مطالب میجیک

دو راهکار قاضی‌زاده برای حل مشکل حق پخش مسابقات ورزشی در تلویزیون

دبیر هیأت نظارت بر صدا و سیما با انتقاد از حل نشدن موضوع حق پخش مسابقات ورزشی بین وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما، گفت: طرفین به دلیل عدم رسیدگی به این موضوع و اتفاقات بعدی آن کار نمی کنند. این کار.

احسان قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با میجیک، در واکنش به راه اندازی شبکه ماهواره ای باشگاه استقلال و مسائلی که در خصوص حق پخش مسابقات ورزشی از تلویزیون به وجود آمده است، اظهار کرد: وزارت ورزش باید در این زمینه حرکت کند. زیرا. برنامه ششم وظیفه روشن صدا و سیما است و وزارت ورزش و جوانان هر دوی این نهادها باید قانون را اجرا کنند. اگر این اتفاقات رخ ندهد، همه برای خودشان عمل می‌کنند.

وی افزود: هرکس برای خود کاری انجام دهد که در راستای حق پخش تلویزیونی باشد، آشفتگی ایجاد می کند و وزارت ورزش و صدا و سیما متضرر می شود.

وی با بیان اینکه حق پخش تلویزیونی به عنوان تکلیف در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است، گفت: پنج سال اجرای برنامه ششم به اتمام رسیده و وزیر ورزش و صدا و سیما باید در خصوص حق پخش به جمع بندی برسد. ما حتی جلساتی هم برگزار کردیم اما متأسفانه طرفین کاری نکردند و هرکسی می خواست کار خودش را بکند. در حالی که هر کدام از طرفین کار خودشان را می کردند، همین اتفاق افتاد که ناشی از کم کاری تلویزیون و وزارت ورزش بود.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید وضعیت حق پخش مسابقات ورزشی از تلویزیون مشخص شود، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم، وزارت ورزش و صدا و سیما باید لایحه مشترک تنظیم حقوق پخش را تصویب کند. تلویزیون و مقررات آن باید به تصویب دولت برسد. وقتی این اتفاق نیفتاد، مجلس مجبور به تصویب قانون شد. ما به هیچ وجه قانون وضع نمی کنیم، مگر در مواردی که قانون وظیفه تنظیم مقررات را مقرر کرده است، اما این کار را نکرده است. این نابسامانی ها و ضعف ها منجر به دخالت مجلس شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر موضوع حق پخش همچنان حل نشده باشد، دو راه داریم، یعنی تعیین تکلیف این موضوع و نحوه اجرای آن در بودجه سنواتی یا درج آن به عنوان مصوبه قانونی در قالب هفتم. برنامه توسعه باید از فرصت برنامه هفتم استفاده کنیم.

وی افزود: بحث حق پخش را برای حل موضوعی می دانیم که قرار است وزارت صدا و سیما به آن رسیدگی کند اما این اتفاق نمی افتد. پنج سال از تصویب این قانون می گذرد و هیچ اقدامی انجام نشده است.

قاضی زاده هاشمی در پایان توضیح داد که موضوع حق پخش تلویزیونی برای تمامی مسابقات ورزشی و باشگاه های کشوری و قهرمانی داخلی بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا