مطالب عمومی

دیدار اولیانوف با نمایندگان ایران و آمریکا در وین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین پایتخت اتریش از دیدار با علی باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات وین خبر داد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: بلافاصله پس از از سرگیری مذاکرات وین درباره برنامه جامع اقدام مشترک، با آقای باقری کنی، سرپرست تیم ایران دیدار کردم.

اولیانوف ساعتی پس از دیدار با رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، این خبر را اعلام کرد.

این دیپلمات روسی نوشت: من با رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در ایران دیدار کردم. ما به چشم انداز گفتگو در وین در مورد یک برنامه اقدام مشترک جامع نگاه می کنیم.

هشتمین دور مذاکرات در وین با دیدار دوجانبه علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات ادامه یافت. علی باقری به عنوان سرپرست این هیات روز سه شنبه وارد وین شد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز سه‌شنبه به عنوان هشتمین دور در وین بین ایران و 1+4 برای رفع تحریم‌ها در توییتر نوشت: ظرفیت و توان اقتصادی و فناوری کشور ساختاری یکپارچه دارد و تحریم‌ها را لغو می‌کند. تجارب قبلی نشان می‌دهد که بدون لغو تحریم‌های جامع و مؤثر، منافع اقتصادی پایدار برجام بیشتر شبیه یک سراب است.

انتهای پیام/ص




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا