برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

برفك زدايي علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک

تعمیراتو24 – نماینده تعمیرات مجاز لوازم خانگی در تهران

یخچال های بدون برفک عالی هستند، چرا که نیاز به یخ زدایی و برفک زدایی دستی آن ها ندارید. این دستگاه ها از فن برای پخش هوای سرد در داخل یخچال و خلاص شدن از شر یخ ها استفاده می کنند. با این حال، با انجام کارهایی چون بیش از حد باز گذاشتن درب، استفاده ناصحیح و …، ممکن است یخچال بدون برفک شما یخ بزند. امروز ما در تعمیراتو۲۴، مرکز ، علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک سامسونگ ، ال جی ، جنرال ، الکترواستیل ، امرسالن ، اسنوا ، ایران شرق و … را برسی کرده ایم!

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟

اگر یخچال بدون برفک شما یخ می زند، علت آن معمولا یخ زدگی اوپراتور است. اما بیش از حد باز کردن درب، خرابی واشر دور درب، مشکل داشتن ترموستات، خرابی و خرابی المنت نیز می تواند منشا این مشکل باشد.

برخی از مشکلات می توانند به راحتی توسط خودتان برطرف شوند، اما بعضی از آن ها نیاز به کمک تکنسین دارند. در ادامه علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک سامسونگ ، ال جی ، جنرال ، الکترواستیل ، امرسالن ، اسنوا ، ایران شرق و … را برای شما شرح دادیم.

در صورتی که مشکل تان حل نشد، می توانید از تکنسین های، سامسونگ، ال جی و… ما در تهران کمک بگیرید! خدمات ما مقرون به صرفه، با کیفیت و با ضمانت ۶ ماهه می باشد.  شما می‌توانید برای رفع ، با اطمینان‌خاطر از خدمات کارمین استفاده کنید.

علت ۱- یخ زدن اوپراتور

اگر یخچال بدون برفک شما به نظر درست کار می کند اما دمای آن سرد نیست، ممکن است یخ زیادی داشته باشد. یکی از دلایل افزایش دما و یخ زدن دستگاه زمانی است که اوپراتور با یخ مسدود شده و نمی تواند انسداد را رفع کند. بدین ترتیب این هوای فن نمی تواند از آن عبور کرده و فضای داخلی یخچال را خنک کند.

برای عیب یابی یخ زدن یخچال بدون برفک، مراحل زیر را انجام دهید.

  • برسی کنید که آیا به درستی کار می کند یا خیر.
  • پوشش روی اوپراتور را بردارید و یخ را برسی کنید.
  • اگر روی آن یخ زده بود، احتمالا برد دیفراست مشکل پیدا کرده است و باید توسط تکنسین تعویض گردد. برای درخواست تکنسین در تهران، می توانید با کارشناسان ما بگیرید.

علت ۲- خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب، وظیفه نگه داشتن هوای سرد و عدم اجازه عبور هوای گرم به داخل یخچال را دارد. در صورت خرابی این قطعه، مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک کاغذ نازک بین قاب درب و لاستیک دور درب قرار دهید.
  • کاغذ را به بیرون بکشید. اگر کاغذ به راحتی و بدون مقاومت خارج شد، واشر دور درب نیاز به تعمیر دارد.
  • برای انجام این پروسه، می توانید را بخوانید و یا با تکنسین تماس بگیرید.

علت برفک زدن یخچال بدون برفک جنرال | علت یخ زدن داخل یخچال امرسان

علت ۳- عملکرد ترموستات یخچال

کار ترموستات، کنترل سیستم خنک کننده که شامل کندانسور، کمپرسور و اوپراتور است، می باشد. علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک شما می توانید کار نکردن ترموستات باشد. برای برسی مشکل، موارد زیر را برسی کنید:

  • آیا برق به یخچال فرستاده می شود؟ برای این کار کافیست ببینید لامپ یخچال روشن می شود یا خیر. اگر هنگام باز شدن درب لامپ روشن می شود، برق یخچال مشکلی ندارد.
  • نشانگر POWER را که در نزدیکی صفحه نمایش است را برسی کنید تا مطمئن شوید ترموستات روشن است.
  • به صداهای یخچال تان گوش دهید و مطمئن شوید که کار می کند. اگر متوجه شدید، باید آن را با مولتی متر تست کنید. توجه داشته باشید که تست و تعیویض ترموستات با خطر آسیب به خودتان و دستگاه همراه است؛ اگر فاقد مهارت های لازم هستید، این کار را به افراد حرفه ای بسپارید.

همچنین بخوانید:

علت ۴- خرابی سنسور یخچال

سنسور دمای یخچال قطعه ای است که دمای فعالی یخچال فریزر را به بخش های لازم، ارسال می کند. با استفاده از این اطلاعات، برد کنترل مدارهای کمپرسور و فن را روشن می کند تا دمای خنک داخل را حفظ کند.

حال اگر یخچال فریزر بدون برفک شما یخ می زند، یکی از محتمل ترین علل آن سنسور دما خواهد بود. با خرابی سنسور دما، یخچال توانایی کنترل دمای خود را از دست می دهد و یا گرم می شود و یا به کل یخ می زند.

برای برسی به سنسور، ابتدا مطمئن شوید مهارت لازم را دارید و نکات ایمنی را رعایت کرده اید!

  • یخچال را از برق بکشید. بسته به مدل یخچال شما، ممکن است در بخش های مختلفی قرار گرفته باشد. می توانید از دفترچه راهنمای یخچال خود کمک بگیرید.
  • به دنبال علائم آسیب یا نقص در سنسور بگردید. با استفاده از مولتی متر هر پراب را تست کنید و اگر خوانشی دریافت نکردید، باید برای خود اقدام کنید. همچنین کارشناسان فروش ما آماده دریافت سفارشات قطعات لوازم خانگی، از جمله سنسور یخچال و ارسال آن به سراسر کشور هستند.

علت ۵- بسته شدن دمپرهای یخچال

یخچال ها به کمک دریچه های هوا (دمپر)، هوای سرد را در سراسر یخچال گردش می دهند تا دمای سرد ثابت بماند. اگر این دمپرها بنا به دلایلی چون بیش از حد پر کردن یخچال و یا انسداد بسته شوند، هوای سرد نه تنها به همه یخچال نمی رسد، بلکه بعضی از بخش ها دچار یخ زدگی می شوند.

برای اطمینان از گردش صحیح هوا، باید یخچال تان را مرتب بچینید و مطمئن شوید که جریان هوای مناسبی بین محفظه های یخچال فریزر وجود دارد. شما عزیزان برای استفاده از گوگل مپ کارمین با ما در ارتباط باشید

برسی کنید که آیا مواد غذایی داخل یخچال دریچه ها را مسدود کرده اند یا خیر. همچین خوب است که مرتبا جای مواد غذایی را داخل یخچال عوض کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا