مطالب میجیک

به دنبال تعاملی مشترک با فیفا برای تسهیل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم

میجیک/ هرمزگان نماینده توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال تعامل با فیفا هستیم تا در سایه قوانین بین المللی و در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر اساس مصوبه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شورای عالی فرهنگ، شرایط حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی دارای زیرساخت‌های مناسب و متناسب با شأن و جایگاه بانوان ایرانی اسلامی است.

مریم کاظمی پور در گفت وگو با خبرنگاران میجیک در جزیره کیش، اظهار کرد: باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که بیشترین سهم و بهره برداری از فرهنگ را در توسعه ورزش فرهنگی و توسعه فرهنگ ورزش به لحاظ حضور داشته باشیم. زنان در استادیوم

وی ادامه داد: آنچه باید قبلا در بسیاری از رویدادهای ورزشی وجود داشته باشد، بانوان، مادران و خانواده های ورزشکاران محترم می توانستند در مواردی در ورزشگاه حضور یابند. در خصوص حضور بانوان در استادیوم های ورزشی به خصوص در فوتبال این موضوع با محدودیت هایی مواجه است زیرا زیرساخت های مناسبی برای حفظ حیثیت و آبروی بانوان ما وجود ندارد.

کاظمی پور تصریح کرد: این مهم در ورزشگاهی که زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرایی از بانوان در فضای امن اجتماعی و فرهنگی را دارد، حائز اهمیت است تا بانوان علاقه مند به فوتبال بتوانند برخی مسابقات را به صورت حضوری در ورزشگاه تماشا کنند. تماشا بر اساس موضوع

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش بانوان در جزیره کیش گفت: منطقه آزاد کیش ظرفیت عظیم ملی و بین المللی در حوزه ورزش و به تبع آن در حوزه ورزش بانوان و بانوان دارد. در بخش ملی و بین المللی می تواند نقش آفرینی کند و استعدادهای بزرگی را برای توسعه ورزش بانوان ایفا کند.

این مسئول در وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در اکوسیستم 40 هزار نفری کیش که شامل بومیان و کیشوندانی است که به این منطقه مهاجرت کرده اند، ظرفیت های مختلفی وجود دارد و همچنین یکی از ظرفیت های بزرگ در این حوزه، ظرفیت های دانشگاهی است. و با وجود این ظرفیت، کیش می تواند عرصه ویژه ای در عرصه ورزش باشد.

وی تاکید کرد: به دنبال توسعه زیرساخت ها هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا تیم ملی کشور از این فضا استفاده کند. این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی ایده آل از نظر ارتفاع، سرعت باد و … می تواند پایگاه قهرمانی بسیاری از رشته ها باشد.

کاظمی پور گفت: همجواری کیش با کشورهای حاضر در جام جهانی فوتبال می تواند ظرفیت های زیادی را در حوزه گردشگری و گردشگری بین المللی ایجاد کند که با توسعه امکانات و زیرساخت ها می توان در این زمینه به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که امکان سنجی برگزاری یک تورنمنت به عنوان رویداد بین المللی نوروزگاهی با حضور کشورهایی که این رویداد فرهنگی را در تقویم سالانه ثبت کرده اند بررسی کنیم و ببینیم کدام مناطق آزاد و ساحلی این ظرفیت را دارند. ، تمهیدات لازم را برای برگزاری این مراسم در نوروز 1402 در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا