رونق هوش مصنوعی بازار طلا را هم جان بخشید

بازار طلا | هوش مصنوعی

شورای جهانی طلا اعلام کرد که قیمت های بی سابقه طلا بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته رسانده است، زیرا مصرف کنندگان جواهرات را نقد می کنند.

به گزارش میجیک، شورای جهانی طلا اعلام کرد که مجموع تقاضای طلا در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است زیرا برای برخی گران شده است. طلا که به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، از ابتدای سال 2024 تا کنون 13 درصد افزایش یافته است و در 12 آوریل به بالاترین رقم 2431 دلار و 52 سنت در هر اونس رسیده است.

قیمت ها به دلیل چندین عامل، به ویژه چشم انداز کاهش نرخ های بهره ایالات متحده، در حال افزایش هستند. این فلز همچنین از جنگ اسرائیل و غزه و درگیری طولانی مدت بین روسیه و اوکراین پشتیبانی می کند.

شورای جهانی طلا افزایش 12 درصدی بازیافت را در طول دوره گزارش ثبت کرد که بالاترین میزان از پایان سال 2020 است. کارشناسان می گویند که بر خلاف سایر فلزات، بازیافت طلا تقریبا غیرممکن است. اقتصاد کلان و عدم اطمینان در برخی از بازارها باعث می شود مردم در واقع طلا را حفظ کنند. علاوه بر این، تقاضا برای طلا در فناوری سالانه 10 درصد افزایش می یابد که ناشی از رونق هوش مصنوعی در بخش الکترونیک است.

به گزارش رویترز، لوئیز استریت، تحلیلگر ارشد بازار در شورای جهانی طلا گفت: با نگاهی به آینده، سال 2024 ممکن است در ابتدای سال سود بیشتری نسبت به انتظارات داشته باشد، بر اساس عملکرد اخیر طلا. وی افزود: در صورت کاهش نرخ ها در ماه های آینده، برخی از خریداران حساس به قیمت ممکن است دوباره وارد بازار شوند و سرمایه گذاران همچنان به دنبال شفاف سازی در مورد کاهش نرخ ها و نتایج انتخابات طلا به عنوان دارایی امن هستند. امسال چندین رای گیری در سراسر جهان برای انتخاب نخست وزیران و روسای جمهور برگزار خواهد شد، از جمله انتخابات آتی در بریتانیا و ایالات متحده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا