مطالب میجیک

«رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس» چاپ شد/قصه‌ای از نویسنده پرتقال‌خونی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، رمان «نهنگها در مینی بوس می رقصند» اثر پروانه سراوانی به تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر شد.

پروانه سراوانی نویسنده این کتاب متولد سال 1955 است و پیش از آن ، برای اولین رمان خود با رمان “پرتقال خونین” جایزه گرفت. رمان “نهنگ در مینی بوس می رقصد” درباره زندگی چند زن است که پس از سالها جدایی ، دور هم جمع می شوند و با هم سفر می کنند. در این سفر ، آنها نیز با اسرار و گوشه های پنهان زندگی آشنا می شوند. زن این داستان تازه در حال شروع به سن است و در ورطه ناامیدی ، ترس ، افسردگی و شکست سقوط می کند.

“رقص پاپ در مینی بوس” با تغییر روایت داستان فصل متفاوتی دارد و به این ترتیب ، بخش هایی از زندگی هر زن در داستان وجود دارد.

عنوان فصل اینرمن به شرح زیر است: مینی بوس ، سهیلا ، ماهور ، خورشید ، آذر ، میترا ، گلنار ، آل نهنگ ،

در این بخش از کتاب می خوانیم:

اسمش کیان است. او گل را با استفاده از یک تکه گل که زیر زبانش گیر کرده بود تلفظ کرد. اولین باری که او چنین جوری به من خطاب کرد ، من با لهجه انگلیسی و آمریکایی خندیدم ، و حالا دیگر هر تکه ای نمی تواند تکان بخورد. چه مدت؟ دهه؟ پانزده سال؟

اسم خوبی داشته باشید. اگر من یک پسر داشتم نام من کیان بود. سپس ، وقتی او را صدا کردم ، “K” را در دهانم چرخاندم به طوری که قسمت پایینی “K” به دندانهای پایینی من چسبیده بود. از گفتن “k” خسته شده ام. همچنین می توانم از پسر دیگر کیارش ، کاووس ، کوشا نام ببرم. من اسم بچه هایی که می آیند را دوست دارم.

هاها حالا همه پسران این دنیا تشنه من هستند. سوراخ عقیم در قلب من کجاست و نام پسر کجا هارمونی است؟ خداوند بالاتر از من تصمیم گرفته است که همه پسران و دختران را در این دنیای خشک ممنوع کرده و زنان دیگر را ببخشد.

این کتاب با 192 صفحه ، 500 نسخه و قیمت 38000 نفر تام منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا