اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

دکمه eco در کولر گازی چیست

نحوه استفاده از کنترل کولر گازی

به نقل از aqprice.com ایران رادیاتور یا الجی، آی فادر یا مایدیا، فرقی نمی‌کند کولر گازی شما چه برندی باشد و یا با چه قیمتی خریداری شده باشد و حتی کولر گازی اینورتر باشد یا معمولی، ریموت کنترل‌های کولر گازی؛ همه دارای ساختار و علائمی مشابه هستند و کاری یکسان را انجام می‌دهند. اما هر یک تنها برای کنترل کولر گازی خود به کار می‌روند و نمی‌توان آن‌ها را برای سایر برند‌های کولر گازی به کار برد.

قیمت کولر گازی اجنرال: همچنین گستردگی برند‌ها، موجب می‌شود هر ریموت کنترل، دارای یکسری نماد‌های خاص برای خود باشد، که قابلیت متفاوتی را ارائه می‌دهد. بنابراین نمی‌توان در اینجا به عملکرد تمامی ریموت کنترل‌های برند‌های مختلف جهان اشاره کرد و آن‌ها را پوشش داد. همانطور که اشاره کردیم، در ریموت کنترل کولر گازی، نماد و علائم‌های مختلف، اما مشترکی وجود دارد. با دانستن معنی و کارکرد این علائم‌ها، نحوه استفاده از کنترل کولر گازی را دانسته و می‌توانید دمای خانه‌ی خود را به تعادل برسانید. گاهی اوقات استفاده نادرست از ریموت کنترل کولر گازی، منجر به می‌شود.

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

برای دانستن نحوه استفاده از کنترل کولر گازی، باید ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

 

 

دکمه display در کولر گازی | دکمه health در کولر گازی ایران رادیاتور

معنی دکمه های کنترل کولر گازی و اسپلیت

دکمه های روی ریموت کنترل اسپلیت و کولر گازی در برندهای مختلف مانند فوجی، ال جی، مدیا، سامسونگ، جنرال ، گری و … تقریبا مشابه است و عملکرد یکسانی دارد.

دکمه start / stop:

برای روشن و خاموش کردن دستگاه از این دکمه استفاده می شود.

دکمه mode:

در برخی از کنترل ها دکمه ی mode دارای ۴ حالت cool, heat, fan, dry است و شما با هر بار فشار دادن آن می‌تواند حالت کولر را عوض کنید. نشانه یا تصویر هر یک از این ۴ حالت، بسته به نوع کولر یا روی ریموت کنترل کولر گازی یا روی صفحه نمایش پنل داخلی نمایش داده می‌شود

دکمه cool:

این دکمه که، اغلب به شکل دانه برف در ریموت کنترل نشان داده می‌شود، وظیفه خنک کردن محیط و تولید سرما را بر عهده دارد. این دکمه مخصوص فصل تابستان است و در فصل زمستان توانایی خنک کردن محیط را ندارد.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی ال جی اینورتر و راهنمای ریموت کنترل اسپیلت سامسونگ شبیه به هم است

دکمه fan:

با فشردن این دکمه، کندانسور دستگاه را خاموش کرده و آن را در حالت فن قرار داده‌اید. این حالت موجب می‌شود در مصرف انرژی دستگاه نیز صرفه جویی شود، زیرا کمپرسور خاموش است. این دکمه توانایی خنک کردن محیط را ندارد، اما در فصل بهار می‌تواند هوا را جابه‌جا کرده و آن را به گردش بیاورد. درحالت fan نیز تنظیم دمای کولر امکان پذیر نیست.

دکمه dry :

این دکمه که شکل قطره آب را دارد، برای مناطقی به کار می‌رود که رطوبت زیاد است. معنی dry در کولر گازی گرفتن رطوبت اضافی هوا است. این دکمه هوا را مرطوب نمی‌کند، بلکه با به کار انداختن فن‌ها در حالت کند، رطوبت زیاد را از هوا می‌گیرد. در حالت dry، فن داخلی کولر در کندترین حالت خود به کار ادامه می‌دهد و قابلیت تنظیم سرعت فن دیگر فعال نیست.

دکمه heat :

معنی heat در کولر گازی استفاده از قابلیت گرمایش کولر گازی است. این دکمه به شکل خورشید در ریموت کنترل کولر گازی نشان داده می‌شود و کاربرد آن در فصل زمستان است، زیرا باعث تولید گرما می‌شود. این دکمه در روز‌های داغ تابستان، توانایی تولید گرما را ندارد. حالت گرمایش، به وسیله کمپرسور تامین می‌شود. قبل از استفاده از گرمایش کولر گازی حتما باید انجام شده باشد.

دکمه auto :

حالت خودکار به شما، امکان کنترل از راه دور دما و تهویه هوا را می‌دهد. با فعال کردن این دکمه، کولر براساس تنظیماتی که به آن داده‌اید کار خواهد کرد.

دکمه eco :

این دکمه که در هر ریموت کنترل مدرن و جدیدی وجود دارد، برای سازگاری دستگاه با محیط زیست است. با فشردن این دکمه کمپرسور و فن، با کم‌ترین مصرف انرژی دمای اتاق را به حد مطلوب می‌رسانند.

با دانستن معانی مختلف دکمه‌های ریموت کنترل کولر گازی، می‌توانید دمای خانه را به تعادل برسانید

دکمه temp:

دکمه تنظیم درجه حرارت اتاق برای کم و زیاد کردن درجه هوا به کار می‌رود.

در برخی مدلهای کولر گازی یا اسپلیت تنظیم دم با دکمه های + و – یا فلش بالا و پایین انجام می شود. در این مدل ها دکمه temp کارایی دیگری داشته و برای نمایش دما به کار می رود.

با فشار دادن این دکمه اگر شکل یک خانه خالی نمایش داده شد، کولر دمای تنظیم شده را نشان می دهد. اگر نماد یک خانه که دماسنج در داخل آن قرار گرفته بر روی نمایشگر ظاهر شود، کولر دمای کلی محیط خانه را نشان می دهد. اگر نماد دماسنج بیرون از خانه نشان داده شود، دستگاه دمای محیط بیرون از خانه را نشان می دهد که البته این قابلیت در تمام مدل ها وجود ندارد.

دکمه turbo :

با فشردن این دکمه، دستگاه برای خنک کردن محیط از حداکثر انرژی و قدرت خود استفاده خواهد کرد. استفاده از این قابلیت موجب، مصرف بالای انرژی و در نهایت بالا رفتن هزینه برق می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از افزایش هزینه برق، برای فواصل زمانی کوتاه از این قابلیت استفاده کنید.

دکمه ac fan speed:

با استفاده از این دکمه، شما می‌توانید سرعت هوای سرد یا گرم را کنترل کنید و حالت‌های مختلفی را برای آن بگذارید.

دکمه ac timmer setting:

با استفاده از این دکمه، شما می‌توانید زمان استفاده از کولر گازی را کنترل کنید.

دکمه swing control:

معنی کلمه swing در کنترل کولر کنترل چرخیدن پره ها است. با فشردن این دکمه، جهت وزش باد کولر را کنترل می‌کنید. می‌توانید دمپر‌ه‌ها را به بالا و پایین بچرخانید.

دکمه quiet mode:

این دکمه موجب می‌شود، دستگاه تا حد امکان بی سروصدا کار کند. در این فرایند سرعت فن به حداقل می‌رسد.

دکمه reset:

برای ریست کردن دستگاه از این دکمه استفاده می شود و امکان دارد در همه ی مدل ها موجود نباشد.

ریموت کنترل برند‌های مختلف کولر‌های گازی، شباهت بسیاری بهم دارند

کنترل همه کاره کولر گازی

ریموت کنترل کولر گازی، ممکن است گم و یا خراب شود. برای حل این مشکل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از کنترل همه کاره کولر گازی استفاده کنند. این انتخاب، به دلیل نبودن ریموت کنترل فابریک دستگاه در بازار و یا قیمت بسیار بالای آن انجام می‌گیرد. کنترل همه کاره کولر گازی، تفاوتی با ریموت کنترل اصلی ندارد و همان عملکرد را انجام می‌دهد.

اگر ریموت کنترل فابریک کولر گازی و یا کنترل همه کاره کولر گازی شما دچار مشکل شده است و دنبال تعمیرکاری برای هستید، می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید.

برای استفاده از خدمت سرویس و تعمیر کولر گازی و ثبت درخواست، کافیست وارد سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز شوید. بعد از ثبت درخواست، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، تعمیرکار را در زمان دلخواه به مکان مورد نظرتان می‌فرستد.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز

برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد

 

دکمه بازگشت به بالا