دومین تجربه جهانی وزنه‌برداری زنان ایران با یک تیم متفاوت

تیم وزنه برداری دختران ایران قرار است برای دومین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان شرکت کند و از اولین حضورش عملکرد متفاوتی انتظار می رود.

دومین تجربه جهانی وزنه برداری بانوان ایرانی با تیمی متفاوت

به گزارش میجیک، رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان 13 روز دیگر در تاشکند ازبکستان آغاز می شود. تیم وزنه برداری بانوان ایران برای دومین بار در این مسابقات شرکت کرد. اولین حضور تاریخی تیم وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان 2019 نتیجه ای بود که شاید تعجب آور نبود اما واقعاً برای رسانه ها خوب بود.

برای جام جهانی 2021، یک تیم چهار نفره باید به عقب برگردد، اما شرایط فردی با تیمی که اولین بار در سال 2019 وارد رده بندی جهانی شد، متفاوت است.

الهام حسینی یکی از باتجربه ترین وزنه برداران تیم است که ششمین مسابقه بین المللی خود را تجربه کرده و برای دومین بار در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت. شرایط حسینی از اولین حضورش در مسابقات بین المللی یعنی مسابقات قهرمانی آسیا 2019 بسیار تغییر کرده است و حتی در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 تنها یک قدم تا کسب یک مدال فاصله داشت.

یکتا جمالی ستاره تیم ایران است. او در مسابقات جهانی نونهالان و نوجوانان مدال برنز و نقره گرفت و اولین وزنه بردار ایرانی بود که مدال جهانی گرفت. او برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان وزنه زد.

الناز باجلانی همچنین تجربه وزنه برداری در مسابقات بین المللی را دارد و به عنوان پنجمین دوره مسابقات بین المللی قهرمان بزرگسالان جهان است. او با وجود اینکه دو بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زده است، در فضای بزرگسالان جهان اول است.

فاطمه یوسفی اولین دختر فوق سنگین وزن ایرانی است که در مسابقات بین المللی مطرح شده است. او نسبت به سایر اعضای تیم تجربه کمتری دارد و دو بار در مسابقات بین المللی شرکت خواهد کرد. یوسفی برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 فکر می کند و همچنین اولین دختر فوق سنگین وزن ایرانی در مسابقات جهانی است.

در اولین حضور تیم وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان امیدی به عملکرد چشمگیر نبود، اما در دومین حضور مطمئناً امید به نتایج بهتر بود چرا که آنها اتفاقات بزرگی را تجربه کرده بودند و علاوه بر آن در دست هم بودند. ، نتایج می تواند خوب باشد. وزنه برداری بانوان ایران از سال 2019 تاکنون چقدر رشد داشته است؟

اولین حضور تیمی ایران در مسابقات جهانی:

دومین تجربه جهانی وزنه برداری بانوان ایرانی با تیمی متفاوت

* دسته 55 کیلوگرم: پوپک بسامی در رده 37 جهان قرار دارد

* دسته 71 کیلوگرم:

الهام حسینی ۱۶

مقام 24 ارجمندخواه سوترا

* دسته 87 کیلوگرم: پریسا جهانفکریان بیست و یکم

نماینده ایران در مسابقات جهانی 2021:

دومین تجربه جهانی وزنه برداری بانوان ایرانی با تیمی متفاوت

* 76 کیلوگرم: الناز باجلانی 18 ساله آخرین نتیجه: مقام هشتم مسابقات جهانی جوانان 2021

* 81 کیلوگرم: الهام حسینی، 33، آخرین نتیجه: مقام پنجم مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا 2021

* 87 کیلوگرم: یکتا جمالی، 17، نتیجه نهایی: قهرمان نوجوانان جهان 2021

* 87 + کیلوگرم: فاطمه یوسفی 27 ساله آخرین نتیجه: مقام هفتم مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا 2021

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا