زری فتحی: همه از قضاوتم شوکه شدند/ تلاش می‌کنم توانایی زن ایرانی را به دنیا نشان بدهم

زری فتحی: همه از قضاوتم شوکه شدند/ تلاش می‌کنم توانایی زن ایرانی را به دنیا نشان بدهم

داور بین المللی فوتسال ایران گفت پس از انتخاب مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا ، همه تیم ها متعجب شدند زیرا زنان داور عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش میجیک ، زاری فتحی ، داور بین المللی فوتسال ایران ، به عنوان داور دوم ، یکشنبه ، 23 ژوئن ، دیدار تیم های ویتنام و لبنان در مقدماتی جام جهانی مردان را انتخاب کرد. وی به همراه گلاره ناظمی و ابراهیم مهرابی افشار برای صلاحیت به عنوان سه نماینده ایران دعوت شده اند و هم اکنون در امارات هستند.

فتحی در مصاحبه با میجیک ، تجربه داوری در یک بازی تیمی مردان را بازگو کرد و گفت: “این یک تجربه بسیار جالب بود و برای اولین بار در آسیا ، یک داور زن بازی مردان را قضاوت کرد ، حتی دیروز هم ملاقات کرده بود.” قبل از بازی ، مربی و سرپرست تیم نسبت به نحوه داوری زنان در مورد بازی واکنش نشان دادند ، اما پس از پایان مسابقه ، آنها از اینكه زنان با این رفتار خوب برخورد كردند ، شوكه و متعجب شدند.

وی افزود: من کاملاً با این دو تیم آشنا بوده ام و سعی کرده ام بازی ها را بصورت آنلاین تماشا کنم و بازیکنان را به سرعت و از نظر جسمی تجزیه و تحلیل کنم ، در واقع سعی کردم بیشتر به آنچه داوران باید در مورد دو تیم بدانند توجه کنم.

داور بین المللی اختلاف فوتسال زنان و مردان را تأکید کرد و گفت: سطح این دو بسیار متفاوت است. تاکتیک ها و روش بازی از زمین به آسمان برای زنان متفاوت است ، اما من می توانم از پس آن برآیم.

وی درباره چالش هایی که زنان هنگام قضاوت در مسابقات مردان با آن روبرو هستند گفت: “من فکر می کنم وقتی یک داور محجبه وارد صحنه می شود ، تمرکز بر این است که چگونه یک داور محجبه زن بازی مردان را قضاوت می کند ، اما پس از رفتن به هتل.” من برگشتم و از مربیان ، سرپرستان و همچنین بازیکنانی که برای من جالب بودند بازخورد خوبی گرفتم.

فتحی با تأکید بر اینکه نامزد جام جهانی مردان شده است ، ادامه داد: این افتخار بزرگی برای من است. در ابتدا ، من به ایرانی بودنم افتخار می کردم و سعی می کنم تمام توانایی زنان ایرانی را در مورد همه آنها نشان دهم ، که چگونه آنها می توانند همراه با مردان بر تمام مشکلات غلبه کنند و مانند فرودگاه برق بزنند.

وی افزود: همه مردم اینجا تعجب كردند زیرا زنان ایرانی آن را به خوبی امتحان می كنند ، اما من می خواهم این توانایی ها را در همه دنیا تقسیم كنم.

فتحی که معلم ورزش است و در دبستان کار می کند ، واکنش دانش آموزان را پس از قضاوت در مورد دیدار تیم های لبنان و ویتنام به اشتراک گذاشت و گفت: وقتی خبر من در فضای مجازی و تلویزیون منتشر شد ، بهترین پاسخ دانش آموزانم را گرفتم. از آنجا که او مرا دوست دارد و به او افتخار می کند ، تلاش من دوچندان خواهد شد. من می خواهم سعی کنم به دانش آموزانی که الگوی من بوده اند ، اطلاع دهم که زنان همچنین می توانند در سطح بالایی موفق باشند.

سرانجام داور بین المللی فوتسال ایران گفت: از خانواده ام تشکر می کنم که در کنارم بودند و از من حمایت کردند. وقتی وارد این عرصه شدم به هیچ وجه مورد حمایت قرار نگرفتم ، اما خانواده و به ویژه خواهر و برادرهایم بسیار حمایتم می کردند. در آخر می خواهم از آقای بهادری ، مدیر گروه تربیت بدنی و آقای کمندار ، مدیر گروه آموزش و پرورش منطقه سوم تشکر کنم که همیشه با من مهربان بودند و تمام امکانات مورد نیاز را به من دادند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا