اقتصادی

برنامه‌ریزی برای توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی میان عشایر در سال جاری

میجیک/ خراسان شمالی رئیس سازمان امور عشایر از برنامه ریزی برای توزیع 300 هزار تن نهاده های دامی در فاز اول اجرای طرح تولید قرارداد گوشت قرمز برای سال جاری خبر داد و افزود: عشایر در ازای دریافت نهاده ها گوشت قرمز تولید و تحویل می دهند.

شایان نادری چهارم فروردین ماه در بازدید از منطقه عشایری خراسان شمالی اظهار داشت: خشکسالی و بی آبی پیاپی دامداران عشایری را در تامین نهاده های دامی با مشکل مواجه کرده است و اجرای طرح قرارداد گوشت قرمز در راستای حمایت از این امر است. بخشی از جامعه اجرا می شود. پارسال.. امسال ادامه بده.

به گفته وی، در نیمه دوم سال گذشته 200 هزار تن نهاده های دامی در اختیار دامداران قرار گرفت که این رقم در سال جاری افزایش می یابد.

نادری گفت: اجرای این طرح از اعزام دام های مولد عشایری به کشتارگاه ها جلوگیری می کند و همچنین این طرح به تولید گوشت قرمز کمک می کند.

نادری ادامه داد: عشایر 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می کنند و در این طرح میزان تولید این محصول 20 درصد افزایش می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکل های عشایری از عشایر برای تولید صنایع دستی حمایت می کنند گفت: سال گذشته میزان تسهیلات صنایع دستی مصوب برای پرداخت به جوامع عشایری 16 هزار میلیارد ریال بوده که این منابع باید در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در پایان ژوئن قرار گرفت

رئیس سازمان امور عشایری امروز نیز از سد خاکی میاندشت بازدید کرد و قول خوبی برای کمک به تکمیل این پروژه داد.

وی افزود: عشایر خط اول امنیت غذایی کشور هستند، این قشر با کمترین امکانات قسمت زیادی از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

نادری تاکید کرد: دولت توجه ویژه ای به عشایر دارد و در این راستا سال گذشته بخشنامه 10 ماده ای برای ارتقای سطح رفاه جامعه عشایری و رفع مشکلات این قشر ابلاغ شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا