حضور مربی آمریکایی در هاکی زنان ایران

آمریکا | آمریکایی

مربی تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان از حضور یک مربی آمریکایی در تیم ملی بانوان ایران خبر داد.

نیلوفر عبدی در گفت وگو با میجیک، درباره شرایط هاکی بانوان برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیا اظهار کرد: برای آماده سازی تیم برای حضور در مسابقات، سرمربی آمریکایی هدایت این تیم را در ماه جاری برعهده خواهد گرفت. بهمن و کمک مربی هم می شوم، در کنارش خواهم بود. در مسابقات به دلیل اینکه سهمیه جام جهانی به تیم اول داده می شود، سعی می کنیم با حضور این مربی آمریکایی بهترین تیم را در مسابقات اعزام کنیم.

وی افزود: سال گذشته در آسیا پنجم بودیم اما این بار هدف قرار گرفتن روی سکو و رسیدن به سهمیه جام جهانی برای اولین بار است که قطعا با حضور سرمربی آمریکایی این اتفاق رخ خواهد داد.

مربی تیم هاکی بانوان گفت: هاکی بانوان اگرچه از سال 1358 آغاز شد اما به دلیل بی توجهی و عدم حضور در مسابقات آسیایی موفق به کسب مقام نشد. به جرات می توانم بگویم این تیم از سال تا کنون تنها دو بار به مسابقات آسیایی اعزام شده است. البته با حضور پیرمردی که ریاست فدراسیون را برعهده دارد و توجه ویژه ای که به هاکی بانوان شد، هاکی بانوان جان تازه ای گرفت و از نظر امکانات و تجهیزات، اکنون بانوان در مقایسه با هاکی آقایان چیزی ندارند.

عبدی یکی از مشکلات هاکی بانوان را عدم سرمایه گذاری باشگاه ها دانست و افزود: در لیگ اصلی هاکی داخل سالن بانوان هیچ باشگاه معتبری وجود ندارد که حاضر به تیم داری و سرمایه گذاری باشد و همین امر باعث می شود. از نظر درآمدزایی مشکلات زیادی داشته باشیم.» فدراسیون فقط می تواند از بانوان هاکی تا زمانی که تجهیزات و امکانات را فراهم کند حمایت کند. اگر باشگاه معتبری به هاکی بیاید و وضعیت درآمدزایی بهتر شود، شرایط بهتری برای بانوان ایجاد می شود. ما انتظار داریم که هاکی زنان شبیه مردان باشد.

وی گفت: بانوان ما در صورت حمایت و توجه، ظرفیت و توانایی ایستادگی در آسیا را دارند.

عبدی همچنین از لژیونی شدن اولین زن هاکی ایران در یک باشگاه ترکیه ای خبر داد و افزود: زهرا قرایی اولین زن هاکی است که به صورت لژیونی با یک باشگاه ترکیه ای قرارداد یک ساله امضا کرده است. این یک فرصت عالی برای زنان است که با لژیونر شدن دیده شوند. امیدوارم باشگاه های معتبر به جای نگرانی در مورد کسب درآمد، روی هاکی زنان تمرکز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 8 مرحله اردو را برای آمادگی بانوان در نظر گرفته ایم که از بهمن ماه این اردو زیر نظر مربیان آمریکایی برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا