اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید ایران

معرفی کامل دانشگاه های تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه

کدام یک از دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟ جواب این سوال برای بسیاری از دانشجویان ایرانی که به دنبال تحصیل در ترکیه هستند، اهمیت دارد. مخصوصا اگر تمایل دارید که بعد از تحصیل به ایران برگردید و مشغول به کار شوید.

با توجه به شرایط سخت تحصیل رشته های علوم پزشکی در داخل کشور و در عین حال قرار داشتن تعدادی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا در ترکیه، هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی جذب دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه می‌شود. در میان لیست دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران شامل تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه: دانشگاه‌هایی که  رنک و رتبه‌ی بسیار خوبی در پایگاه‌ها و سیستم‌های اعتبارسنجی دانشگاه‌های جهان از جمله QS و THE کسب کرده اند، توانسته اند در داخل لیست دانشگاه های تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه قرار بگیرند و شما تنها نیاز به گذراندن چند واحد مازاد دارید سپس می‌توانید به راحتی با مدرک پزشکی ترکیه، مدرک دندانپزشکی ترکیه، مدرک پرستاری ترکیه و دیگر رشته‌های پیراپزشکی در داخل ایران مشغول به کار شوید.

و اما نکته مهم در مورد فهرست دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران این است که هر ساله این لیست در قالب اطلاعیه از طرف سازمان وزارت بهداشت کشور ایران منتشر می‌شود. امکان دارد برخی از دانشگاه‌ها به لیست اضافه شوند و برخی از دانشگاه از لیست حذف شوند. برای همین بهتر است که هر سال به صورت بروزرسانی شده این لیست را چک کنید. هرچند برخی از معروف‌ترین دانشکده‌های پزشکی و دانشگاه‌های ترکیه همواره در لیست قرار داشته‌اند.

سه نظام رتبه‌دهی دانشگاه‌ها  QSو THE و SHANGHAI برای تعیین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران مورد توجه کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور قرار می‌گیرند. امسال در 244 امین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور، یک جدول پیوست اعلام شده است که به تفکیک هر کشور، دانشگاه‌های مورد تایید در آن لیست شده‌اند.

مزایای تحصیل در دانشگاه های تایید ایران در ترکیه 

مزایای تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی شامل موارد زیادی از جمله کیفیت بالای تحصیل، شهریه مناسب رشته‌های تاپ، امکانات بالای دانشگاه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی، بورسیه‌های تحصیلی بی‌نظیر و برنامه‌های تبادل دانشجو از جمله ، فارابی و مولانا است. خیلی طبیعی است که دانشجویان زیادی به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه باشند. در این میان دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم همواره در اولویت‌های انتخاب‌های ایرانیان هستند. در اینجا هر کدام از 15 دانشگاه‌ مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه به همراه مختصر توضیحات آورده شده‌اند. خبر خوب ما اینکه قبلا هیچکدام از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نبودند، اما در لیست 2024_2023 پنج دانشگاه خصوصی برتر ترکیه نیز وجود دارند. و این فوق‌العاده است، مخصوصا برای کسانی که به دنبال تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه هستند.

بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه | بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه

دانشگاه های ترکیه جزو معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند. دانشگاه‌های ترکیه که به‌ویژه دانشجویان مقیم ایران یا ایرانی الاصل ترجیح داده می‌شوند، توجه بسیاری از دانشجویان را به‌ویژه به دلیل قیمت مناسب، کیفیت آموزشی و فرصت‌های پردیس به خود جلب می‌کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در این مقاله شرایط کامل و ، یا نحوه پذیرش و هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه های ترکیه ارائه داده ایم . آیا مدارک پزشکی ترکیه توسط وزارت بهداشت ایران تایید شده است؟ هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟ در این مقاله به تفصیل به این جزئیات می پردازیم و امیدواریم به تمامی نکات و سوالات شما پاسخ داده شود.

در زیر لیستی از دانشگاه ها ، برای دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند تهیه کرده ایم که مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و مدارک آنها در ایران معتبر خواهد بود. تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای کشور ترکیه به 17 دانشگاه افزایش یافت!

  • دانشگاه آجی بادام Acıbadem University
  •  دانشگاه آتاتورک Ataturk University
  • دانشگاه آنکارا Ankara University
  • دانشگاه باهچه شهیر  Bahçeşehir University
  • دانشگاه باشکنت  Başkent University
  • دانشگاه دکوز ایلول Dokuz Eylül University
  • دانشگاه اژه ازمیر Ege university
  • دانشگاه قاضی Gazi University
  • دانشگاه حاجه تپه Hacettepe university
  • دانشگاه استانبول Istanbul University
  • دانشگاه کاتب چلبی  Izmir Katip Celebi University
  • دانشگاه کوچ Koc University
  • دانشگاه مارمارا Marmara University
  • دانشگاه اوندکوز مایس  Ondokuz Mayis University
  • دانشگاه یدی تپه Yeditepe University
  • دانشگاه مدیپول استانبول Medipol University
  • دانشگاه آیدین Istanbul Aydin University

لیست کامل دانشگاه های دولتی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران 2024_2023

یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی ترکیه برای تحصیل در رشته‌های تاپ از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، معماری، مهندسی، هنر، حقوق و … است که در پایتخت ترکیه قرار دارد. دانشگاه آنکارا چهارمین دانشگاه برتر ترکیه است و پذیرش این دانشگاه بر اساس نتیجه قبولی آزمون های YOS ، SAT، TR_YOS می باشد. بیشترین ظرفیت پذیرش دانشگاه آنکارا بر اساس نمره آزمون یوس اختصاصی خود می باشد. برای فبولی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی کسب نمره حداقل 95 از 100 الزامی میباشد. البته با قبولی دانشجو از طریق بورسلاری دولت ترکیه بدون آزمون و بدون پرداخت شهریه می تواند مشغول به تحصیل شود. زبان اصلی تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکی است و شهریه‌های آن در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. اولین دانشگاه دولتی در لیست دانشگاههای ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه، دانشگاه آنکارا است.

دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم یکی دیگر از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه است . دانشجویان ایرانی زیادی سالانه برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه اقدام می کنند . در این دانشگاه 23 دانشکده با تنوع بالای رشته‌ها وجود دارد. رشته پزشکی دانشگاه آتاتورک ترکیه در جایگاه 8ام کشوری قرار دارد و این واقعا عالی است. پذیرش دانشگاه آتاتورک برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی  با کسب نمره 97 از 100 آزمون یوس  و یا کسب نمره 1580 از 1600 در آزمون SAT امکان‌پذیر است. که البته می‌توانید بدون کنکور و به شرط معدل بالا و یا از طریق شرکت در بورسیه‌های تحصیلی، پذیرش بگیرید .دانشگاه آتاتورک نمره یوس دیگر دانشگاه‌ها را با اعمال ضریب 0.8 قبول می‌کند.

دانشگاه دولتی اژه بهترین دانشگاه شهر ازمیر و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است. یکی از بهترین‌ها برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران که در رتبه 7ام دانشگاه‌های برتر ترکیه قرار دارد. برای پذیرش رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اخذ حداقل نمره 95 در آزمون یوس این دانشگاه مورد نیاز است . نکته جذاب در مورد دانشگاه اژه، برنامه‌های متنوع تبادل دانشجو از جمله برنامه اراسموس، اراسموس پلاس، اورهان و فارابی است. تنوع رشته‌ها در این دانشگاه نیز بسیار بالا است و شاهد یک جو علمی بسیار متنوع و سطح بالا خواهید بود. در پایان نیز به شما مدرک بین‌المللی معتبر داده می‌شود که می‌توانید به کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی کشور خودمان ایران آن را ارائه دهید.

دانشگاه حاجت تپه از دانشگاه‌های دولتی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. دو پردیس صحیه و بی‌تپه دانشگاه حاجت تپه در شهر زیبای آنکارا قرار دارند. اینجا را سومین دانشگاه برتر ترکیه می‌دانند. البته برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در رتبه بهترین دانشگاه ترکیه قرار دارد. پس خیلی طبیعی است که شاهد رقابت زیادی بر سر گرفتن پذیرش رشته‌های آن وجود داشته باشد. برای گرفتن پذیرش دانشگاه حاجت تپه حداقل تمره 1200 در آزمون SAT  مورد نیاز است . یادتان باشد باید حتما در زمان‌های اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه نسبت به ثبت نام اقدام کنید. بعلاوه شانس خود را در گرفتن بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه حاجت تپه نیز امتحان کنید.توجه کنید که این دانشگاه نتیجه آزمون یوس را قبول ندارد .

دانشگاه دکوز ایلول ازمیر

یکی دیگر از دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران دانشگاه دوکوز ایلول در ازمیر است. اینجا یکی از بهترین و در عین حال قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است که توانسته در پایگاه‌های اعتبارسنجی جهانی معتبر از جمله QS و THE حضور داشته باشد. آزمون ورودی دانشگاه دکوز ایلول آزمون یوس است. البته دانشگاه، آزمون یوس 4 دانشگاه دیگر (دانشگاه ارجیس، دانشگاه 19 مایس، دانشگاه سامسون و دانشگاه اولوداغ) را نیز قبول می‌کند.و همینطور هر سال  نیمی از ظرفیت خود را به پذیرش با شرط معدل اختصاص می دهد و آمار قبولی های با شرط معدل در این دانشگاه بسیار بالاست .این دانشگاه رشته  دارو سازی را ندارد . و همینطور تا سال 2021 فاقد رشته دندانپزشکی بود  ولی از امسال  2022 رشته دندان را برای اولین بار به لیست رشته های خود اضافه نمود .

بهترین دانشگاه استانبول و دومین دانشگاه برتر ترکیه در لیست دانشگاه‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. باید هم همین طور باشد. دانشگاه استانبول یک دانشگاه دولتی با 16 دانشکده غنی و معتبر است که در هر کدام از آن‌ها تعدادی از بهترین رشته‌ها ارائه می‌شوند. در گرایش‌های مختلف تخصص پزشکی از جمله جراحی عصبی، جراحی پلاستیک و درماتولوژی حتی بهترین دانشگاه ترکیه است. دانشگاه استانبول بهترین است، پس هیچ‌وقت از درخواست پذیرش این دانشگاه غافل نمانید. مدرک تحصیلی دانشگاه استانبول اعتبار بالایی هم در داخل ترکیه و هم در خارج از ترکیه دارد

دکمه بازگشت به بالا