اقتصادی

تعمیرات اساسی هواپیماها برای سفرهای نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه حدود 160 هواپیمای مسافربری فعال و عملیاتی هستند، گفت: شرکت های هواپیمایی معمولا در بهمن و اسفند تعمیرات سنگینی را انجام می دهند تا هواپیماها را به چرخه پروازهای نوروزی برگردانند.

محمد محمدی بخش در گفت وگو با میجیک، درباره پروازهای تعطیلات نوروزی توضیح داد: برنامه ریزی پروازهای ایرلاین های خارجی، ایرلاین های ایرانی به مقاصد خارجی و ایرلاین های ایرانی به مقاصد داخلی در حال انجام است. درخواست ها رسیده و با توجه به فرارسیدن ماه مبارک و مسیرهای پروازی و درخواست سفر، در نظر داریم علاوه بر پروازهای عادی که داریم، برنامه کامل نوروزی را نیز ارائه دهیم.

وی درباره ظرفیت طرح نوروزی از 3 اسفند تا پایان تعطیلات گفت: سال گذشته بیش از دو میلیون نفر در این زمان جابه جا شدند و با توجه به ماه مبارک رمضان در صورت عدم تغییر در روند سفر. ظرفیت مشابه سال گذشته خواهد بود. مگر اینکه تقاضای سفر کاهش یا افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا هواپیماهای تعمیر شده در پایان سال به ناوگان هوایی بازمی گردند، گفت: شرکت های هواپیمایی معمولاً در ماه های بهمن و اسفند تعمیرات سنگینی را برای بازگرداندن هواپیما انجام می دهند. به چرخه پرواز برای نوروز و فصل اوج. .

محمدی بخش درباره ناوگان فعال نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموع هواپیماهای فعال ما 175 فروند است و حدود 160 فروند هواپیمای مسافربری ما نیز فعال و عملیاتی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا