روایت بهورز گیلانی از خدمت رسانی به رزمندگان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

گروه استانی خبرگزاری آنلاین- هما اکبری: مقدمه و دایره دفاع مقدس دایره المعارف این از آن اتفاقات تلخ و شیرین است اتفاقاتی که اگر به درستی تحلیل شود می تواند سرنوشت یک ملت و ملت را تغییر دهد.

روایت خدمت بهورز گیلانی به رزمندگان دفاع مقدس

دفاع مقدس برگ زرین انقلاب شکوهمند اسلامی است که در آن همه اقشار جنسیت ها اقلیت ها و اندیشه ها در لایه های مختلف از نوجوانان 13 ساله گرفته تا 80 و 90 ساله نقش آفرینی و تاثیرگذاری دارند. مردان از دختران و زنان جوان گرفته تا سالخوردگان از هر فکر و ذهنی و از هر قشری و دفتر و مقامی برای دفاع از تشکل های اسلامی بسیج شدند.

نقش نادر زنان در دفاع مقدس

اما در این میان نقش زن بی جایگزین و به قدری نادر بوده است که گاهی گفته می شود نقش زنان در عرصه های مختلف قویتر و برجسته تر از مردان است.

بر این اساس موضوع این گزارش دوشیدن از ردیف این گیلان است که در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای در پشت جبهه ارائه کرده است اثر چیزی کمتر از یک جنگنده خط مقدم نیست.

این یک زن گیلانی به نام «قدرت» است. پورغفاریدر دوران عقد که همسرش سرباز بود 21 روز داوطلبانه در آبادان به مداوای مجروحان جنگ پرداخت.

پورغفاری وی گفت: دوره پزشکی خود را برای خدمت به مردم چه ایرانی و چه غیر ایرانی به پایان رساند.

وی ادامه داد: زمانی که در آبادان بود و در بیمارستان شرکت نفت آبادان زندگی می کرد در بیمارستان و خارج از بیمارستان نیز باید از آنها اجازه حضور در منطقه جنگی و خدمات بهداشتی و درمانی را بخواهم.

خدمت شیرین شوالیه های دفاع مقدس

این جانباز دوران دفاع مقدس که خدمت به سربازان را یکی از بهترین روزهای زندگی خود می دانست گفت: در بیمارستان وقتی به دیگران کمک می کنیم وظیفه درمان امداد و نجات و تزریقات را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه پس از بازگشت به شهرستان به مداوای کارگران مجروح و کمک به جنگ پرداختم افزود: خدمت به مردم و سربازان را برای هیچ چیز تغییر نمی دهم و نخواهم کرد.

روایت خدمت بهورز گیلانی به رزمندگان دفاع مقدس

این بانوی جهادگر گیلانی ادامه داد: در آن زمان که مجروحان را برای مداوا می آوردند غرور و شوق وصف ناپذیری داشتند و با وجود جراحات فراوان با جان و دل خواهش می کردند که هر چه زودتر زخم هایشان را درمان کنند یا حتی برای فرستادن دوباره به جبهه .

پورغفاری وی با بیان اینکه سربازان از دفاع از میهن خوشحال هستند افزود: برخی از سربازان با وجود مخالفت کادر پزشکی از ادامه درمان برای حضور در جبهه و رفتن به خط مقدم با وضعیت بد جسمانی خودداری کردند.

وحدت رمز موفقیت در دفاع مقدس است

سربازان زن گیلانی با بیان اینکه همه در مقابل و پشت سنگر گوشه ای گرفتند گفتند: انسجام وحدت و وفاق در جبهه موفقیت دفاع مقدس را رقم زد.

پورغفاری وی با اشاره به نقش چند بعدی زنان در دفاع مقدس افزود: مادران و خواهران شهدا در کنار سایرین تلاش کردند تا آذوقه سربازان را همیشه در خدمت باشند.

وی زنان مسلمان را الگوی کاملی برای زنان جهان دانست و افزود: الگوی زنان مسلمان حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه ای است که زندگی و سرنوشت او را رقم زد.

این بانوی گیلانی با بیان اینکه زنان ایرانی الگوهای طلایی زنان هستند گفت: زن و مرد باید عفاف و حجاب داشته باشند زیرا عفاف چشم پاک و دست پاک بسیار مهم است.

با توجه به پورغفاریایران اسلامی با ایثار شهدا و با حضور جوانان مومن و معتقد به نظام اسلامی اداره می شود.

دکمه بازگشت به بالا