در مناظره‌های بعدی راه‌حل‌ چالش‌های اقتصادی مطرح شود

اقتصاد

در مناظره‌های بعدی راه‌حل‌ چالش‌های اقتصادی مطرح شود

شب گذشته اولین مناظره شش کاندیدای ریاست جمهوری در سال 1403 با محوریت اقتصادی برگزار شد به گفته اقتصاددانان اولین مناظره زمان بیان نظر عموم اقتصاد است اما در مناظره بعدی برای هر کدام لازم است. نامزد ریاست جمهوری راه حلی برای غلبه بر چالش های اقتصادی کشور بیان کرد.

به گزارش میجیک، شب گذشته اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 با موضوع اقتصادی برگزار شد و مسعود بزیکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و مصطفی پورمحمدی، 6 نامزد انتخاباتی. وی در دوره چهاردهم ریاست جمهوری در این مناظره به بررسی برنامه ها و سیاست ها پرداخت و به تشریح وضعیت اقتصادی و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور پرداخت.

افزایش حقوق متناسب با تورم توجه ویژه به اجرای برنامه هفتم توسعه. حل مشکلات مردم با تعامل با دنیا، شفافیت اقتصادی، رهایی اقتصاد از تله دلار، تلاش برای افزایش و تقویت ارزش پول ملی، جلوگیری از خام فروشی با تکیه بر دانش، خصوصی سازی توسط افراد علمی، خنثی سازی تحریم ها. . از به بعد، توجه به بورس، ایجاد سپر حمایتی مردم در برابر تورم، جلوگیری از چاپ پول توسط بانک ها، اختصاص اعتبارات طلا به جای یارانه برای مردم و کنترل بازار ارز، از مهمترین محورهای مطرح شده در بحث اقتصادی دیروز بود. نامزدهای.

در همین زمینه وحید شقاقی – کارشناس اقتصادی – در گفت وگو با میجیک، با اشاره به اهمیت برگزاری مناظره و تاثیر آن، اظهار کرد: با توجه به اینکه این انتخابات به دلیل اتفاقاتی که برای شهید رئیسی افتاد، در شرایط خاصی برگزار شد. فرصت برای تبلیغ نامزدها محدود است و در واقع شرایط اضطراری پیروز شده است. بنابراین بخش عمده تبلیغات در اختیار صدا و سیما قرار می گیرد و این پنج مناظره بسیار پرهزینه است و فرصت خوبی برای کاندیداها برای ارائه دیدگاه، مبنای فکری و برنامه خود است.

وی با بیان اینکه مناظره اول سختی هایی دارد، در این فضا کاندیداها می توانند فضای مناظره را درک کنند و در مناظره اول تجربه کسب کنند باید با پوشش و رفع نقاط ضعف و برنامه ریزی دقیق کاندیداها را در مناظره بعدی شرکت دهند، گفت. در مناظره اول کاندیداها بیشتر به بیان دیدگاه و مبانی فکری خود و کمتر به ارائه برنامه و نقد عمیق علاقه دارند.

این کارشناس حوزه اقتصاد افزود: در این مناظره مقدمه ای کلی از نگرش اقتصادی اعضا مطرح می شود، البته انتظار نمی رود در مناظره اول دقیقاً بحث برنامه مطرح شود چرا که در مناظره اول ، کلیت موضوع بیان شود و در بحث بعدی راه حل بیان شود.

شقاقی با تاکید بر اینکه برخی از کاندیداها فراتر از حد انتظار ظاهر می شوند و حرف جدی تری دارند، تصریح کرد: باید منتظر مناظره بعدی در آنجا باشیم، قطعا بیشتر شاهد خواهیم بود تا در مناظره و کاندیداها از هم اکنون مطلع و کاملتر شوند.

به گفته وی، در مناظره پیش رو، نامزدها به تفصیل و معرفی ایده ها، طرح ها و برنامه های خود می پردازند، زمان تعمیم به پایان رسیده است و اگر نامزدها در مورد کلیات صحبت کنند، بازنده خواهند شد، زیرا مناظره اول کلیات است. و پایگاه فکری کاندیداها تخصیص داده شد و البته در مناظره بعدی نباید روی کلیات تمرکز کرد و نامزدها باید به سراغ معرفی برنامه ها و طرح های قابل توجه برای برون رفت از چالش ها و چالش های ابراقتصاد ایران و همچنین بهره برداری بی نظیر بروند. . فرصت اقتصادی ایران برای رویارویی با ابرچالش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا