مطالب میجیک

حضور در پارالمپیک آرزوی دختر دونده کم‌بینا

دارنده مدال طلای بازی های پاراآسیایی هانگزو در ماده 200 متر بانوان گفت: چون کمیته ملی پارالمپیک معتقد بود شانسی برای کسب مدال ندارم، در پنج سال اخیر فقط در یک تورنمنت خارجی به نام پارا شرکت کردم. -بازی های آسیایی و مدال طلا گرفتم.

هاجر صفرزاده در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: قبل از اعزام به بازی های پاراآسیایی هانگژو چین، با اینکه رکورد حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک را کسب کرده بودم، به این دلیل بود که کمیته ملی پارالمپیک معتقد بود. اگر شانسی برای مدال نداشته باشم، نمی توانم در بازی ها شرکت کنم، جهانی و پارالمپیک ندارم. از سال 2018 تا 2023 تنها مسابقاتی که در آن شرکت کردم بازی های پاراآسیایی هانگژو چین بود که در دوی 200 متر مدال طلا گرفتم.

وی ماموریت بعدی خود را حضور در مسابقات جهانی ژاپن در اردیبهشت ماه سال آینده عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه در رتبه سوم جهان قرار دارم برای اولین بار به مسابقات جهانی ژاپن اعزام می شوم که خواهد بود. اردیبهشت سال آینده برگزار می شود. همچنین پس از شرکت در این مسابقات، مسابقات قهرمانی کشور برای کسب سهمیه پارالمپیک زیر نظر IPC در خرداد برگزار می شود.

دونده زنی که تا حدی قابل مشاهده است گفت: از بازی های پاراآسیایی جاکارتا تاکنون با وجود مصدومیت های فراوان از ناحیه کمر زیر نظر مربی ویژه در تمرینات سنگینی شرکت کردم تا رکوردم را ارتقاء داده و مورد توجه و حمایت قرار بگیرم. از کمیته ملی پارالمپیک برای جلوگیری از آسیب دیدگی و حضور در پارالمپیک هزینه زیادی کردم و امیدوارم بعد از این همه زحمت و تلاش به هدفم برسم.

وی یکی از مشکلات اساسی را تامین مالی خرید مکمل ها، لباس و کفش مخصوص و انجام فیزیوتراپی، ماساژ و … عنوان کرد و افزود: ورزشکاران حرفه ای باید تمام وقت خود را صرف ورزش کنند و دغدغه مالی نداشته باشند. . متأسفانه چون هیچ جا حمایت نمی شوم و باید تمام هزینه هایم را خودم بپردازم، به جای اینکه روی ورزش حرفه ای تمرکز کنم، بیشتر به این فکر می کنم که چگونه هزینه هایم را تامین کنم.

صفرزاده خاطرنشان کرد: قبل از اعزام به هانگزو تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک بودم و ماهیانه 10 میلیون برای کمپینگ دریافت می کردم اما بعد از هانگزو این مبلغ قطع شد. ژاپن و مسابقات مقدماتی و بعد از سال ها رویای من برای حضور در پارالمپیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا