برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

تخت نوزاد: نکات ضروری برای انتخاب، تنظیم و مراقبت از تخت نوزادان

تخت کودک یکی از مهمترین وسایلی است که پدر و مادر باید برای استراحت و آرامش فرزند خود خریداری می‌کنند. تخت نوزاد یکی از مهمترین وسایلی است که پدر و مادر باید برای استراحت و آرامش فرزند خود خریداری می‌کنند. بنابراین این وسیله‌ی استراحت باید دارای ویژگی‌ها و فاکتورهای به خصوصی باشد. در این مقاله راهنمای انتخاب تخت کودک و هر چیزی باید در این باره بدانید، برای شما بیان شده است.

هنگام انتخاب تخت کودک چه ویژگی هایی را باید مدنظر قرار دهیم؟

در بین تمامی لوازم موجود در اتاق کودک، تخت و کمد کودک بیش از هر وسیله دیگری توجه ها را به خود جلب می‌کند. این موضوع به ان معنی نیست که در زمان خرید تخت برای کودکتان ،فقط به فاکتور زیبایی توجه داشته باشید. تخت کودک علاوه بر داشتن ظاهر و رنگ‌بندی مناسب، باید از کیفیت و استحکام مناسبی نیز برخوردار باشد و برای سن فرزند شما مناسب باشد.

در صورتی که قصد خرید یک تخت خواب برای کودک خود دارید با ما همراه باشید. پیش از اینکه برای خریدن سرویس کودک و به خصوص تخت کودک اقدامی انجام دهید، می بایست محل تخت و کمد پسر یا دختر خود را معین کنید سپس سایر وسایل را بر طبق آن‌ بچینید. وجود انواع مختلف مدل های تخت در فروشگاه ها، کار را برای انتخاب تخت‌خواب را دشوارتر کرده است. دقت داشته باشید که قرار نیست تخت کودک فقط زیبا باشد. یک سری فاکتورها و استانداردهایی هم وجود دارند که با رعایت آنها کودک عزیزتان خوابی آسوده تر را تجربه خواهد کرد و صد البته که رویاهای شیرین‌تری هم خواهد دید.

نکات کلیدی برای انتخاب تخت کودک
برای انتخاب مناسب ترین تخت برای کودک خود، به این ده نکته دقت کنید، سپس اقدام به خرید نمایید:


۱. به جنس آن توجه کنید

با توجه به اینکه اکثر کودکان تا زمانی که به سن مناسب برسند، برای نقل مکان به تخت واقعی در همان تخت کوچک می‌خوابند ، از این رو باید یک تخت استاندارد و بادوام برای آن ها انتخاب کنید.
برای این کار لازم است تختی از جنس چوب، MDF یا نئوپان برای کودک خود خریداری کنید. تخت‌های فرفورژه ، به هیچ عنوان برای کودکان مناسب نیست و حتی بزرگسالان نیز بهتر است تختی را که لبه‌های تیزی دارد انتخاب نکنند.
در صورتی که مایل نیستید جنس غالب تخت کودک شما چوبی باشد، ترکیب‌های زیبایی از تخت‌های فلزی و چوبی نیز در فروشگاه ها موجود است. مصالحی مانند چوب همواره با دکوراسیون اتاق آسان تر هماهنگ می‌شوند. درواقع می‌توان گفت چوب محصولی است برای تمام فصل‌ها که جذاب و زیبا به نظر می‌رسد. فضای زیر تخت‌هایی که به صورت کشویی است، بسیار به مرتب بودن اتاق کودک یا نوجوان شما کمک می‌کند. کشوی زیر تخت قسمتی مناسب برای قرار دادن لوازم اضافی کودک است.

۲. برای زیباتر کردن تخت کودک دست به کار شوید

برای زیبا کردن تخت کودک لازم است خودتان آستین بالا بزنید. استفاده از پارچه‌های رنگی، قرار دادن عروسک‌های نرم و شاد و حتی طراحی روی دیوار کناری تخت کودک، می‌تواند فرزند شما را با نکات مثبت شگفت انگیزی رو به رو کند و حس خلاقیت را از همان لحظه‌های نخست زندگی در او رشد دهد.

۳. تخت‌هایی با رنگ‌های شاد انتخاب کنید

مناسبترین رنگ برای تخت کودک، محدوده رنگی کرم تا استخوانی است. این رنگ، هم دکوراسیون اتاق را روشن‌تر می‌کند و هم در صورت کثیف شدن اتاق، لکه‌ها را بهتر نمایان می کند. البته دقت داشته باشید که می‌بایست بدون در نظر گرفتن رنگ تخت کودک به خصوص در نوزادی هر روز آن را نظافت کنید. سعی کنید رنگی را برای تخت‌خواب کودکتان انتخاب کنید که با دیگر لوازم او در اتاقش هماهنگی خاصی داشته باشد.

۴. خیلی به زرق و برق تخت کودک توجه نکنید

تخت کودک هر چه ساده‌تر باشد بهتر است. فریب تزئینات رنگارنگ و اغواکننده‌ای که در گاهی از اوقات روی تخت کودک به فروش می‌رسد را نخورید، زیرا ممکن است این تزئینات کنده شوند و خطر خفگی برای کودک داشته باشند. گاردهایی نیز که با تخت‌های کودک به فروش می‌رسند و به چهار طرف دیواره‌های تخت بسته می‌شوند تا از ضربه‌های احتمالی در اثر تکان خوردن نوزاد جلوگیری کنند، با وجود اینکه زیبا هستند، ولی استفاده از آن‌ها با توجه به استانداردهای جدید ایمنی لوازم کودک منسوخ اعلام شده و دیگر کارآیی چندانی ندارند. به یاد داشته باشید که این وسایل تنها جنبه تزئینی دارند و خریدشان چندان الزامی نیست.

۵. به امنیت تخت دقت داشته باشید

در هنگام خرید مدل تخت‌خوابی را برای کودک خود انتخاب کنید که از امنیت کافی برخوردار باشد. شاید در نگاه اول زیبایی تخت نوزاد اهمیت زیادی داشته باشد ،ولی این را نیز از به خاطر داشته باشید که نوزاد شما روزها و ماه ها باید در این تخت اوقات خود را سپری کند. عدم وجود نقاط تیز و برنده ، ایمن بودن حفاظ تخت نوزاد ، عدم به کارگیری مواد حساسیت‌زا در مواد سازنده بدنه تخت، از جمله نکاتی است که می‌بایست در زمان خرید تخت کودک به آن‌ها توجه کنید.
این ایمن‌سازی می‌تواند با افزایش ایمنی در دکوراسیون اتاق نوزاد شما تکمیل شود. وجود یک پشه‌بند دور این تخت، کودک شما را از گزند حشرات دور نگه می‌دارد. لبه‌های بلند دور این تخت‌ها برای جلوگیری از افتادن کودک بر روی زمین است.
در صورتی که تخت خواب کودک شما دارای میله‌های اضافه در هر گوشه است، ارتفاع آن‌ها نباید بیشتر از ۱۶ میلی‌متر باشد (مگر در صورتی که این میله‌ها برای ایجاد سایبان بالای تخت جاگذاری شده باشند). در صورتی که ارتفاع میله‌خرید تخت نوزاد ممکن است موضوع ساده‌ای به نظر برسد، بااین‌حال مسئله‌ای است که بسیاری از پدر و مادر‌ها بعد از تولد فرزندشان درگیر آن می‌شوند. نکات مهمی در خرید تخت نوزاد وجود دارد که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از مسائلی که درباره خرید تخت کودک اهمیت زیادی دارد، مسئله ایمنی است؛ بنابراین لازم است علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب، راحتی و آسایش کودک و دیگر فاکتورهای موردنیاز که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، امنیت کودک نیز تا حدود زیادی فراهم شود. در ادامه مقاله به نکات مهم در خرید اشاره می‌کنیم و به معرفی انواع تخت کودک به‌اختصار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع تخت نوزاد

از اصلی‌ترین انواع تخت نوزاد می‌توان به گهواره کنار تخت، تخت نوزادی و تخت دومنظوره نوزاد – نوجوان اشاره کرد. هر یک از این تخت‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 گهواره کنار تخت

این محصول را می‌توان در جنس‌های مختلف پلاستیکی و چوبی تهیه کرد. در بین انواع گهواره‌های کنار تخت چوبی نمونه‌هایی وجود دارد که می‌توان آن را به طور کامل به تخت مادر متصل کرد. از اصلی‌ترین مزیت‌های این نوع تخت نوزاد می‌توان به ایجاد فاصله بین مادر و نوزاد اشاره کرد که باعث افزایش امنیت نوزاد شده و خواب بهتری را برای نوزاد فراهم می‌کند؛ چراکه نوزادانی که بافاصله بیشتری از مادر خود می‌خوابند، خواب بهتری را نسبت به نوزادانی که کاملاً به مادر خود می‌چسبند، تجربه می‌کنند.

اما از معایب این تخت می‌‌توان به این مورد اشاره کرد که این گهواره‌ها معمولاً کوچک بوده و معمولاً فقط تا هشت‌ماهگی می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. همچنین برای تهیه این محصول باید سرویس خواب تشک و بالش نیز تهیه کرد که تنها برای چند ماه می‌تواند کارکرد داشته باشد. بااین‌حال این گهواره‌ها دارای امکانات خوبی هستند. البته برای استفاده از آن‌ها نیاز به فضای باز زیادی دارید. بعضی از مدل‌های این گهواره دارای چرخ بوده که امکان جابه‌جایی آن را فراهم می‌کند.

تخت نوزاد تخت کوچکی است که معمولاً از چوب و ام‌دی‌اف ساخته شده و کودکان می‌توانند تا ۶ و ۷ سالگی روی همین تخت بخوابند. میله‌های این تخت از جنس چوب یا فلز است. همچنین این تحت دارای کشور می‌باشد. در این کشوها می‌توان لباس و دیگر وسایل کودک را قرار داد. بعضی از این تخت‌ها به‌صورت دولایه ساخته می‌شوند. در حالت دولایه امکان تکان‌دادن کودک مانند گهواره فراهم می‌شود. اگرچه تکان‌خوردن برای نوزادان مطلوب است؛ اما بی‌دقتی در ساخت اتصالات این تخت می‌تواند منجر به افتادن و عدم امنیت نوزاد شود.

از مزیت‌های تخت نوزاد می‌توان به این مورد اشاره کرد که این تخت باعث می‌شود کودک چند ماه بعد از تولد بتواند به‌تنهایی در اتاق خودش و جدا از پدر و مادر بخوابد. پیش از خرید تخت نوزاد باید مطمئن شوید که اندازه آن در حد استاندارد است. برای خرید سرویس خواب نیز حتماً به وجود تعداد مناسب دور سری توجه کنید. دور سری‌ها باید دورتادور تخت باشند تا مانع از ایجاد ضربه و صدمه به لبه‌های تخت و میله شوند.

تخت نوزاد – نوجوان یا دو‌منظوره

تخت دو‌منظوره یک ایده خوب است. این تخت در ابعاد ۱۰۰۱۸۰ ساخته می‌شود. این تخت کمد یا کشور دارد و بخش نوزادی آن معمولاً تا هفت‌سالگی قابل‌استفاده است. سپس با برداشتن کمدها و میله‌های مجاور می‌توان آن را تبدیل به تخت نوجوان کرد. مزیت این نوع تخت این است که باعث می‌شود هزینه کمتری پرداخت شود و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. بااین‌حال این نوع تخت بسیار بزرگ بوده و فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند. در هنگام خرید این تخت باید توجه داشته باشید که بعضی از مدل‌ها به‌گونه‌ای هستند که بعد از برداشته‌شدن میله‌ها و کمد‌ها جای پیچ‌و‌مهره‌ها را به شکل نامطلوب و ناجوری نشان می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا