مطالب میجیک

تغییر و تحولات بی‌پایان لایحه صیانت از بانوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور زنان و خانواده ، پستی را در صفحه اینستاگرام خود درمورد وضعیت لایحه حمایت ، عزت و امنیت زنان در برابر خشونت نوشت: “پیگیری نمایندگان حقوقی و آژانسهای ذیربط در کمیسیونهای مهم صدور صورتحساب دولت. معاون حقوقی رئیس جمهور با اعضای کمیسیون و نمایندگان آژانس ها در مورد حمایت ، عزت و امنیت زنان در برابر خشونت بررسی شده است.

“در این جلسه علاوه بر بحث در مورد قسمت اول این لایحه ، که شامل هدف ، تعریف و طبقه بندی عناوین کیفری است ، عنوان این لایحه به” محافظت از دینگی و محافظت از زنان در برابر خشونت “تغییر یافت. “

این لایحه در سپتامبر 1998 توسط دادگاه به دولت ارسال شد و از آن زمان منتظر است که این خط در مجلس تصویب شود. نمی دانید بعد از ترک پست برای بیش از 250 روز چه کاری انجام دهید.

با توجه به تغییر عنوان لایحه در جلسه آزمون ، احتمالاً دلیل تاخیر دولت در ارسال لایحه قصد اصلاح و اصلاح لایحه قبلی (لایحه ای برای اطمینان از ایمنی زنان در برابر خشونت) بوده است که دادگاه آن را تغییر داده است.

ابتکارات: می توان از اصطلاحات لایحه قبلی در لایحه حمایت از زنان استفاده کرد

ابتکار عمل همچنین قبل از بررسی این لایحه ، با روزنامه نگار آنلاین گفتگو کرد بار وی اظهار داشت: این لایحه البته در مواردی که جنبه قضایی توسط دستگاه قضایی بررسی شده باشد ، بررسی می شود اما پرونده های مربوط به تقسیم دستگاه های دولتی بررسی می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: بخشی که مربوط به نقش آژانس در لایحه است ، اجرایی و مرتبط با دولت است ، بنابراین در این زمینه دولت اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بخشی از لایحه قبلی (لایحه تضمین امنیت زنان در برابر خشونت) می تواند به لایحه فعلی اضافه شود ، اظهار کرد: بله ، استفاده از شرایط ارائه شده در لایحه قبلی در لایحه حمایت ، عزت و امنیت امکان پذیر است. امنیت زنان وجود دارد.

الحیان: مجلس قبلاً هیچ نگرانی درباره این لایحه ندیده است

از طرف دیگر ، زهره الهیان ، یازدهمین عضو پارلمان ، در دیدار با خبرنگار آنلاین ، برای پاسخ به این سؤال كه در صورت تحمیل لوایح حفاظت و عزت ، جایگاه مجلس را چگونه خواهد دید و گفت: مجدداً در لایحه جدید ، مجلس اصلاحات لازم را در لایحه قبل از تصویب انجام داده و پرونده را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: “زیرا این لایحه خشونت علیه زنان را ممنوع می کند یا امنیت زنان در برابر خشونت را همراه با نگاه غالب دولت می داند که کمتر پاسخگوی نیازهای بومی است و احتمالاً الگوهای دیگر کشورها را نیز اتخاذ می کند.”

دکمه بازگشت به بالا