اقتصادی

ریزش سفرهای خارجی و اعلام آمار اسکان مسافران نوروزی

ستاد هماهنگی خدمات سفر از کاهش 3.5 درصدی سفرهای خارجی ایرانیان در اولین روز نوروز 1402 خبر داد و تعداد گردشگران نوروزی سراسر کشور را 19 میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش میجیک، زمانی که معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از تردد نزدیک به سه میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای و ثبت بیش از 19 میلیون و 460 هزار تردد بین استانی با خودروهای شخصی تا سقف یک سال خبر داد. سوم. فروردین ماه سال جاری مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت نام ۱۹ میلیون گردشگر نوروزی تا بامداد ۱۳ فروردین در کشور خبر داد.

یحیی نقی زاده محجوب – مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور وی در حاشیه بازدید از تاسیسات گردشگری استان اصفهان با نشان دادن ثبت نام 19 میلیون گردشگر ساکن در کشور تا 13 فروردین 1402 گفت: به دلیل اینکه باید سفری امن و شلوغ انجام داد، تا کنون. . کارگزاران ستاد اجرایی خدمات سفر استان نزدیک به 18 هزار مورد را ثبت کردند نظارت بر تاسیسات گردشگری کشور انجام شد که از این تعداد 141 مورد تشویق و 1300 مورد اخطار داده شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور ادامه داد: گردشگران می توانند در تعطیلات نوروزی تمامی موارد مربوط به سفر را با سامانه 09629 مطرح کنند.

نقی زاده افزود: بدیهی است تمامی این موارد در اسرع وقت رسیدگی می شود و همکاران ما در ستاد اجرای خدمات سفر به صورت شبانه روزی از طریق این سامانه پاسخگوی نیاز گردشگران هستند.

رشد 10 درصدی سفر با خودروی شخصی

شهریار افندی زاده – معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی وی همچنین به ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: بیش از 2 میلیون و 900 هزار مسافر از 3 اسفند ماه 1300 تا 12 فروردین ماه سال جاری از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد نشان می دهد. . . از این تعداد 61.9 درصد حمل و نقل با اتوبوس، 22.7 درصد با مینی بوس و 15.4 درصد اجاره است.

وی همچنین به رشد 20 درصدی حمل و نقل ریلی در این مدت اشاره کرد و افزود: حدود 740 هزار مسافر ریلی داریم که با توجه به 225 رام قطار استفاده شده برای سفرهای نوروزی، نیاز مردم به طور کامل تامین شده است.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سفرهای خارجی در این مدت 3.5 درصد کاهش داشته است.

افندی زاده همچنین از جابجایی 13 هزار و 108 مسافر از طریق ناوگان دریایی خبر داد که به گفته وی بین 5 تا 11 درصد رشد داشته است.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین گفت: میانگین تردد روزانه 2600 دستگاه خودروی شخصی به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل 10 درصد رشد را نشان می دهد. در این مدت بیش از 19 میلیون و 460 هزار تردد بین استانی به ثبت رسید و بیشترین تردد در 5 اسفند ماه سال 1401 رخ داد که بیش از 5 میلیون تردد به ثبت رسید.

افندی زاده همچنین از انتقال 504 هزار نفر از مرزها خبر داد و گفت: در این زمان 210 هزار مسافر ورودی و 293 هزار مسافر خروجی از کشور داریم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی 141 شماره تلفن راه را برای دریافت شکایات و اطلاع رسانی راه ها اعلام کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا