مطالب میجیک

خوردن آلو به محافظت استخوان ها در زنان مسن کمک می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهمحققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا آن را پیدا کردند آلو ممکن است به پیشگیری یا به تاخیر انداختن از دست دادن استخوان در زنان یائسه کمک کند، احتمالاً به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، که هر دو بر تحلیل استخوان تأثیر می‌گذارند.

کانی راجرز، سرپرست تیم تحقیق، گفت: در زنان یائسه، سطوح پایین استروژن می تواند استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش دهد و خطر تحلیل استخوان را افزایش دهد که می تواند منجر به شکستگی شود. گاوان آلو “رژیم غذایی می تواند با کند کردن یا معکوس کردن این روند به محافظت از استخوان ها کمک کند.”

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان ها ضعیف یا شکننده می شوند که ممکن است برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد، اما محققان می گویند که در زنان بالای 50 سال شایع تر است. این بیماری بیش از 200 میلیون زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و تخمین زده می شود که سالانه 9 میلیون شکستگی ایجاد شود.

به گفته محققان، میوه ها و سبزیجات سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند اسیدها هستند فنولیک، فلاونوئید و کاروتنوئیدها به طور بالقوه می تواند به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کند.

به گفته محققان، استخوان در طول زندگی دائماً سلول های استخوانی جدید می سازد و سلول های قدیمی را از بین می برد. اما پس از 40 سالگی، تخریب این سلول های قدیمی فراتر از تشکیل سلول های جدید گسترش می یابد. این فرآیند می تواند توسط تعدادی از عوامل از جمله التهاب و استرس اکسیداتیو، در حالی که رادیکال های آزاد و ضد اکسیدهای موجود در بدن از تعادل خارج شده اند.

ولی، آلو فواید تغذیه ای زیادی مانند مواد معدنی، ویتامین K، ترکیبات دارد فنولیک و فیبر رژیمی است که همگی می تواند به مبارزه با برخی از این اثرات کمک کند.

در این مطالعه، محققان داده‌هایی را از 16 مطالعه پیش بالینی در یک مدل موش، 10 مطالعه پیش بالینی و 2 کارآزمایی بالینی غذا خوردن پیدا کردند. آلو به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت استخوان کمک می کند.

به عنوان مثال، آزمایشات بالینی نشان می دهد که شما 100 گرم در روز می خورید آلو (تقریبا 10 آلوتراکم استخوان های بازو و پایین ستون فقرات را به مدت یک سال بهبود می بخشد و علائم چرخش استخوان را کاهش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا