مطالب عمومی

تحرکات بغداد و واشنگتن درباره خروج نظامیان آمریکایی/آمریکا احتمالا درباره گروه‌های مقاومت شرط تعیین کند

در آخرین دور از گفتگوها بین عراق و ایالات متحده در اواخر ژوئیه ، دو طرف توافق کردند که نیروهای آمریکایی را تا 31 دسامبر در عراق بگذارند و حضور نظامی ایالات متحده در عراق را برای مشاوره و آموزش نیروها محدود کنند.

یک ژنرال ارشد در فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای آمریکایی به احتمال زیاد در آینده نزدیک وارد بغداد می شوند تا همکاری با طرف عراقی را برای تعیین مکانیزمی برای اجرای طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق آغاز کنند.

این ژنرال که نخواست نامش فاش شود ، اضافه کرد که در توافقی که در دور آخر مذاکرات راهبردی به دست آمد ، کمیته مشترک نظامی و امنیتی باید بندهای نظامی مورد بحث از جمله مکانیسم خروج ارتش آمریکا و تجهیزات نظامی را اجرا کند. تبدیل شود.

به گفته همین مقام ، بر اساس این توافق ، عراق متعهد به تضمین خروج نیروها و امنیت پایگاه ها و اردوگاه های خود خواهد بود.

وی تاکید کرد که برخلاف اظهارات سیاستمداران و کارشناسان امنیتی ، برنامه های استقرار نظامی ائتلاف بین المللی و ناتو تغییر نخواهد کرد و دو پایگاه عین الاسد و حریر در انبار و اربیل و همچنین پایگاه ویکتوریا در غرب بغداد ، پشتیبانی و آموزش داده و به ارائه اطلاعات هوایی به نیروهای عراقی ادامه خواهد داد.

ژنرال عراقی رئیس کمیته فنی نظامی مشترک عراق با ژنرال عبدالامیر الشمری ، معاون عملیات مشترک و قاسم العرجی ، مشاور امنیت ملی عراق خواهد بود. زیرا او همچنین بحث عراق در واشنگتن را رهبری کرد.

وی همچنین توصیه کرد برت مک گورک ، هماهنگ کننده کاخ سفید در خاورمیانه و شمال آفریقا ، در آینده نزدیک به عراق سفر کند تا در مورد مکانیسم خروج آمریکا و سایر موارد مورد توافق واشنگتن و بغداد گزارش دهد.

تحسین الخفاجی سخنگوی ارتش عراق نیز گفت که مسئولیت حفاظت از مشاوران و مربیان نظامی آمریکا بر عهده نیروهای مسلح عراق است.

وی افزود ، موضوع این نیست که این نیرو چه مدت در عراق باقی است ، بلکه مهم است که آموزش را ادامه داده و از نهادهای بین المللی امنیتی و نظامی اطلاعات دریافت کنیم.

الخفاجی گفت نیروهای خارجی در اردوگاه ها و پایگاه های ویژه نیستند ، بلکه در پایگاه های ترکیبی عراق حضور دارند.

اما مجاهد الطائی ، عضو مسائل سیاسی و امنیتی عراق ، پیشنهاد می کند که واشنگتن مکانیسم مکانیسم خروج را تعیین می کند که شبه نظامیان به هیچ وجه به نیروهای آمریکایی حمله نمی کنند و حاکم بغداد این کار را انجام می دهد.

وی افزود: راههای زیادی برای بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق وجود دارد. رهبری ائتلاف بین المللی توسط واشنگتن و ناتو انجام می شود ، جایی که ایالات متحده می تواند مانور دهد و نیروی هوایی ایالات متحده کنترل کاملی بر حریم هوایی عراق دارد. بنابراین می توان گفت که ارتش آمریکا بیرون رفت و از پنجره وارد شد. در واقع ، برنامه حضور ایالات متحده تغییر نکرد ، زیرا همه نیروهای خارجی به حضور ایالات متحده وابسته بودند و خروج نیروهای آمریکایی منجر به عقب نشینی تدریجی سایر نیروهای می شود.

الطائی گفت که صحبت در مورد انتقال نیروهای آمریکایی به عراق همسایه نشانه بی اعتمادی دولت به تعهد یا توقف حملات علیه منافع ایالات متحده است ، بنابراین حضور نیروهای آمریکایی در نزدیکی عراق به این معنی است که او آماده بازگشت در منطقه است. اضطراری. به

310 310

دکمه بازگشت به بالا