اقتصادی

تدوین نقشه راه ملی برای توسعه هوش مصنوعی در کشور

با توجه به پیشرفت و ارتقای چشمگیر هوش مصنوعی در سایر کشورها و ایران، اخیراً وزارت ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه یک سال و نیم پیش مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی کرده است. نقشه راه برای توسعه هوش مصنوعی در کشور یکپارچه و در اختیار مرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری قرار گرفته است.

از آنجایی که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای با فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) که سهم قابل توجهی در تجارت، جامعه و زندگی ما دارد، ادغام می شود، تنظیم کننده ها با وظیفه پیچیده کاهش تهدیدها و به حداکثر رساندن منافع روبرو هستند. هوش مصنوعی فوق العاده کاربردی است. هوش مصنوعی در همه جا جاسازی می شود. فرقی نمی کند که در حرفه پزشکی باشید یا در زمینه تولید و یا حتی کشاورزی، با کاربرد هوش مصنوعی سروکار خواهید داشت.

ماشین‌های دارای هوش مصنوعی می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را از منابع مختلف برای انجام وظایف مختلف تجزیه و تحلیل و اعمال کنند. توسعه هوش مصنوعی دوگانگی های زیادی مانند ریسک و فرصت، انسان و ماشین، محدودیت و توانمندساز ایجاد کرده است. رگولاتورها باید با این مسائل و عدم قطعیت ها تعامل داشته باشند تا زیرساخت ایمن و مطمئن برای توسعه هوش مصنوعی ایجاد کنند. از دیدگاه ما، هوش مصنوعی به جای جایگزینی انسان، به ما این امکان را می‌دهد تا کارهای دشوار و روزمره را انجام دهیم، فراتر از آنچه که انسان می‌تواند تشخیص دهد و فراتر از آنچه ما تصور می‌کنیم ببینیم.

در همین راستا اخیراً عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره گسترش استفاده از هوش مصنوعی گفت: شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک تصمیم در حال تدوین اسناد توسعه هوش مصنوعی است. – ایجاد اقتدار در این زمینه.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات از یک سال و نیم پیش مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی کردیم و همچنین نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی در کشور را تدوین و ایجاد کردیم. آی تی. در اختیار مراکز سیاست گذاری و تصمیم گیری قرار گیرد. ما گفته‌ایم که بر اساس آن، همه دستگاه‌ها باید ظرفیت استفاده از هوش مصنوعی را برای هوشمندتر کردن خدمات محاسبه کنند.

به گفته کارشناسان، هوش مصنوعی مانند فناوری جدید باعث افزایش قدرت و افزایش بهره وری می شود و از منظر ایجاد قدرت، دولت باید با در نظر گرفتن قانون، سوء استفاده را محدود کرده و با منافع انسانی مبارزه کند و با بین المللی کردن آن از اثرات مخرب آن جلوگیری کند. توافق. گرفتن

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا