برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

تاریخچه جراحی پلاستیک در ایران

در زمان های قدیم، مانند تمام اعصار زندگی بشر، حوادث و جنگ ها، جراحی ترمیمی را ضروری و ضروری می کرد. متون تاریخی مختلف از تمام تمدن های باستانی تاریخچه جراحی پلاستیک را با نمونه هایی از جراحی ترمیمی شرح می دهند. اما آنچه امروزه به عنوان جراحی پلاستیک می شناسیم بیش از یک قرن قدمت ندارد. در واقع تاریخچه جراحی پلاستیک از زمانی آغاز خواهد شد که توجه افراد به ظاهر و زیبایی آنها برجسته شود.

تاریخچه جراحی پلاستیک به سالها قبل برمی گردد!

بازسازی اعضای بدن یا ترمیم اندام ها از طریق جراحی پلاستیک به اوایل قرن بیستم باز می گردد که البته با توجه به پیشرفت علمی سریع در کشورهای صنعتی، جراحی زیبایی در هر دو جوامع و بیشتر به شکل کنونی خود است. در مقیاس و کیفیت بالا انجام شده است، در حال حاضر برای رهایی از محدودیت های علمی، در سراسر جهان، این نوع جراحی به طور منظم تقریبا در تمام شهرهای جهان انجام می شود. تاریخچه جراحی پلاستیک در ایران به بیش از پنجاه سال قبل باز می گردد.

دکتر حاذق حموره در بیمارستان های شهرهای بزرگ و کوچک عمل جراحی پلاستیک انجام می دهد. به جرات می توان گفت که ایران در حال حاضر یکی از قطب های جراحی پلاستیک در منطقه است، زیرا به دلیل قیمت پایین جراحی پلاستیک در ایران، سالانه تعداد زیادی از هموطنان مقیم سایر کشورها به ایران سفر می کنند، قابل ذکر است که . در اغلب موارد جراحی با کیفیت بالا و وجود پزشکان عالی باید به این عوامل اضافه شود.

تاریخچه جراحی بینی

تاریخچه جراحی پلاستیک نشان می دهد که در قرن اخیر و آغاز این عمل پزشکی، مردم اغلب در زمان جنگ یا اورژانس کار را انتخاب می کردند، چه در حال حاضر و چه در دهه های اخیر، جراحی پلاستیک و کارهای زیبایی و تغییر ظاهر افراد را نیز شامل می شود. یکی از پذیرفته‌ترین جراحی‌ها برای زنان و البته آقایان، جراحی بینی است که ایران در این رده در رتبه اول قرار دارد و پس از آن ایران، آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار دارند.

تاریخچه تزریق بوتاکس

حالا که وارد تم شیرین تغییر چهره شدیم! شاید اطلاع رسانی از پدیده دیگری مرتبط با تاریخچه جراحی پلاستیک که آن هم در جهت ترمیم و زیبایی است، بیجا نباشد. تاریخچه تزریق بوتاکس به اواخر قرن بیستم باز می گردد. در ابتدا این تکنیک برای افرادی که دارای اختلالات عضلانی کوچک بودند استفاده می شد. این دارو از ارسال پیام از عصب به عضله جلوگیری می کند.

بنابراین برای حرکات تغییر ماهیچه ای قابل کنترل استفاده می شود. به عنوان مثال، تیک های غیر قابل کنترل چشم یا پرش های عضلانی و غیره. مکانیسم طبیعی بوتاکس پزشکان زیبایی را بر آن داشت تا از این ماده برای تثبیت پوست در حالت خاصی استفاده کنند.آنها دریافتند که چین و چروک صورت اغلب در سنین بالا به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می شود. بنابراین اگر تزریق این ماده باعث مهار عضله شود، پوست برای مدت طولانی به حالت قبلی خود برنمی گردد.

قصد دارید شما را با بهترین جراح پلاستیک شیراز در پی جو آشنا کنیم.

دکمه بازگشت به بالا