جزئیات ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین

اربعین | زائران اربعین

جزئیات ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین

همه ساله با فرا رسیدن اربعین حسینی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان های تابعه خدمات و تدابیری را برای تسهیل ارتباط مسافران در نظر می گیرند.

به گزارش میجیک، پیاده روی اربعین یکی از شعائر مهم شیعیان است که همه ساله در ایام قبل از اربعین حسینی برگزار می شود، از این رو این مراسم به عنوان بزرگ ترین اجتماع مذهبی سالانه جهان در سال های اخیر ثبت شده است. . در همین راستا امسال وزارت حمل و نقل و سازمان های تابعه خدماتی را برای زائران در این ایام در نظر گرفته اند.

به عنوان مثال اخیرا نشست اتاق فکر «همراه با اربعین همراه با فناوری» با حضور شرکت های فناور فعال در این حوزه برگزار شد. در این جلسه محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: هر سازمان و شرکتی که در این جلسه حضور دارد این توانایی و ظرفیت را دارد که می توان از آن برای برگزاری باشکوهتر مراسم اربعین استفاده کرد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: اگرچه ممکن است برخی موضوعات مربوط به اربعین در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات قرار نگیرد، اما برای رفاه حال زائران، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان مقررات ارتباطات. مقررات و بالاتر، وزارت ارتباطات تلاش کرده و با پیگیری های دکتر. زارع پور از دو سال گذشته در این روند همکاری داشته است.

خوانساری افزود: شرکت های فناور که می خواهند به اربعین خدمات ارائه دهند، شاید مجبور به پیگیری برخی نهادها و سازمان ها باشند، اما در دو سال اخیر با برگزاری جلسات متعدد با معاون اول رئیس جمهور، مرکز تلاش کرده ایم وضعیت را بهبود بخشیم. بانک و وزارت کشور بیایید هر جا که لازم است برای حل مشکلات و موانع پیشروی کنیم، راه حل های موجود را بررسی کنیم و برای حل مشکلات با توجه به توانایی شرکت مشاوره دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر لزوم معرفی صحیح خدمات ارائه شده به ایام اربعین از این شرکت خواست مشکلات ارائه این خدمات را از هم اکنون اعلام کند تا پیگیری های لازم برای رفع آنها در زمان باقی مانده انجام شود. زمان. از طریق کانال های مناسب

خوانساری در عین حال به لزوم استفاده از ظرفیت پیام رسان اشاره کرد و افزود: در این زمینه لازم است در سرویس اطلاع رسانی مربوط به اربعین همکاری بیشتری داشته باشیم و با توجه به تعداد کاربرانی که در هر سال از این پیام رسان استفاده می کنند. روز ، باید از این بستر برای اطلاع رسانی خدمات اربعین برای زائران امسال استفاده شود.

لزوم تجمیع خدمات اربعین در بستری یکپارچه

حامد منکارسی – معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات ایران – نیز در بخشی دیگر از این جلسه اظهار داشت: برای برگزاری خوب مراسم اربعین از ابتدای سال جاری هماهنگی های مختلفی انجام شده است. در سطح سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت ارتباطات ساخته شده و علاوه بر بحث ارائه خدمات توسط شرکت های فناور، موضوع اپراتورها و خدمات ارتباطی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های موجود زیرساخت های ارتباطی در عراق است که در برخی موارد دسترسی زائران به خدمات را با مشکل مواجه می کند. بر این اساس سال گذشته با هماهنگی های انجام شده با اپراتورها شاهد ثبات خوبی بودیم که امیدواریم امسال نیز این ثبات برقرار شود.

منکارسی افزود: در زمینه خدمات ارائه شده بر روی پلت فرم فاوا و بسترهای فعال در این زمینه خدمات زیادی ارائه می شود اما گاهی برخی از خدمات تنها در ایران قابل دسترسی است اما زائران در عراق نیز به این خدمات نیاز دارند که باید به ترتیب انجام شود. برای رفع نیازهای ذکر شده همکاری و پیگیری صورت گیرد.

معاون سیاستگذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به خدمات ارائه شده در سال گذشته در حوزه لجستیک، فین تک و ارز اربعین ابراز امیدواری کرد که امسال این خدمات در اختیار اربعین قرار گیرد. زائران به همراه یک سرویس جدید با کیفیت مضاعف.

وی همچنین از دستگاه های خدمات رسان درخواست کرد تا در اسرع وقت چالش های موجود در ارائه خدمات اربعین را اعلام کنند تا پیگیری های لازم برای رفع مشکل انجام شود.

بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، منکارسی در پایان به سایت طراحی شده برای معرفی خدمات اربعین اشاره کرد و از ایجاد ابر اپلیکیشنی برای معرفی خدمات قابل استفاده زائران خبر داد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته شاهد آن بودیم متنوع بود- نرم افزارهای مختلف ارائه شده توسط شرکت خدمات دهنده در صورت قرار گرفتن همه آنها در بستر یکپارچه، استفاده از آنها تسهیل می شود، بنابراین امسال نیز به ارائه خدمات بهتر به زائران در این بستر ادامه می دهیم.

لازم به ذکر است چندی پیش جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات با حضور عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و انفورماتیک – و تعدادی از نمایندگان وی برای بررسی و تدوین این طرح برگزار شد. ارائه خدمات ارتباطی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال.

وزیر حمل و نقل در این دیدار با اشاره به اهمیت برگزاری آیین اربعین حسینی و ارائه خدمات مناسب به زائرین گفت: الحمدلله در سال گذشته اقدامات جهادی انجام شد، زائرین عزیز از کیفیت خدمات رضایت داشتند. در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدمات خوبی با استفاده از بستر ارائه می شود. امسال با توجه به تغییرات و تحولات دولت باید کار به صورت جدی پیگیری شود تا زائران اربعین تجربه بهتری نسبت به سال گذشته در حوزه ارتباط و دریافت خدمات داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی وقفه ای در پیگیری کار وجود ندارد، افزود: مسائل مربوط به اربعین باید هر هفته ادامه یابد و اقدامات انجام شده مورد توجه مردم قرار گیرد. باید تا پایان این مدیریت اقدامات و پیگیری ها انجام شود تا با ریل مناسب، با حضور دیگران به خوبی کارها انجام شود.

در این جلسه نمایندگان و روسای سازمان ها و شرکت های تابعه گزارشی از پیگیری ها و اقدامات انجام شده در حوزه ماموریت برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین ارائه کردند.

وزیر حمل و نقل پس از دریافت این گزارش دستوری در خصوص چند موضوع از جمله نرخ صوت، پیامک و اینترنت برای زائران اربعین صادر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا