اقتصادی

تلاش برای تثبیت شرایط انتقال انرژی برق در جنوب فارس

میجیک/پرس مجری پروژه پست شرکت برق منطقه ای فارس از تثبیت وضعیت انتقال انرژی در جنوب فارس با احداث پست جدید در منطقه «کرده» شهرستان خنج خبر داد.

غلام عباس رنجبر روز یکشنبه 30 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با احداث پست 132 تا 20 کیلوولت در منطقه کرده شهرستان خنج، میدان انتقال انرژی پایدار در منطقه جنوب استان فارس فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه شهرستان خنج و روستاهای کرده، دژگاه، گرمشت، فدویه و باغان از مزایای این پروژه بهره مند می شوند، افزود: طرح احداث پست 132 تا 20 کیلوولت کرده با اعتبار 80 میلیارد تومان آغاز می شود. از محل اعتبارات استانی و الان حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

رنجبر ضمن یادآوری اینکه این پست به بهره برداری می رسد، ادامه داد: طول خط انتقال در این طرح از پست کنگان تا پست کرده 110 کیلومتر و ظرفیت پست تقریبا 50 مگاوات است.

این مسئول گفت: ساخت این پست به همراه فیدر ورودی و 6 فیدر خروجی 20 کیلوولت در دستور کار قرار گرفته و در حال تکمیل است.

رنجبر هدف از اجرای این طرح را پایداری شبکه، مدیریت بار منطقه ای، کاهش قطعی برق، رفع افت ولتاژ، افزایش امکان برق رسانی به مشترکین جدید و تحویل انرژی پایدار به مشترکین فعلی و جدید عنوان کرد.

مجری طرح پست فوق توزیع شرکت برق منطقه ای فارس گفت: این پروژه با استفاده از دانش بومی و تجهیزات عمرانی شرکت های داخلی اجرا شده و به زودی آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا