اقتصادی

ربات صنعتی با ۷ درجه‌ آزادی جدیدترین دستاورد دانش‌بنیان‌ها در حوزه صنعت

ربات صنعتی با 7 درجه آزادی آخرین دستاورد دانش بنیان در زمینه رباتیک است و کاربرد آن منجر به فعالیت رباتیک در بخش صنعتی شده است و به گفته این فناور، این ربات در بخش های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. .

علیرضا هاشم پور، عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان فعال در زمینه ساخت ربات های صنعتی در گفت وگو با میجیک. وی محصول تولید شده در این شرکت را یک ربات صنعتی با 7 درجه آزادی می داند که می تواند 250 کیلوگرم بار را حمل کند.

وی طول بازوی این ربات را 2.5 متر و دقت حرکت در فضای کار را 500 میلی متر ذکر می کند و ادامه می دهد: این ربات ها در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، لوازم خانگی، صنعت ساختمان، صنایع فوم سازی، مواد شیمیایی کاربرد دارند. کارخانه و صنایع غذایی برای انجام انواع انتقال، جوش، برش، مواد تزریقی و چسب.

هاشم پور ربات صنعتی ساخته شده در این شرکت را بازویی قوی و خستگی ناپذیر برای کاربردهای صنعتی عنوان می کند و خاطرنشان می کند: در صورت تجهیز این ربات به تجهیزات جانبی قادر به انجام ماموریت های صنعتی مختلف خواهد بود.

این محقق افزود: به عنوان مثال اگر این ربات مجهز به تجهیزات جوش باشد، می تواند فعالیت های مربوط به جوشکاری را انجام دهد.

هاشم پور با اشاره به تجاری سازی این ربات گفت: در حال حاضر پروژه های مختلفی را با استفاده از این ربات در صنعت اجرا کرده ایم که از آن جمله می توان به تولید مبلمان و فوم خودرو، صنعت ریخته گری برای تولید لوازم جانبی خودرو و جوشکاری قطعات خودرو اشاره کرد.

یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت بر اساس این دانش افزود: مدل قبلی این نسخه که دارای 6 درجه آزادی است از سال 2013 تا کنون فروش زیادی داشته است و امسال نیز در حال تولید ربات 7 محور هستیم و امیدواریم. گام های مناسب برای صادرات برداشته شود.

هاشم پور ویژگی این ربات نسبت به نمونه های خارجی را بومی سازی نرم افزار عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بومی سازی نرم افزار امکان افزودن گزینه های مختلفی به این ربات وجود دارد ضمن اینکه قطعات یدکی این ربات همگی موجود است. . در بازار ایران

وی با تاکید بر اینکه تمامی عملیات مربوط به طراحی، ساخت و مونتاژ بازوی مکانیکی توسط متخصصان این شرکت و شرکت های داخلی انجام می شود، افزود: از جمله ویژگی های این ربات می توان به یکپارچگی قطعات، استحکام، کیفیت و طول عمر قطعات اشاره کرد. و دقت و قدرت بالای گیربکس و انعطاف پذیری و فضای کاری وسیع ربات اشاره کرد.

این محقق با تایید اینکه امکان نصب ربات بر روی زمین، سقف و دیوار وجود دارد، گفت: این سیستم کنترل کننده ربات شامل کنترل کننده حرکت و کنترل کننده سیگنال ورودی و خروجی است. ویژگی ها و استانداردهای مورد نیاز ربات های صنعتی در نرم افزار موجود پیاده سازی شده است. یادگیری برنامه نویسی و استفاده از ربات آسان است.

به گفته وی، پیاده سازی مواد نرم افزاری مورد نظر بر اساس الزامات خط تولید، سهولت در یادگیری برنامه نویسی و استفاده از ربات، کنترل دقیق و روان حرکت، کنترل سیگنال و مانیتورینگ استاندارد صنعت و نمایش خطاهای سیستم از جمله آنهاست. ویژگی های این سیستم کنترل ربات

وی خدمات پس از فروش را از دیگر ویژگی های مهم این ربات عنوان می کند و هشدار می دهد: قیمت تمام شده این ربات اصلی 30 تا 40 درصد کمتر از نمونه های خارجی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا