتمام رسیده است. مرحله دوم برای متولدین سه ماهه دوم سال گذشته از ابتدای خرداد ماه آغاز می شود.

سلمانی تاکید کرد: والدین برای ثبت نام باید کد بورسی با نام فرزند خود دریافت کنند که در پنجره ملی سرویس دولت هوشمند به آدرس https://my.gov.ir درج شده است.

بر اساس این گزارش والدین متولد 1401 بخشی از طرح حمایت از کودکان و جمعیت به سامانه پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به نشانی https://my.gov.ir مراجعه کنند.

پس از ورود به این قسمت و وارد کردن کد ملی، مشخصات کودک را مشاهده می کنند. پس از طی این مراحل برای والدین متولد 1401 پیامکی ارسال می شود که باید به قسمت انتخاب بانک مراجعه کرده و یکی از بانک ملی یا پست بانک را انتخاب کنند.

سپس 35 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله نشان داده می شود که از بین آنها باید حداکثر سه صندوق را انتخاب کنند. پس از این باید بدون غیبت حساب باز کنند، پس از این مرحله وزارت اقتصاد به ازای هر فرزند یک و نیم میلیون تومان به حساب واریز می کند و کارگزاری بانک ملی وجوه را خریداری و واریز می کند. . به شرکت سپرده گذاری ارسال مرکزی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا