مطالب میجیک

تلاش بانوان وزنه بردار معلول برای حضور در مسابقات برون مرزی

نایب رئیس فدراسیون بانوان و معلولین جانباز با اشاره به افزایش رکورد بانوان وزنه بردار در سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور گفت: امید است شرایط لازم برای تشکیل تیم های وزنه برداری بانوان معلول و حضور در این مسابقات فراهم شود. در مسابقات بین المللی سریعتر.

مژگان نصیری در گفت وگو با میجیک، در ارزیابی رکورد بانوان معلول در سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور، اظهار کرد: این مسابقات زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور 63 وزنه بردار از جمله 6 وزنه بردار زن برگزار شد. چون تست کرونای او مثبت بود در مسابقه شرکت نکرد. در این دوره تمامی فعالیت ها اعم از داوری، مربیگری و حتی وزنه برداری توسط بانوان انجام می شد که برای نمایندگان IPC جالب و حائز اهمیت بود.

وی گفت: در حاشیه مسابقات کارگاه های آموزشی برای ارتقای سطح علمی و تجربه مربیان و داوران برگزار می شود که برای داوری و مربیگری بسیار موثر است.

نصیری افزود: با وجود برگزاری مسابقات در کورونا، اما استقبال بانوان وزنه بردار از سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور کاملا رضایت بخش بود و رکورد خوبی نسبت به دو دوره قبل به ثبت رسید که امیدوارکننده است.

نایب رئیس فدراسیون جانبازان و بانوان دارای معلولیت در پاسخ به این سوال که بعد از سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور چقدر به تشکیل تیم ملی بانوان امیدواریم، گفت: به سرعت تیم ملی وزنه برداری بانوان را تشکیل می دهیم. البته برای این منظور رکورد بانوان باید نزدیک به رکورد جهانی باشد تا بتوانیم تیم ملی تشکیل دهیم و در مسابقات بین المللی شرکت کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان IPC از روند مسابقات راضی بودند یا خیر، گفت: او معتقد است که رکورد بانوان نسبت به دو دوره قبل پیشرفت چشمگیری داشته است و امیدوار است شاهد حضور وزنه برداران ایرانی در مسابقات باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا