اقتصادی

تازه‌ترین آمار ثبت‌نام متقاضیان کار

آخرین آمار سامانه کاریابی نشان می دهد که تاکنون بیش از 82 هزار کارجو و 8 هزار و 800 کارفرما ثبت نام کرده و در هنگام درخواست کار، نیروی انسانی مورد نیاز خود را اعلام کرده اند.

به گزارش میجیک، سامانه کاریابی با هدف کاهش هزینه های کاریابی، ارتباط سریع کارجویان و کارفرمایان، جلب رضایت مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار از آذرماه سال گذشته راه اندازی شد.

طراحی این سامانه به گونه ای است که کارجویان به صورت مستقل وارد سامانه شده و ثبت نام می کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت های شغلی مورد نظر خود را جستجو کرده و در صورت نیاز درخواست کار را در سامانه ثبت می کنند.

سامانه کاریابی به پرتالی برای ثبت نیروی کار و فرصت های شغلی مورد نیاز تبدیل شده است تا افراد جویای کار با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آنجا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و کارفرمایان با ارائه اطلاعات همراه با درخواست نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند. . ثبت نیروی کار سامانه کاریابی نیز این قابلیت را دارد که در صورت عدم دسترسی کارجو به سامانه با مراجعه به کاریابی از امکانات سامانه استفاده کند.

آخرین آمار سامانه کاریابی نشان می دهد که تاکنون 82 هزار و 518 کارجو و 8840 کارفرما در سامانه ثبت نام کرده اند. وقتی از آنها مطلع می شوند فرصت های شغلی در دسترس، نیروی کار نیاز است خود کی تا ژانویه امسال تعداد 78426 نفر جویای کار و 7721 کارفرما در این سامانه ثبت نام کرده اند که نشان دهنده رشد تعداد ثبت نام کنندگان است.

آخرین آمار ثبت نام متقاضیان کار

همچنین 377 هزار و 540 ظرفیت کاری از طریق سامانه شناسایی و معرفی شده است و 1106 کارجو در سامانه کاریابی به کارفرمایان و کارجویان خدمات ارائه می کنند.

یکی از مزیت های سامانه این است که در هنگام ثبت اطلاعات کارجویان، در صورت نیاز کارجو به مهارت های خاص، سازمان های آموزش فنی و حرفه ای وارد عمل شده و با ارائه آموزش های مهارتی، کارجویان را به سمت آموزش های مهارتی راهنمایی می کنند و طی این فرآیند. ، وزارت نیروی انسانی ادامه می دهد – نظارت مستمر بر فعالیت های جستجوی پروژه صورت می گیرد.

سامانه کاریابی یکی از سامانه هایی است که به طور فعال توسط وزارت نیروی انسانی راه اندازی شده است که از دو بخش جستجوی نیروی کار و فرصت های شغلی و ارتباط کارفرمایان، جویندگان کار و جویندگان کار تشکیل شده است.

کارجویان را می توان با ثبت نام، تکمیل مشخصات شغلی و جستجوی فرصت های شغلی در سامانه های کاریابی و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی کرد.

به گزارش میجیک، تمامی متقاضیان کار و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند به سامانه کاریابی به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را دنبال کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا