اقتصادی

ریزش اندک طلای جهانی و افزایش دلار

قیمت طلا در روز سه‌شنبه در حالی کاهش یافت که فعالان بازار منتظر داده‌های مربوط به تورم آمریکا برای سرنخ‌هایی در مورد مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو بودند.

به گزارش میجیک، قیمت هر اونس طلا در ساعت 7:40 صبح شرق با 4.4 درصد افزایش به 2025 دلار و 60 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.22 دلار افزایش به 2026 دلار و 60 سنت رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت و شمش را برای خریداران خارجی گران کرد.

هنگامی که مصرف کنندگان آمریکایی در ماه گذشته گفتند که انتظار دارند تورم در سال آینده اندکی کاهش یابد، گزارش فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که فشار بانکی در ماه مارس تأثیر چندانی بر احساسات آمریکایی ندارد و سرمایه گذاران احتمالاً 92 درصد نرخ بهره را در سطح فدرال رزرو نگه می دارند. . آنها در حال حاضر قیمت در ژوئن است.

به گزارش رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه داری روز دوشنبه گفت که شکست کنگره در افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری فدرال، ضربه بزرگی به اقتصاد آمریکا وارد می کند و دلار را به عنوان یک ارز جهانی تضعیف می کند.

Ajay Kedia، مدیر Kedia Commodities در بمبئی، گفت که گزارش های داغ تورم و نگرانی ها در مورد افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن می تواند منجر به کاهش قیمت طلا به 1950-1920 دلار شود. Kedia اضافه کرد: اگر اخبار بیشتری وجود داشته باشد با فشار بر بخش بانکی، شاهد حرکت طلا به سطح 2100 دلار خواهیم بود.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.2 درصد کاهش به 25.52 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.2 درصد افزایش یافت و به 1072.51 دلار رسید، در حالی که پالادیوم ثابت در 1553.50 دلار بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا