زانویی جاروبرقی چیست؟

زانویی جاروبرقی رابط بین تلسکوپ و شیلنگ دستگاه است. به عبارت دیگر مجموعه قطعات مکنده جاروبرقی، یک کانال مکش برای زباله در نظر گرفته شده است و در دسته جاروبرقی زانویی وجود دارد که مسیر مکش را تغییر می دهد.

یک سر زانویی جاروبرقی به لوله و سر دیگر آن به تلسکوپ دستگاه متصل است. این قطعه با کنترل مجموعه شلنگ جاروبرقی و عملکردهای پدال باعث می شود دستگاه شما به خوبی کار کند. تا انتها با فروشگاه آنلاین قطعات لوازم خانگی رترو پارت همراه باشید.

زانو جاروبرقی چیست؟

همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردیم، زانویی جاروبرقی یکی از قطعاتی است که شلنگ را به لوله تلسکوپی متصل می کند. در واقع اگر زانو نباشد امکان جارو کشیدن وجود ندارد. یک زانویی با کیفیت بالا باید از پلاستیک فشرده با کیفیت بالا ساخته شود که بتواند مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار از خود نشان دهد.

با کمک چفت، زانویی جاروبرقی به طور کامل در شیلنگ و لوله تلسکوپی جاروبرقی قفل می شود. این کار تمیز کردن را آسان تر می کند. علاوه بر این، از جدا شدن قطعات در حین جارو کردن جلوگیری می کند.

جاروبرقی آرنج

جاروبرقی های زانو برای برندهای مختلف مناسب بوده و در سه مدل موجود می باشد. هر کدام از این مدل ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

یک زانو پاک کننده ساده

یک آرنج ساده از پلاستیک توخالی و فشرده ساخته شده و دارای نمای بیرونی 45 درجه یا منحنی است. در این روش با کمک چند تکه پلاستیکی زانو از یک طرف برداشته می شود. طرف دیگر نیز به صورت کشویی به تلسکوپ متصل شده است.

زانوهای جاروبرقی نجس

زانوی دایمر نیز از پلاستیک سخت ساخته شده و یک صفحه داخل این زانو قرار داده شده است. وظیفه این برد که توسط دو سیم داخل یک قلاب سیمی به هم متصل می شود، افزایش و کاهش دور موتور می باشد. به این ترتیب یک خازن خطی در صفحه داخل چوک قرار می گیرد و کاربر می تواند با کم یا زیاد کردن این خازن سرعت موتور را کنترل کند.

جارو برقی زانو بلوتوث

زانوبند بلوتوثی از پلاستیک ساخته شده است و داخل آن تخته ای دارد که امواج رادیویی را ساطع می کند. مکانیسم آن به این صورت است که صفحه در زانو با صفحه در جاروبرقی ترکیب می شود که می تواند دور موتور را افزایش و کاهش دهد. این برد توسط چندین باتری تغذیه می شود که شکافی در داخل آرنج ایجاد می کند.

آسیب رساندن به زانو یک مکانیسم ساده است

استفاده طولانی مدت از آرنج جاروبرقی ممکن است قفل آن را بشکند یا به بدنه آرنج آسیب برساند. در این صورت استفاده از دستگاه غیرممکن یا مشکل می شود زیرا بدون زانوی جاروبرقی دستگاه نمی تواند گرد و غبار یا زباله ها را جاروبرقی کند. در صورت آسیب دیدن زانو، در پردازش و اتصالات دستگاه با مشکل مواجه شده و مصرف کننده را با مشکل مواجه می کند. زانوی جاروبرقی باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی در دست قرار گیرد و وزن آن بسیار سبک باشد. اگر به دلایلی زانوی جاروبرقی شما آسیب دیده است، می توانید به راحتی آن را از فروشگاه اینترنتی قائم دک تهیه کنید.
برای خرید زانویی جاروبرقی پارس خزر ٢٢٠٠ جدید به سایت رترو پارت مراجعه نمایید.

نکات مهم هنگام خرید آرنج برای جاروبرقی

هنگام خرید زانویی جاروبرقی باید توجه ویژه ای به خرید قطعه اصلی و باکیفیت داشته باشید و کارایی آن برای مدل جاروبرقی شما تضمین می شود.

یک دسته جاروبرقی با کیفیت باید از دو ماده پلاستیکی قوی ساخته شود.

در برخی اکانت ها دکمه هایی وجود دارد که می تواند دستگاه را خاموش و روشن کرده و مکش جاروبرقی را کم و زیاد کند.

برخی از زانوبندهای دارای بلوتوث با باتری کار می کنند. اینها معمولاً دو باتری هستند که زیر دسته زانو قرار می گیرند و می توانند برای جاروبرقی هایی که دارای کنترل از راه دور هستند استفاده شود.

دکمه بازگشت به بالا