روسیه برای افزایش صادرات نفت بی‌ملاحظه شد

افزایش صادرات | صادرات

پس از شرایط نامساعد جوی و تحریم‌های آمریکا و اروپا بر صادرات نفت روسیه، مسکو محدودیت‌ها را کاهش داد و به بنادر اجازه داد در هنگام طوفان‌های بزرگ فعالیت کنند تا جریان صادرات را حفظ کند.

به گزارش میجیک، تجار به رویترز گفتند: کاهش محدودیت ها بر بنادر روسیه برای حفاظت از درآمدهای صادراتی، خطرات فنی و زیست محیطی دارد.

سه تاجر به رویترز گفتند که بنادر روسیه به‌طور غیررسمی توصیه شده است که محموله‌های نفتی را علی‌رغم طوفان بارگیری کنند و از محدودیت‌های اضافی برای اطمینان از بارگیری نفتکش‌های بیشتری در بندر خودداری کنند. بیانیه بازرگان نشان می دهد که بارگیری می تواند با وجود امواج تا سه متری در بندر نوراسیسک ادامه یابد.

محدودیت ها در بنادر دریای بالتیک نیز به دلیل کمبود نفتکش در نتیجه تحریم های آمریکا پایان یافته است. با وجود ممنوعیت غیررسمی، مقامات محیط زیست می گویند روسیه الزامات خود را برای پر کردن بنادر خود با نفت کاهش نداده است.

هفته گذشته 10 میلیون بشکه نفت روسیه در 14 نفتکش ظاهراً به دلیل تحریم های آمریکا در سواحل کره جنوبی به تاخیر افتاد. ایالات متحده چندین کشتی و شرکت حامل نفت سوکول روسیه را از پروژه ساخالین 1 تحریم کرده است. ایالات متحده به محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو از طریق اعمال تحریم ها و سقف قیمت نفت G7 ادامه می دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود این اقدامات، اقتصاددانان اوکراینی تخمین می زنند که مسکو در سال گذشته 178 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است. اندیشکده‌های مرکز انرژی پاک و هوای پاک تخمین زده‌اند که تحریم‌ها و سقف قیمت‌ها تاکنون 37 میلیارد دلار از درآمد صادراتی روسیه را برداشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا