برترین های کسب و کار مجیکمطالب میجیک

راهنمای خرید کمپرسور باد

کمپرسورهای باد یکی از مهم ترین و اصلی‌ ترین دستگاه‌ ها در تجهیزات بسیاری از صنایع و مشاغل هستند که نیرو و قدرت طیف گسترده‌ ای از دستگاه‌ ها و ابزار‌ها را تامین کرده در این مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد و امکانات گوناگونی را برای آن‌ ها فراهم می‌ کنند. اگر شما هم به دنبال بهترین کمپرسور باد ایرانی هستید، را فراموش نکنید. بهترین کمپرسور باد می تواند حتی یک برند ایرانی باشد! در ادامه با فروشگاه اینترنتی جعبه ابزار همراه شوید.

امروزه از انواع مختلف پمپ‌ های باد در مصارف گوناگون استفاده شده و هر یک با ویژگی‌ ها و عملکرد خاص نیاز شما را رفع می‌ کنند.

با توجه به نقش اساسی ، انتخاب و تهیه‌ بهترین کمپرسور باد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به ویژه آن که امروزه بسیاری از برند‌ها محصولات خود را به عنوان عرضه کرده و انتخاب را برای متقاضیان سخت‌ تر کرده‌ اند.

در این مطلب ضمن بررسی ویژگی‌ ها و مشخصات بهترین خرید کمپرسور باد و همچنین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت آن، شما را در انتخاب مناسب‌ ترین نوع کمپرسور باد یاری خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتر بتوانید بهترین مارک کمپرسور باد را تهیه کنید. اگر شما هم می خواهید بهترین پمپ باد خانگی و یا بدانید که پمپ باد چه مارکی خوبه می توانید تا انتهای این مقاله با ایران کمپرسور همراه باشید.

جهت خرید و آگاهی از آخرین قیمت های ابزار آلات صنعتی و ساختمانی می توانید بدون واسطه با وارد کننده این محصولات با شماره تماس 02166975233 در ارتباط باشید.

با وجود تولید و عرضه‌ مدل‌ ها و انواع متنوع کمپرسورهای باد توسط برندهای مختلف، انتخاب بهترین کمپرسور باد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اشتباه در تهیه‌ آن نه تنها کارایی و بازدهی آن را کاهش می‌دهد، بلکه هزینه‌ های جانبی بسیاری به همراه خواهد داشت. لذا انتخاب و تهیه‌ بهترین پمپ باد علاوه بر این که بازدهی و عملکرد دستگاه شما را تضمین می‌ کند، طول عمر مفید آن را نیز افزایش می‌ دهد.

بهترین پمپ باد پمپی است که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌ها و مشخصات ایده‌ آل، بر اساس نوع دستگاه و ابزار به درستی انتخاب شود. به عنوان مثال، تجهیزات دندان‌ پزشکی از جمله موارد حساسی هستند که باید هنگام انتخاب کمپرسور باد برای آن‌ ها بیش از سایر تجهیزات دقت کرد.

علاوه بر انتخاب و خرید بهترین کمپرسور باد، روش نگهداری و تعمیر آن‌ ها به شکل اصولی و صحیح نیز طول عمر و کارایی دستگاه را افزایش داده و هزینه‌ های جانبی آن را کم خواهد کرد.

غالبا در بازه‌های زمانی مشخص به شکل روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود و شامل بررسی موارد گوناگون از نظافت تا چک کردن کابل‌ ها و تعویض قطعات می‌ گردد. از مهم ترین مسائل قابل توجه در خراب نشدن کمپرسور، چک کردن می باشد که در مقاله ای حتی در قالب ویدیو آموزشی برای شما بیان کرده ایم که چگونه خودتان روغن پمپ باد را تعویض کنید!

پیش از خرید بهترین کمپرسور باد به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد به مهم ترین نکات قابل توجه برای خرید کمپرسور می پردازیم. پیش از خرید کمپرسورهای باد نیز مانند هر وسیله‌ برقی دیگر باید به چندین نکته‌ اساسی توجه کرد تا به عنوان راهنما به شما کمک کنند که بتوانید بهترین کمپرسور باد را انتخاب کنید. قبل از خرید انواع کمپرسور باد ابتدا پاسخ چند سوال را در نظر بگیرید:

به چه میزان فشار و جریان هوا نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوال باید نوع تجهیزات خود و عملکرد آن‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین کمپرسور را با مناسب‌ ترین ظرفیت برای آن‌ها انتخاب کنید. صدها دستگاه و ابزار پنوماتیک وجود دارند که از هوای فشرده‌ تولید شده توسط کمپرسور برای تامین انرژی خود استفاده کرده و هر یک دارای ویژگی‌ ها و مشخصات فنی خاصی بوده و بر اساس آن به میزان مناسب فشار و جریان هوا نیاز دارند.

با محبوب ترین انواع کمپرسور آشنا شوید: (کمپرسور باد بدون صدا و لرزش)

قیمت کمپرسور باد و هزینه‌ های اولیه و جانبی آن چقدر است؟ در نظر داشته باشید که علاوه بر قیمت خرید کمپرسور، باید هزینه‌ های جانبی آن از جمله هزینه‌ نگهداری و تعمیر را نیز هنگام خرید بهترین کمپرسور باد در نظر بگیرید. قیمت خرید اولیه در هر مدل به عوامل بسیاری از جمله طراحی، فشار و جریان، روغنی یا بدون روغن بودن و بستگی دارد.

علاوه بر این هر نوع کمپرسور باد قیمت متفاوتی نسبت به نوع دیگر دارد. به عنوان مثال، معمولا کمپرسورهای پیچ دوار و سانتریفیوژ نسبت به کمپرسورهای معکوس گران‌ تر هستند.

کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور و نحوه‌ی انتقال آن چگونه است؟ هر یک از انواع کمپرسور به میزان مشخصی هوای فشرده تولید می‌ کنند. لذا کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور از جمله مهم ترین نکاتی است که باید با توجه به نوع دستگاه در نظر بگیرید. به عنوان مثال کمپرسورهای دینامیکی به صورت دائمی و کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت به شکل متناوب انرژی را منتقل می‌ کنند.

مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید پمپ باد در نظر بگیرید

زمانی که تصمیم گرفتید بهترین پمپ باد را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید، باید چند مورد از مهمترین ویژگی‌های کمپرسور باد را در نظر بگیرید:

CFM چیست و به چه میزان از آن نیاز دارید؟

CFM واحد اندازه‌گیری حجم هوایی است که یک کمپرسور باد در هر دقیقه قادر به تولید آن می‌باشد. در واقع مقدار CFM یک پمپ باد تعیین کننده‌ی مقدار توان آن برای تولید هوای فشرده‌ی مورد نیاز ابزارهای پنوماتیک است.

اگرچه مقدار CFM هر کمپرسور ثابت است اما می‌تواند تحت تاثیر عوامل دیگر از جمله رطوبت، شرایط باد و گرما و سرما نیز قرار بگیرد. لذا بهترین کمپرسور باد کمپرسوری خواهد بود که مقدار CFM آن متناسب با تجهیزات مورد نظر شما تعیین شود.

خرید از ایران کمپرسور

به عنوان مثال اگر قصد تهیه‌ی بهترین پمپ باد برای دستگاه‌ها و ابزارهای سنگین خود را دارید باید به دنبال کمپرسوری باشید که بتواند ۱۴۰-۱۵۰ درصد از این مقدار را تامین کند. علاوه بر این، بهترین کمپرسور باد آن است که قادر باشد پس از سال‌ها کار و حتی از دست دادن برخی از ظرفیت‌های خود، مقدار معینی هوای فشرده با CFM مشخص تولید کند.

نکته : جریان هوا در مسیر عبور از شیلنگ‌ها، اتصالات، فیلترها و کوپلینگ‌ها، تضعیف می‌شود. اگر قصد دارید تا از کمپرسور در مکانی دور از ابزارهای پنوماتیک خود استفاده کنید، لازم است تا افت فشار ایجاد شده در مسیر را در نظر بگیرید.

پس تا جای ممکن فاصله کمپرسور را تا ابزارهای خود کاهش داده و یا از کمپرسوری با CFM بالاتر استفاده کنید. انتخاب کمپرسور هوا با CFM بالاتر، عملکرد ابزارهای شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد حتی اگر از اتصالات و کوپلینگ‌های زیادی استفاده کنید.

هرگز از سیم‌های سیار بلند برای نزدیک‌تر کردن کمپرسور به ابزارهای خود استفاده نکنید. اتصالات برقی اضافه باعث افت ولتاژ می‌شود و همین موضوع می‌تواند به انواع شما آسیب برساند. در عوض از شیلنگ‌های بلندتر استفاده کنید.

عملکرد کمپرسور هوا چگونه است ؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم، کمپرسور باد، هوا را فشرده کرده و آن را ذخیره سازی می‌کند تا در نهایت آن را به ابزارهایی که به هوا فشرده نیاز دارند، انتقال دهد. موتور کمپرسورهای هوا بسته به نوع، از برق یا سوخت دیزلی برای تامین نیروی مورد نیازشان استفاده می‌کنند.

کمپرسورهای هوا، هوا را در یک محفظه مکیده و با کاهش حجم آن محفظه، فشار هوا را افزایش می‌دهند. سپس هوا فشرده شده را به انتقال می‌ دهند. کمپرسورهای هوا از سایزهای بسیار کوچک و قابل حمل که برای باد کردن لاستیک‌ها استفاده می‌شوند، گرفته تا سایزهای بسیار بزرگ مانند کمپرسورهای رفت و برگشتی عظیم یا توربرو کمپرسورها که در سیستم‌های انتقال از آنها استفاده می‌شوند، موجود هستند.

کمپرسورهای هوا کاربردهای بسیار وسیعی در صنایع مختلف دارند. به طور کل کمپرسورها برای تامین هوا فشرده مورد نیاز ابزارها ساخته شده‌اند.

انواع کمپرسور هوا

کمپرسورهای رفت و برگشتی

اولین مدل کمپرسوری که در مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد بررسی می‌ کنیم، کمپرسور رفت و برگشتی است. در این کمپرسورها از جمع شدن پیستون برای فشرده سازی هوا استفاده می‌شود. بدین گونه که حجمی از هوا وارد سیلندر شده و سپس با پایین آمدن پیستون، هوا متراکم می‌شود.

کمپرسورهای رفت و برگشتی متداول ترین نوع کمپرسور است که برای خیلی از مصارف و کاربردهای گوناگون جوابگو می‌ باشد. اگر تمایل به خرید این نوع کمپرسور دارید، پیشنهاد می شود را به دقت بخوانید تا بهترین انتخاب را در خرید پمپ باد داشته باشید.

کمپرسورهای روتاری اسکرو

کمپرسورهای روتاری اسکرو دومین مدلی است که در این مقاله به آن می‌ پردازیم. این مدل کمپرسور، برای فشرده سازی هوا، یک روتور هوا را به داخل سیلندری که در حال کوچک شدن است، می‌ فرستد. کمپرسورهای روتاری اسکرو برای سیستم روان‌ کاری از روغن استفاده می‌ کنند. این روغن صرف خنک‌ کاری، آب بندی و روانکاری می‌ شود. قبل از خارج شدن هوا فشرده از (کمپرسور دورانی) لازم است تا روغن موجود در مخزن تخلیه شود.

کمپرسورهای دینامیک

با استفاده از پروانه چرخان، باعث افزایش و کاهش سرعت هوا شده و اینگونه هوا را فشرده می‌سازند. کاهش سرعت هوا باعث متراکم شدن آن می‌شود. برخی از کمپرسورهای دینامیکی بدون روغن بوده و برای استفاده در صنایع حساس، مناسب هستند.

کمپرسورهای سانتریفیوژ

به کمپرسور سانتریفیوژ، نیز می گویند که با استفاده از مجموعه‌ای از مراحل، هوای در جریان داخل دستگاه را به صورت مداوم، فشرده و خنک می‌کنند. هوا توسط یک پر ئانه به سمت بیرون سرعت گرفته و این سرعت توسط یک دیفیوزر به فشار تبدیل می‌شود. این کمپرسورها به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به سایر کمپرسورها نیاز دارند و می‌توانند به صورت مداوم کار کنند.

کمپرسور اویل فری

محبوبیت بسیار زیادی در مصارف خانگی و سبک پیدا کرده‌اند. اگر در انتخاب بین کمپرسورهای روغنی و بدون روغن گیر کرده‌اید، مطالب پایین می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.صنعت | کمپرسور باد

آیا استفاده از کمپرسور باد خطرناک است؟

در ادامه مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد به این سوال می رسیم که آیا کمپرسور باد خطرناک است؟ به صورت خلاصه باید بگوییم کمپرسورهای هوا می‌توانند خطرناک باشند. این موضوع نباید شما را از خرید فرم خاصی از کمپرسورهای هوا باز دارد. بسته به صنعت شما و ابزارها و کمپرسوری که از آن استفاده می‌کنید، اقدامات ایمنی خاصی باید صورت بگیرد.

هر نوع کمپرسوری که داشته باشید چنانچه از آن به درستی استفاده نکنید، می‎‌تواند خطرساز شود. پس نحوه استفاده درست و خود را پیدا کنید و بر طبق آن عمل کنید. در راهنمای خرید کمپرسور هوا تعدادی از خطرات رایج کمپرسورها را آورده‌ایم :

خطر ترکیدن 

یکی از عمده خطرات کمپرسورهای هوا، ترکیدن مخزن آن است. اگر مخزن کمپرسور هوا آسیب دیدگی داشته باشد یا تحت فشار بیش از حد قرار گیرد، احتمال ترکیدن آن زیاد است. (البته در صورتی این اتفاق می افتد که ضخامت ورق مخزن کمتر از 5% میل باشد.)

خطر زیاد گرم شدن

کمپرسور هوای بیش از حد گرم شده یکی از دلایل اصلی خرابی می‌باشد. بیش از حد گرم شدن کمپرسور می‌تواند از عوامل داخلی یا خارجی و گاها هر دو نشأت بگیرد.کار کردن مداوم و بدون استراحت با کمپرسور باد باعث داغ شدن بیش از حد موتور دستگاه خواهد شد. اگر به این موضوع توجه نکنیم، موتور به سرعت خواهد سوخت. اگر خنک‌کننده خوب و کارآمدی نداشته باشیم، کمپرسور بیش از حد گرم می‌شود.

خطر نشت روغن

خیلی از کمپرسورها دارای مخازن روغنی هستند که روغن را در خود ذخیره کرده و با روان‌کاری قطعات متحرک، اصطکاک آنها را کاهش می‌دهند. اگر متوجه نشت روغن در کمپرسور هوا شدید تا ترمیم نشتی، از آن استفاده نکنید.

همچنین میتوانید از وبسایت جهان ابزار نیز دیدن کنید.

دکمه بازگشت به بالا