مطالب عمومی

بورل: باید برای کاهش فاصله ایران و آمریکا در برجام سخت تلاش کنیم

روز شنبه ، جوزف بورل یادداشتی را در مورد نتایج سفر به نیویورک و دیدار با دیپلمات های ارشد از سراسر جهان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل منتشر کرد. وی در یادداشتی که در وب سایت سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شده است ، در مورد تعلیق سخنرانی وین در هفته های اخیر توضیح داد و نوشت که می خواهد در سفر به نیویورک در سطح وزیران در سطح شورای امنیت سازمان ملل جلسه ای برگزار کند. گرفتن

وی با بیان اینکه این دیدار امکان پذیر نیست ، افزود که وی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا این دیدار را مهمترین دستاورد توافق وزیر امور خارجه ایران برای بازگشت به مذاکرات وین توصیف کرد.

وزیر خارجه جدید ایران کمتر از یک ماه است که بر سر کار است. اما ما باید سریعتر به گفتگو بازگردیم و همه جنبه های توافق هسته ای را احیا کنیم. ” این بدان معناست که ایالات متحده به برجام باز می گردد و تحریم ها برداشته می شود تا جایگزینی پایبندی ایران به توافق باشد.

بورل دستور قیام برجام را مهمترین قسمت کار او می داند و تأکید می کند: ایران به وضوح در حال مبارزه است و ایالات متحده به وضوح بی تاب است. در همین حال ، وضعیت منطقه از جمله اشغال افغانستان توسط طالبان باعث ناآرامی در این منطقه شد. به همین دلیل ما باید در هفته های آینده سخت کار کنیم تا شکاف ها را برطرف کنیم و به نتایج سختی دست یابیم.

311311

دکمه بازگشت به بالا