اقتصادی

تعداد دامنه‌های فارسی افزایش یافت

بر اساس آخرین اطلاعیه مرکز ثبت دامنه کشور، تاکنون یک میلیون و 636 هزار و 756 دامنه فارسی فعال ثبت شده است که در این میان پسوند ir بیشترین دامنه فعال را دارد.

به گزارش میجیک، نام دامنه بخشی است که نشان دهنده نام برند یا فعالیت کاربر است و آنها به دلخواه خود انتخاب می کنند. پسوندهای معتبر و معتبر، پسوندهایی هستند که توسط کمیته ویژه تایید و تایید پسوندها که همان ICANN است، تایید شده باشد.

نمونه هایی از پسوندهای رایج عبارتند از com، org و ir و انتخاب یک نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم است و در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل نیز تاثیر دارد.

در واقع دامنه همان آدرس اینترنتی شماست. هرچه این آدرس ساده تر و راحت تر باشد، کاربران بهتر و بیشتری شما را پیدا خواهند کرد. دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. شما نام دامنه و پسوند دامنه را تعیین می کنید، و اگر این نام رایگان باشد، می توانید آن را تحویل بگیرید. البته، پسوند دامنه به نوع کاری که انجام می دهید و گاهی اوقات به کشور شما بستگی دارد.

در ایران پژوهشکده دانش پایه یکی از مراکز اصلی ثبت دامنه اینترنتی است و هر کاربری که قصد ثبت دامنه برای بازگشایی سایت را دارد باید به سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در کشور مراجعه کند. .

این پژوهشکده همچنین آمار دقیقی از حوزه های ایرانی ارائه می دهد. مرکز ملی ثبت دامنه ایرانیان یکی از زیرمجموعه های پژوهشکده دانش بنیان است و مسئولیت ثبت دامنه در ایران را بر عهده دارد. شاید برخی از دامنه های سطح بالا مانند Com، Net، Org و Info که در سرتاسر وب هستند و زمینه کاربردی برای این دامنه ها در همه کشورها باز است، به قدری گسترده باشند که تخمین آماری دقیق آنها نسبتاً دشوار باشد. ، اما مرکز ثبت دامنه آخرین آمار دامین های ثبت شده تولید می کند.

بر اساس آخرین آمار موجود در مرکز ملی ثبت دامنه ایران، از ابتدای ثبت دامنه فارسی در کشور، یک میلیون و 636 هزار و 753 دامنه ثبت شده است و از میان پسوندهای فارسی ثبت شده، پسوند ir یک میلیون و 628 هزار و 526 دامنه فعال دارد. . دامنه در ایران قرار دارد. در واقع بیشترین سهم شامل این پسوند است. بنابراین در میان دیگر پسوندهای فارسی هر کدام کمتر از 5000 دامنه ثبت کرده اند.

دامنه هایی با بیش از 1000 مورد ثبت شده عبارتند از co.ir با 4314 مورد، دامنه های ایرانی با 1472 مورد و دامنه ac.ir با 1085 دامنه فعال. همچنین دامنه های دیگری با کمتر از 1000 نام کاربری وجود دارد.

دامنه id.ir با 723 مورد، دامنه org.ir با 232 مورد، دامنه sch.ir با 208 مورد و دامنه gov.ir با 168 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند. ارزان ترین دامنه های ثبت شده نیز شامل دامنه net.ir با 25 دامنه فعال است.

تعداد دامنه های فارسی افزایش یافت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا