دلایل مدیرفنی تیم هندبال زنان اشتادسازه برای انصراف از جام باشگاه‌های آسیا

مدیر تیم فنی فوتبال زنان استادی زه مشهد دلیل لغو جام باشگاه های آسیا را مطرح می کند و اگر تاریخ پایان مسابقات 7 ژوئن باشد و این مسابقات قرار است 27 جولای برگزار شود.

دلایل مدیرفنی تیم هندبال زنان اشتادسازه برای انصراف از جام باشگاه‌های آسیا

به گزارش میجیک ، تیم هندبال بانوان استاد سازه مشهد علی رغم اعلام آمادگی برای حضور در جام ملت های آسیا در این رقابت ها ، شرکت نکرد. مدیر فنی تیم Stade Sazeh گفت که دلیل انصراف ، کمبود وقت آماده بودن بازیکنان است و این وضعیت به دلیل شیوع کرونا است.

با این حال ، رزمگر گفت که زنان در اواسط ماه ژوئن تاریخ مسابقات خواهند بود ، در حالی که طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ، جام جهانی باشگاه ها در 27 جولای در آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

پیش از این ، باشگاه مشهد سازه مشهد پس از پایان دوره ثبت نام و پس از مشورت با مسئولان فدراسیون و میترا نوری ، عضو کمیته فنی جام باشگاه های آسیا ، برای جام باشگاه های آسیا اعلام آمادگی کرد ، اما حتی از تاریخ دقیق مسابقات. شرکت در این مسابقه لغو شد تا ایران هیچ نماینده ای در این مسابقات نداشته باشد.

عزت الله رزمگر در گفت وگو با میجیک ، درباره دلایل انصراف تیم ورزشگاه مشهد از حضور در جام باشگاه های زنان آسیا ، اظهار داشت: در تاریخ 15 آوریل 1400 نامه منسوخ برای ما ارسال شد که می توانیم در باشگاه آسیا شرکت کنیم. جام بیایید بپیوندید البته تاریخ مسابقات مشخص نیست و ما بر این اساس بنا شده ایم که طبق روال AFC ، 4 تا 5 ماه به مسابقات باقی مانده است. از آنجا که نامه منقضی شده است ، ما نامه ای را آماده و ارسال کردیم تا مطابق آنچه در خواست شد ، آمادگی خود را برای مسابقات آسیا در تاریخ 25 آوریل اعلام کنیم.

مدیر فنی تیم Stadzazah این باشگاه گفت: “ما بارها و بارها پیگیری کرده ایم که این مسابقات چیست. فدراسیون همچنین به کنفدراسیون آسیا کمک می کند و با آنها گفتگو می کند ، اما آنها سرنخ های روزانه می دهند.” ما حتی در مورد فرصت واکسینه شدن بازیکنان با هزینه شخصی خود نوشتیم ، زیرا این بازیکنان اعتماد به نفس ما هستند. شنیده ایم که ورزشکاران ملی که کشور را ترک می کنند ، واکسینه می شوند. ما می خواهیم با هزینه شخصی ورزشکاران را واکسینه کنیم. فدراسیون نیز تا آنجا که ممکن بود همکاری کرد ، اما اعلام کرد که هیچ حق تقدم با ورزشکاران ندارد.

رزمگر گفت: حتی در روند این هفته ، من با برخی از ورزشکاران صربستانی صحبت کردم ، ما قرارداد را نهایی کردیم. اعلام شد که باید 2000 دلار به ازای هر بازیکن به بازیکن خارجی که قبلاً دریافت کرده بودیم بپردازیم ، اما زمان برگزاری مسابقه هنوز مشخص نیست. سرانجام ، نامه ای در تاریخ 20 ژوئن ارسال شد که مسابقات در آلماتی برگزار می شود. تاریخ اعلام شده در اواسط ماه مه است. همه باشگاه ها تعطیل بودند و حتی یک جلسه هم اجازه تمرین نداشتیم. به ما گفتند که با آخرین شرایط تاج قرمز ، می توانیم از ماه ژوئن تمرینات خود را شروع کنیم. در این صورت ، ما فقط 10 روز مفید برای آموزش نیاز داریم.

وی گفت: “به عنوان مربی و مدیر فنی باشگاه ، چگونه اجازه می دهم ورزشكاران در مرحله انتقال كه هنوز سازگار نشده اند و دوره هیپوتروفیك را می گذرانند ، تمرین كنند.” این در شرایطی بود که شش بازیکن ، کرونا و دو بازیکن دیگر با مشکل روبرو شدند. با این مسائل ، من به عنوان یک مربی حرفه ای چگونه اجازه می دهم بازیکنان در مسابقه شرکت کنند؟

مدیر فنی این باشگاه ، استاد سازه گفت: این مسابقه به جز مصدومیت و ناکامی هیچ سودی برای کشور ندارد. چگونه ورزشکارانی را که تازه کرونا را ترک کرده اند به اردو می آورند و شرایط حریفانی را که آماده و در مسابقات المپیک شرکت می کنند ، برآورده می کنند؟ حداقل زمان برای ارتش قزاقستان 6 ماه است. چگونه چهار بازیکن جوان که این سطح از تجربه بازی را ندارند می توانند بدون اردوی آمادگی جسمانی به یک مسابقه اعزام شوند؟ آیا همه بعد از مسابقه در مورد من قضاوت نمی کنند؟ بازیکنان من روی زمین چمن تمرین می کنند و بدون توپ ، هیچ تماس بدنی ندارند. همه اینها در مسابقه آسیب می رساند.

وی در پاسخ به سوالات مبنی بر اینکه این مسابقه تا 27 جولای برگزار نمی شود ، گفت: کنفدراسیون آسیا تاریخ مسابقات را 27 جولای اعلام کرد ، اما این مسابقات در 10 ژوئن برگزار می شود. یعنی آخرین تاریخ اعلام شده 7 ژوئن است ، همان 7 ژوئن. کنفدراسیون آسیا تاریخ مسابقات را در سایت های مختلف اعلام کرد. همه اعضای فدراسیون با ما همکاری می کنند تا هماهنگی های لازم برای شرکت در مسابقات را انجام دهند. اما آخرین تاریخی که به من اعلام شد 10 ژوئن بود که زمان کافی برای آماده سازی نبود.

رزمگر گفت: در تاریخ 1 ماه مه ، مسابقه به ما اطلاع داده شد و پس از یک آزمایش 13 روزه ، در این زمان موفق نبودیم ، و لغو خود را اعلام کردیم. در این دو هفته ، همه مکاتبات را دیدیم که هیچ کرونا ، کمبود جا و امکانات وجود ندارد ، بازیکنان خارجی به دلیل کرونا به ایران نیامده اند ، ما به نتیجه نرسیدیم و تصمیم به لغو کردیم.

وی گفت: “ما در این دو هفته حقوق تیمی خود را از دست نداده ایم ، سهمیه دولت ما دو باشگاه است ، چرا تیم اول ابتدا اعلام آمادگی نکرد ، اکنون ما به خوردن حقوق تیم دیگر متهم شده ایم.” البته ، حسامی هنوز می خواهد در مسابقه شرکت کند ، اما فکر می کنم اجازه نمی دهد. اگر من با ورزشکاران و فوتبال دلسوز بودم ، به دلیل آن مشکل ، اجازه نمی دادم که ورزشکارانم به مسابقات اعزام شوند.

وی در مورد رسوایی ای که منجر به قرارداد اجباری 3 تا 5 ساله در تیم Stadzazeh شد ، گفت: هیچ مجری قانون وجود ندارد. این شایعه دیگری است. سازندگان نیازهای خاص خود را دارند. ما کسی را مجبور نمی کنیم ، اما چون یک پروسه چند ساله برای ورزشکاران در حال انجام است ، ما می خواهیم با 5 سال ورزشکار خردسال ، 3 ساله و 3 سال و بزرگسالان یک ساله قرارداد ببندیم. استاد سازه بهترین مربیان کشور را استخدام می کند که در زمینه پرورش اندام و علم مربیگری برای ارتقا زنان ورزشکار ایرانی فعالیت می کنند. من باید 5 سال با یک بازیکن 17 ساله کار کنم تا نتایج در 22 سالگی حرفه ای و مستقل باشد. بازیکنان در استادیوم امکانات دارند ، ما هزینه می کنیم ، محل اسکان ، کلاس های زبان و شرایط تحصیل را فراهم می کنیم. ما کسی را مجبور به امضای قرارداد نمی کنیم ، این مورد است. پیشرفت فوتبال یکی از آرزوها برای اجرای در یک محیط امن است. حسامی اکنون این کار را انجام می دهد و باید از این افراد حمایت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا