برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی در اصفهان

تلویزیون LG یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند است که در جهان طرفدار زیادی دارد. با این‌حال مانند هر تلویزیون دیگری، امکان خرابی یا مشکلات غیرقابل پیش‌بینی برای تلویزیون های LG نیز وجود دارد. یکی از این موارد، شکسته شدن پنل تلویزیون است که امکان دارد به دلایل مختلف رخ دهد. خب بیایید بررسی کنیم که چه عواملی در بروز این مشکل تأثیرگذار هستند؟ چگونه تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی در اصفهان انجام می‌شود؟ و معتبرترین مرکز برای تعمیر پنل تلویزیون ال جی کجاست؟

علت خرابی پنل تلویزیون ال جی LG

یکی از اجزای بسیار حساس و آسیب‌پذیر پنل تلویزیون ال جی آن است. عوامل متعددی می‌تواند باعث ایجاد مشکل و همچنین شکستگی برای این قسمت شود که عبارتند از:

آب خوردگی: آب‌خوردگی از پاشیدن شدن چندین قطره آب تا اسپری کردن پانل تلویزیون با مواد پاک می‌شود. در واقع هر موردی که باعث ورود رطوبت به سیستم داخلی پنل شود، آسیب زدن به اتصالات فلت را به همراه خواهد داشت. این آسیب به مرور زمان باعث فرسودگی و از کار افتادن پنل را به همراه خواهد داشت.

ضرب خوردگی: وقتی صحبت از ضرب خوردگی روی پنل تلویزیون می‌شود، منظورمان فقط ضربه دیدن به خاطر افتادن تلویزیون یا برخورد توپ با آن نیست. گاهی اوقات حتی اشتباه تمیز کردن تلویزیون با ضربه‌های کوچک نیز خطر آسیب دیدن پنل را به همراه خواهد داشت.

شکسته شدن پنل تلویزیون ال جی با از بین رفتن تصویر همراه خواهد بود اما گاهی اوقات تلویزیون تصویر دارد اما رنگ‌ها دچار به‌هم ریختگی است یا یک‌سری خطوط عمودی یا افقی در تصویر دیده می‌شود. با این‌حال هر چقدر زودتر نسبت به تعویض پنل تلویزیون های شکسته ال جی LG اقدام کنید، درصد تعمیر آن بیشتر خواهد بود.

چگونه می توانیم از شکستگی پنل تلویزیون جلوگیری کنیم؟

در این قسمت به راهکار هایی اشاره می کنیم که احتمال شکستگی پنل تلویزیون شما را کاهش می دهد. با رعایت این نکات از شکستگی پنل خود جلوگیری می کنید.

۱)یکی از راهکار ها خرید محافظ صفحه ی تلویزیون است. بسیاری از محافظ صفحه ها ضد آب هم هستند که در برابر ضربه و مایعات از صفحه تلویزیون محافظت می‌کنند.

۲)تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید. این باعث می شود احتمال ضربه و برخورد اشیا با تلویزیون کاهش پیدا کند.

۳)هنگام بازی خونسردی خودتان را حفظ کنید و چیزی سمت تلویزیون پرتاب نکنید.

هیچکدام از موارد بالا بطورقطعی نمی تواند مانع شکستگی پنل تلویزیون باشد، ولی تا حد زیادی احتمالش کاهش می یابد.

ایا گارانتی شامل ترک خوردگی و شکستگی پنل تلویزیون است؟

باید گفت احتمالا گارانتی تلویزیون شامل شکستگی پنل یا ترک خوردن آن نمی شود. فقط در صورتیکه پنل دچار تغییر رنگ، خط و رگه و… باشد، احتمال این وجود دارد که شامل  ضمانت بشود. (این در صورتی امکان پذیر است که در مدت زمان مشخص شده برای گارانتی این اتفاق افتاده باشد.) همچنین به نوع گارانتی هم مربوط است، که اغلب گارانتی های تلویزیون یکساله هستند.

در زیربه تعدادی از موارد که شامل گارانتی نمی شوند اشاره شده:

۱) آسیب فنی

۲) ترک خوردگی یا شکستگی پنل تلویزیون

۳) بهم ریختن تنظیمات تلویزیون

۴)  نوسانات برق

۵) اسیب وارد شده هنگام حمل و نقل

۶) مقصر خود مشتری باشد

۷) در صورتی که راه اندازی و تعمیرات توسط نمایندگی های معتبرومجاز انجام نشده باشد.

بنابراین توصیه‌ی تیم ایران تعمیرات این است که در صورت شکستگی پنل وقت خود را صرف تعمیر نکنید.

چرا هزینه صفحه نمایش تلویزیون ها اینقدر گران است؟

برای این که بفهمید چرا هزینه‌ی صفحه نمایش‌ها اینقدر زیاد است باید به نحوه ی تولید و ساخت آن‌ها بپردازیم. امروزه  اکثر صفحه نمایش هی تلویزیون ها از چین خریداری می شوند. از کارخانه BOE Technology خریداری می شود. امروزه اکثر صفحه نمایش‌های تلویزیون ایالات متحده در کارخانه BOE Technology ساخته می شود. می شود گفت که هزینه ی ساخت آن حدود 7 میلیارد دلار است! شرکت های سونی، سامسونگ، ال‌جی و… همه صفحه‌تلویزیون خود را از BOE می‌خرند.

در زیرفرایند پیچیده وسخت ساخت پنل تلویزیون توضیح داده شده:

کریستال مایع صفحه نمایش از کنار هم قرار دادن دو ورقه شیشه ای نازک ساخته می شود. بر روی یکی از صفحات “سلول” ترانزیستوری که ابتدا لایه ای از اکسید قلع ایندیم (ITO) را رسوب میدهند. سپس یک آلیاژ فلزی است که از طریق آن می توانیم ببینیم، تشکیل می شود. به این صورت سیگنال‌های الکتریکی را به وسط صفحه نمایش می رسانند. سپس لایه‌ای از سیلیکون را رسوب می‌دهند. به دنبال آن فرآیندی ایجاد می‌شود که میلیون‌ها قطعه ترانزیستور ساخته می شود.

در این مرحله الگوبرداری برای ایجاد سلول های کوچک، یک سلول برای هر نقطه (پیکسل) روی صفحه تکرار می شود. هر مرحله باید دقیقاً با مرحله قبلی در عرض چند میکرون تراز شود. این یکی از عللی است که پنل تلویزیون شما بسیار گران است. یکی دیگر از دلایلی که گران هستند هزینه حمل ونقل آن ها از چین به سراسر جهان است. همچنین احتمال آسیب آن ها زیاد است. سایر قسمت های تلویزیون از جنس پلاستیک و برد مدار است و هزینه ی چندانی ندارد.

تعمیر پنل تلویزیون سونی

تعمیر پنل تلویزیون سونی و سایر برندها به طور کلی غیرممکن نیست؛ اما معمولا نمی توان شانس زیادی برای این کار قائل شد. گاهی با تعمیر یا تعویض فلت های تصویر، مشکل پنل برطرف شده و عملکرد آن به حالت عادی باز می گردد. گاهی هم ممکن است خود پنل آسیبی ندیده باشد و تعمیر بک لایت به تنهایی کفایت کند. بنابراین در صورتی که ضربه شدیدی به نمایشگر تلویزیون شما وارد شود، به احتمال بسیار زیادی، راهی جز تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی وجود ندارد. پنل، درواقع همان صفحه تلویزیون است و اگر بشکند، عملا قابل ترمیم نیست. در بهترین شرایط، ممکن است تصویر همچنان نمایش داده شود. اما حتی در این صورت هم شما یک تلویزیون با صفحه نمایش شکسته دارید که اصلا ظاهر جالبی ندارد!

مشکلات رایج پنل تلویزیون سونی

پیکسل سوختگی یکی از مشکلات رایج پنل تلویزیون، سوختن پیکسل هاست. اگر تلویزیون دچار پیکسل سوختگی شود، اطلاعاتی که باید به‌ وسیله فلت های پنل پردازش شوند، قطع شده و پیکسل‌های آن خط تصویری، درست کار نمی‌ کنند یا می سوزند. اما اگر پنل شکسته باشد، راهی جز تعویض پنل وجود ندارد. همچنین در صورتی که لیکوئید آسیب شدید دیده باشد، پنل قابل تعمیر نیست. البته همکاران ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی تلاش می کنند که پنل را تعمیر کرده و تا حد امکان مانع از تعویض این قطعه گران قیمت شوند. با این حال گاهی نوع و شدت آسیب دیدگی پنل به اندازه ای است که قابلیت تعمیر ندارد.

بنابراین آی سی پردازشگر که روی فلت قرار و گرافیت اتصال در روی شیشه پنل هم قطع می شوند. برای تعمیر پنل تلویزیون سونی یا هر برند دیگری در این شرایط، اول پیکسل های آسیب دیده ترمیم می شوند. اگر مشکل حل نشد، باید پنل تعویض شود. یکی از مزیت‌ سرویس‌های شرکت مشتریان گلدیران، ارائه خدمات در تمامی شهرها و مناطق است. نمایندگان شرکت گلدیران در تمامی نقاط ایران حضور فعال داشته و در صورت درخواست مشتریان گرامی آماده‌ی ارائه خدمات هستند. شاید در حال حاضر که پس از جستجو در ارتباط با نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات ال جی به این صفحه وارد شده‌اید، بخواهید درخواست دریافت سرویس را ثبت نمایید تا در سریع‌ترین زمان تعمیرات دستگاه شما انجام شود.

یخچال ساید بای ساید، یخچال دوقلو و یخچال فریزر دستگاهی است اگر خراب شود، خاموش بودن آن موجب فاسد شدن مواد غذایی می‌شود و نیاز است یخچال هر چه سریع‌تر تعمیر شده و اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود. اگر یخچال ال جی شما هم دچار مشکل شده است، سریعا به ما اطلاع دهید و دیگر نگران تمیرات یخچال خود نباشید. تلویزیون‌های ال جی از مقاومت بالایی برخوردارند اما گاهی ممکن است دچار ایرادات جزئی یا کلی از قبیل قطع تصویر یا صدا، وصل نشدن به اینترنت، ایجاد صفحه آبی و … شوند که توصیه می‌کنیم در این موارد حتما با ما در مرکز خدمات و تعمیرات نمایندگی ال جی (گلدیران) تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان

ما در این نمایندگی ضمانت می‌دهیم که خدمات تعمیرات لوازم خانگی ال جی را با بالاترین کیفیت به شما ارائه دهیم تا آرامش و اطمینان پیدا کنید که مشکل تلویزیون برطرف خواهد شد. به‌طورکلی، برای مرکز مشتریان گلدیران، رضایت مشتری یک عنصر کلیدی است و تکنسین‌های ما آموزش دیده‌اند تا همواره یک گام فراتر از ارائه تعمیرات لوازم خانگی عمل کنند. انجام خدمات به‌موقع توسط نمایندگی تعمیرات ال جی اصفهان، برای تعمیرات تلویزیون‌های ال جی باعث می‌شود شما برنامه‌های زمان‌بندی شده خود را از دست ندهید. همچنین متخصصان ما در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی تماس‌های شما خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا