توئیت ظریف در آستانه سفرش به پاکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین میجیک ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در سفر به اسلام آباد در توئیتی نوشت: وزیر عمران خان فردا در پاکستان خواهد بود.

وی افزود: این نشست پس از گرامیداشت روز اقبال لاهور به عنوان محقق برجسته جهان اسلام ، شاعر بین المللی و مروج وحدت مسلمانان كه دو كشور ما (ایران و پاكستان) را متحد كرده است ، برگزار می شود.

پیش از این ، ظریف به احترام روز اقبال لاهوری به اردو توییت کرده بود: علامه اقبال در جهان اسلام افتخار و یک شاعر و متفکر بین المللی است. نگرانی او برای وحدت در میان مسلمانان اکنون یکی از مشکلات جهان اسلام است.

به گزارش فارس ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران از عزیمت ظریف فردا (سه شنبه) به اسلام آباد خبر داد و گفت: فردا ظریف در سفری دو روزه عازم پاکستان خواهد شد. همچنین با همکاران خود در راس هیئت سیاسی و اقتصادی ، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان دیدار خواهد کرد.

وی افزود: این سفر ابعاد سیاسی ، امنیتی و اقتصادی دارد. رابطه ما واقعاً خوب است و ما یک مشکل بسیار جدی داریم و مشاوره قطعاً در سطح بالایی انجام می شود. در این سفر ، موضوع بسیار مهمی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، محمد جواد ظریف و وزیر خارجه پاکستان ، شاه محمود قریشی حقوق دریافت کردند.

به گزارش فارس ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تاریخ 13 ژانویه 2009 وارد مشهد شد و از آنجا به تهران رفت. وی پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان ، حسن روحانی ، با شریک ایرانی محمد جواد ظریف دیدار کرد.

ظریف همچنین در ژوئن 2009 وارد اسلام آباد شد و با مقامات پاکستانی دیدار کرد.

آخرین پیام /


دکمه بازگشت به بالا