اقتصادی

جزئیات منابع ارزی آزاد شده ایران در عراق/ فرآیند آزادسازی ادامه دارد

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در عراق دارد که بخشی از آن تاکنون آزاد شده و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش میجیک، پس از پیگیری خبرنگاران میجیک و بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در عراق دارد که طی سال گذشته بیش از 800 میلیون دلار آن در مراحل مختلف آزاد شده است. دوره زمانی. دو ماه مانده به هفته گذشته..

همچنین سیدحمید حسینی -عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق- با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عراق، آزادسازی منابع ارزی مسدود شده در این کشور در دستور کار قرار گرفته و عراق نیز در دستور کار قرار گرفته است. 500 میلیون تومان اختصاص داد. مقداری از پول های بلوکه شده ایران را به بانک ها برگرداند.

البته این عضو اتاق بازرگانی گفته است که «بانک مرکزی میزان بدهی عراق به ایران را بیش از 10 میلیارد دلار اعلام کرده است».

با این حساب و در صورت آزادسازی 500 میلیون دلار دیگر از منابع ارز ایران بلوکه شده در عراق، بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عراق و توافق جدید، مجموع این منابع آزاد شده به یک میلیارد و 300 میلیون دلار خواهد رسید. برای از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی، انتظار می رود منابع ارزی بیشتری از کشورهای دیگر به ایران بازگردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا