مطالب میجیک

روایتی از پرونده‌هایی با موضوع خیانت و ارتباطات فرا زناشویی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، برنامه «چراغ» شبکه پنج سیما این هفته میزبان «مهسا تدین سعدی» قاضی، استاد دانشگاه و مشاور قضایی قوه قضائیه و معاونان خانواده بود.

تدین سعدی با اشاره به وضعیت فعلی برائت و حجاب گفت: هر موضوعی علاوه بر لایه بیرونی که همه قدرت دیدن آن را دارند و خوب و بد را تشخیص می دهند، لایه ای عمیق تر و پنهان تری دارد که هرکسی می تواند آن را درک کند. و نمی دانم.به طور کلی افرادی که در دادگاه کار می کنند و با پرونده های مختلفی روبرو می شوند، از این لایه عمیق تر آگاهی بیشتری دارند. آسیب هایی که ممکن است از اتفاقات ساده ناشی شود و منجر به دعاوی شود که در برخی موارد به چالش های حقوقی بزرگ تبدیل می شود یا جرایم. بحث پوشش نیز از این قاعده مستثنی نیست. آسیب های مربوط به این حوزه از درگیری یا تمسخر گرفته تا جرایم بزرگتر و حتی منجر به سرقت می شود. به عبارت دیگر افرادی که به قصد دزدی وارد جامعه می شوند، البته می خواهند بروند و بروند. ، جایی که سریع انجام می شود، توجه را به خود جلب می کند. مثلاً در مورد خانم هایی که پوشش مناسبی ندارند و طلا پیدا شد که منجر به سرقت طلا شد. گاهی اوقات در حین مذاکره دزدی وجود دارد، مثلاً یک موردی است که راننده مشکل مالی دارد و او توضیح می دهد که خانمی است که می خواهد کرایه را بدهد، انگشتر زن هم جلب توجه می کند. زمان مشوقی برای حل مشکلات مالی او شد، او دزدی کرد، سپس ماشین را رها کرد و دستبند زن را دزدید.

وی افزود: موضوع محدود به کلاس یا سن و مقطع تحصیلی خاصی نیست. طبیعتاً مشکلات اجتماعی پیامدهای مخربی دارد. مثلاً مواردی وجود دارد که هر زن و مردی زندگی زناشویی خود را در محیط کار دارد، بچه دار می شود، اما در نتیجه تعامل و گفتگو، رابطه به تدریج از حالت عادی خارج می شود و در نهایت. به خانواده اش اطلاع داده شد خانواده مرد سر کار رفتند و در محل کار درگیری فیزیکی رخ داد و شوهر زن از شوهرش طلاق گرفت.

روایت موارد مربوط به خیانت و روابط خارج از ازدواج

بسیاری از مشکلات خانوادگی ناشی از فقدان حریم خصوصی است

وی هشدار می دهد: نکته مهم این است که در خانواده ها و روابط خانوادگی حتی اگر خانواده ها همدیگر را بشناسند، اگر حریم خصوصی رعایت نشود مشکلات جبران ناپذیری به وجود می آید. بنابراین به بهانه آگاهی بیشتر نمی توان ادعا کرد که مشاهده دقیق رفتار و نوع پوشش فرد تأثیری در روابط اجتماعی ندارد. مثلا موردی داریم که خانمی به دلیل رعایت نکردن پوشش مناسب در سفر خانوادگی مورد توجه مردی از خانواده قرار گرفت و این مرد جذب او شد و در نهایت رابطه به جایی رسید که زن متوجه خیانت شد و زن برای اثبات، پشیمان می شود که در مقابل شوهرش، بدون اطلاع مردی که با او همبستر شده بود، به خانه او سر زد و او را به خانه اش دعوت کرد، اما به شرطی که مرد وارد خانه شوهرش شود. شروع به درگیری کرد و پس از ضرب و شتم مرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کشته شد.

وکیل دادگستری و قاضی خانواده گفت: “گاهی برخی از زنان قربانی این شورش ها می شوند.” مثلا در مورد خانم های جوان متاهل بعد از برخورد سرد با یک مرد در رابطه می دانند که زن دیگری در زندگی آنهاست اما به هر حال خیانت برای زن قابل تحمل نیست. در نهایت وقتی دید که نمی تواند جایی برود، خودکشی کرد. از آنجایی که ابعاد روانی، عاطفی و عاطفی در زنان غالب است، عواطف زنان بیشتر از مردان است. به دلیل همین ویژگی، وقتی اتفاق بدی می‌افتد، تحمل آن برای زن بسیار سخت‌تر است و بیشترین مشکلات و آسیب‌ها را برای زنان نشان می‌دهد. چه زنان را باید سرزنش کرد یا نه، باز هم بزرگترین آسیب برای بخش زنان است. مثلاً مواردی وجود دارد که مرد به همسرش خیانت می کند و چون زن نمی تواند در مقابل خیانت مقاومت کند، نمی تواند به زندگی با مرد ادامه دهد و طلاق گرفته است. بنابراین همه نیازمند شناخت واقعیات و لایه‌های پنهان رویدادهای جاری جامعه هستند و همه باید نقش خود را در حفظ امنیت فردی و اجتماعی ایفا کنند و لایه‌های پنهان زندگی را ببینند که در مواقع لزوم فاصله‌ها و محدودیت‌ها در روابط رعایت نمی‌شود. ، ریشه و اساس زندگی مردم را ویران می کند. مشکلات اقتصادی در جامعه زیاد است و مردم را سخت می کند، اما مشکلات اقتصادی زندگی هر خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد، نه پایه و اساس خانواده که تعهد، وفاداری، امنیت و سلامت روان است. بنابراین باید توجه داشت که زندگی انسان اجتماعی است و هر اشتباهی که رخ دهد به اطرافیان خود آسیب می رساند.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در سومین فصل خود روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 10 صبح از شبکه 5 سیما پخش می شود و به چالش های هفتگی می پردازد و هر هفته نظرسنجی انجام می دهد.

دکمه بازگشت به بالا