اقتصادی

خبر خوش شرکت مخابرات ایران برای کاربران

شرکت مخابرات ایران سرعت اینترنت فیبر نوری خود را از 100 مگابایت بر ثانیه به 1000 مگابایت بر ثانیه برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند افزایش داده است.

به گزارش میجیک، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) برگزار شد. در این نمایشگاه بین المللی الکامپ، نمایندگانی از شرکت مخابرات ایران برای معرفی این سرویس حضور یافته اند.

داوود زارعیان معاون بازرگانی و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در بازدید از غرفه نمایندگی شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه الکامپ گفت: شرکت مخابرات ایران هلدینگی است که زیرساخت های ارتباطی را در این زمینه فراهم می کند. از تجارت دیجیتال شرکت مخابرات ایران دارای اپراتورهای سیار و ثابت در داخل است و در زمینه های دیتا، فیبر نوری، تلفن ثابت و … فعالیت می کند و تنها شرکتی در کشور است که نیاز به تامین زیرساخت های اقتصاد دیجیتال و کسب موفقیت در این زمینه دارد. . و پوشش ارتباطی سیار و ثابت را در سراسر کشور فراهم کرده است. در زمینه فیبر نوری که پلتفرم جدید انتقال سریع و ایمن در حوزه زیرساخت محسوب می شود، قدم های خوبی برداشته و در سراسر کشور حضور دارد و می تواند حضور خود را تقویت کند.

وی در ادامه بیان کرد: پس از آماده سازی زیرساخت ها باید سیاست گذاری کنیم. شرکت هایی که خدمات جدیدی بر اساس اقتصاد دیجیتال ارائه می کنند باید بتوانند از زیرساخت های موجود استفاده کنند. اگر به خدمات مدرن و تا حدودی قدیمی مانند بانکداری دیجیتال، بهداشت، آموزش و برخی مشاغل اشاره کنیم، متوجه می‌شویم که زیرساخت‌های اصلی توسط مخابرات فراهم شده است و توسعه این زیرساخت باید ادامه یابد. مخابرات تاکنون تنها زیرساخت‌ها را فراهم کرده و از سال گذشته تصمیم گرفته است تا وارد عرصه ارائه خدمات شود و بخشی از درآمد را از راه‌های جدید ادامه دهد. در این زمینه اقداماتی انجام شده است که از جمله آنها می توان به شرکت کاراشاب اشاره کرد.

خبر خوب برای متقاضیان اینترنت پرسرعت

زارعیان در ادامه سخنان خود به متقاضیان اینترنت پرسرعت مژده داد و گفت: از روز گذشته سرعت اینترنت فیبر نوری را از 100 مگابایت بر ثانیه به 1000 مگابایت بر ثانیه برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند افزایش داده ایم. این یک رویداد امیدوارکننده برای کسانی است که می خواهند از فیبر نوری برای تجارت استفاده کنند و سرعت 1000 مگابایت در ثانیه سرعتی است که می تواند نیازها از تولید محتوا تا بازی آنلاین را برطرف کند. ما همه متقاضیان را به استفاده از این سرویس تشویق می کنیم.”

گام های دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در حوزه اینترنت اشیا

عبدالله بیان مدیر مخابرات منطقه البرز و رئیس دبیرخانه چهارم انقلاب صنعتی شرکت مخابرات ایران در بازدید از غرفه نمایشگاه مخابرات ایران در الکامپ گفت: در گام اول دبیرخانه چهارم انقلاب صنعتی تغییرات را شناسایی کرده است. که در سطح جهانی اتفاق افتاده است.” در این مسیر ده تا یازده محور شناسایی شده است. ما روی برخی از حوزه‌های نزدیک‌تر به کسب‌وکارمان تمرکز کرده‌ایم و اولین گام را در زمینه اینترنت اشیا که اساس انقلاب صنعتی چهارم است، برداشته‌ایم.

نقش الکامپ در دستیابی به اهداف دبیرخانه انقلاب چهارم صنعتی

وی سپس گفت: در این راستا شروع به شناسایی شرکت های فعال و فعال در این زمینه کردیم تا بتوانیم از توان آنها برای توسعه اینترنت اشیا استفاده کنیم. در این راستا 6 محور را تعریف می کنیم که حسگرها، اتصالات، پلتفرم های عمودی، پلتفرم های افقی، داده های ابری و هوش مصنوعی هستند که در طی همه این موارد به بحث امنیت نیز می پردازیم. در نظر داریم تمامی شرکت های فعال در این زمینه را در داخل کشور شناسایی کنیم و در این راه از نمایشگاه هایی که برگزار می شود مانند نمایشگاه الکامپ کمک می خواهیم. در حال حاضر دو شریک خوب و قوی در توسعه پلتفرم و سنسور پیدا کرده ایم و قراردادهای آنها در حال نهایی شدن است. ما همچنین در زمینه های کشاورزی، دامپروری و داده های ابری کار و توسعه می دهیم.

دو هدف مدیریتی شرکت مخابرات ایران برای کسب و کار جدید

یوسف شکوری – معاون راهبردی و توسعه شرکت مخابرات ایران در بازدید از غرفه کارشاب در الکامپ گفت: با توجه به حضور شرکت مخابرات ایران در کشور و سابقه ارائه خدمات ارتباطی، برنامه هایی نیز دارد. برای کسب و کار جدید نیازهای بازار ما را ملزم می کند که همه نیازهای تجاری جدید را شناسایی کرده و اهداف استراتژیک برای آنها تعیین کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون دو هدف استراتژیک توسعه مشارکت ها و سرمایه گذاری ها در اکوسیستم دیجیتال و ایجاد جریان های درآمدی جدید از بستر اکوسیستم دیجیتال تعیین شده است، گفت: افزایش مشارکت در این زمینه و تعداد خدماتی که در این زمینه انجام می شود. می تواند ارائه شود. ارائه در زمینه های تجاری جدید ما نیز برنامه ریزی کرده ایم. ما خدمات هوشمندی را در همه بخش‌ها، از صنعت گرفته تا خانه و تجارت طراحی کرده‌ایم، و برای همه چیز برای خدمت به مردم در اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار جدید برنامه‌هایی داریم.

یاسر باقری – مدیرکل بررسی اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت های مخابراتی پس از این بازدید گفت: شرکت های مخابراتی از دیرباز در هسته مرکزی اقتصاد دیجیتال فعال بوده و اولین شرکت هایی بودند که وارد بحث دیجیتالی شدن خدمات شدند. تحویل، و تا به امروز ادامه دارد. شرکت های مخابراتی پس از اینکه توانستند رتبه هشتم جهان را از نظر رساندن صدا به خانه ها کسب کنند، وارد عرصه خدمات اینترنت و دیتا شدند و هم اکنون بیش از 60 درصد خدمات اینترنتی کشور را به صورت مستقیم و بیش از 80 تا 90 درصد خدمات را ارائه می دهند. . اینترنت در بستر شرکت های مخابراتی نیز به خانه ها می رسد.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه اینترنت هسته اصلی اقتصاد دیجیتال است، گفت: زمانی که مشکل ارتباطات سیار به وجود آمد، شرکت مخابرات ایران برند همراه اول را خریداری کرد و پس از مستقل شدن، شرکتی آماده ورود به بورس شد. در بازار، امکان رساندن این فناوری جدید به دست همه ایرانیان وجود دارد.

95 درصد سهام شرکت مخابرات ایران در پروژه فیبر نوری

وی در ادامه گفت: در حال حاضر عمده ترین ارائه دهندگان خدمات در حوزه فیبر نوری شرکت های مخابراتی هستند. بیش از 95 درصد فیبرهای نوری نصب شده در کشور و در حال حاضر ارائه دهنده خدمات، متعلق به شرکت مخابرات ایران است. اپراتورهای دیگری نیز در حال ورود به این حوزه هستند. در این بازار انحصاری وجود ندارد و می توان بازار رقابتی در این زمینه شکل داد. اگرچه سایر اپراتورها در حال ورود به این حوزه هستند اما به نظر نمی رسد سهم شرکت مخابرات ایران در پروژه توسعه فیبر نوری به زیر ۷۰ درصد برسد.

مخابرات ایران می تواند یک اپراتور فناوری نوظهور باشد

مدیر کل بررسی اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت های مخابراتی افزود: شرکت مخابرات ایران نیز به فضای اطراف هسته وارد شده است. اگر قبلاً تنها حامل صوت بود، اکنون می تواند حامل فناوری جدیدی باشد که در قالب انقلاب صنعتی چهارم پدید آمده و در دنیا در حال پیشرفت است؛ از جمله هوش مصنوعی، بلاک چین و داده های بزرگ.

ورود شرکت مخابرات ایران به اپراتورهای بهداشتی و درمانی و حمل و نقل

باقری در ادامه گفت: یکی از حوزه هایی که شرکت های مخابراتی وارد آن می شوند اینترنت اشیا است. اپراتورهای مخابراتی دنیا نیز همین مسیر را طی کرده اند. آنها همچنین می خواهند اینترنت را پس از آوردن آن به مردم و خانه ها به همه چیز بیاورند. شرکت مخابرات از سال گذشته با شناسایی شرکای تجاری قدر در منطقه سعی در ایجاد شبکه ای در سطح همکاری تجاری دارد تا به کمک توانمندی های داخلی اینترنت اشیا را به منازل برساند. شرکت مخابرات ایران نیز وارد عرصه اپراتورهای نظارت تصویری شده است. امسال نیز وارد حوزه سلامت و اپراتورهای حمل و نقل شد تا فناوری های نوظهور را با اقدامات اقتصادی وارد خانه ها کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا