برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده «پولشویی ۱۶۰۰ میلیاردی در موسسه نور»

میلیاردی

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پولشویی موسسه نور امروز به ریاست قاضی موسی در گرگان برگزار شد.

به گزارش میجیک به نقل از دادگاه، در سی و چهارمین جلسه دادگاه عمومی رسیدگی به تخلفات پرونده پولشویی در موسسه نور، اتهامات مربوط به پولشویی 1600 میلیارد تومانی از 96 متهم این پرونده رسیدگی شد. .

حجت الاسلام محمدرضا موسی، رئیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در استان گلستان در ابتدای این جلسه گفت: محاکمه این 164 جلدی. پرونده در اواخر سال 1401 در گرگان آغاز شد و تا تیر 1402 ادامه یافت، 30 جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات متهمان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسات مشخص شد که ابهاماتی در پرونده وجود دارد که باید رفع شود و از طرف دیگر به دلیل اینکه بازگرداندن این پرونده به دادسرا برای رفع نقص باعث افزایش زمان رسیدگی می شود. چرا دادگاه تصمیم گرفت نسبت به رفع ایرادات و جمع آوری اسناد و مدارک اقدام کند و به همین دلیل ادامه این پرونده موکول به تکمیل مدارک و رفع ابهامات است.

قاضی موزهسی گفت: خوشبختانه در این مرحله با استعلام های صورت گرفته از سوی بانک ها، ابهامات، شفاف سازی ها و مستندات جدیدی که به دادگاه ارائه شده و ردیابی وجوه با سرعت خوبی انجام شده است. با رفع نواقص رسیدگی، در دور جدید رسیدگی به پرونده از ابتدای سال 3 جلسه تشکیل شده و امروز سی و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده است.

وی افزود: طی مراحل جمع آوری اسناد و مدارک به برخی از مدیران بانکی که با تنظیم استعلام همکاری نکردند اخطار و تعدادی مجرم شناخته شدند.

قاضی مزوشی گفت: در این مرحله از رسیدگی در هر جلسه از متهمان به همراه وکلای خود دعوت می شود و مدارک جدید به آنها اعلام می شود و با دادن مهلت دفاع گرفته می شود تا به عنوان حکم صادر کنیم. در اسرع وقت.
جلسه امروز به بررسی ادعای سه متهم از 96 متهم این پرونده اختصاص دارد.

مهمترین بخش این دادگاه ارائه اسناد جدید مربوط به اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده است که متهم به مشارکت در کلاهبرداری سازمان یافته و پولشویی 340 میلیارد تومانی است.

در این جلسه وکیل موسسه مالی نور با ارائه مستندات جدیدی از پولشویی و کلاهبرداری متهمان این پرونده گفت: حواله مجازی را با استفاده از دستگاه پوزی واقع در موسسه مالی نور به حساب بانک عامل واریز کنید. و به این ترتیب حواله ای که پول نیست در هدف عملیات به پول تبدیل می شود. بانک

وی افزود: سپس با استفاده از چک وجه را از بانک به حساب مورد نظر واریز می کرد.

در ادامه این جلسه وکیل متهم به همراه 2 نفر از متهمان در جایگاه حاضر شدند و به دفاع پرداختند و با بیان بی اطلاعی اتهام فعالیت حساب بانکی به نام خود را رد کردند.

حکیم موسچی پس از پایان رسیدگی به جلسه دادگاه از ختم دادگاه خبر داد و گفت: دادگاه بعدی فردا دوشنبه اول مرداد ماه برگزار می شود.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان نیز درباره این پرونده گفت: متهمان این پرونده با خرید ملک، طلا و خودروهای لوکس 6 هزار میلیارد تومانی، 1600 میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور برداشت و اقدام به پولشویی کردند. عواید حاصل از پولشویی شناسایی و ضبط شد.

وی افزود: حجم پرونده و تعداد زیاد متهمان و ارائه مدارک جدید از سوی وکلا و نمایندگان شاکیان پرونده از دلایل زمان بر بودن رسیدگی به این پرونده است.

علاوه بر 96 متهم و وکلای آنها، وکلای لمباگا کردیت نور و کوپراسی کردیت کارسازان انده که منحل شدند نیز شاکی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا